استانی 09:15 - 03 آبان 1399

آبرسانی برای بیرم را به سد خشک ارجاع می دادند/ نهادها همکاری کنند

حجت الاسلام حسین زندوی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص بحران آب شرب در منطقه بی رم گفت: الحمدالله بر هیچکس مخفی نیست که این نظام مقدس جمهوری اسلامی طی این ٤١سال زحمات و خدمت‌های شایانی برای مردم انجام داده است.

وی با بیان اینکه بیرمی ها مردم بزرگواری‌هستند و شهید داده اند، افزود: از سال ٨٠ تا الان پیگیر مسئله آب این شهر بودیم و با سفر به لارستان، شیراز و تهران موضوع را دنبال کرده ایم.

امام جمعه بیرم افزود: مسئله آب این بخش گره خورده، بیش از ۵۰ مکاتبه رسمی انجام دادیم که آب از سد سلمان فارسی انتقال یابد.

امام جمعه در ادامه گلایه‌ای از مسئولین سابق کرد و اظهار داشت: یکی از مسئولان سابق لارستان در جلسه فرمانداری بیان داشت که آب سد سلمان فارسی برای آبرسانی فقط برای لار است ولی منطقه بیرم از طریق سد هایقر آبرسانی می‌شود، بارها مردم (تقریباً چهار سال) را به این سد ارجاع می‌دادند.

وی در ادامه افزود: بعد از سال‌ها ارجاع دادن مسئولین شهر، تصمیم گرفتیم از سد مذکور (هایقر) بازدید کنیم؛ بعد از حضور در منطقه مشاهده کردیم هنوز این سد تا روز بازدید، آبگیری نشده و مانند کف قالی خشک بود.

حجت الاسلام زندوی افزود: آن زمان برای بخش ارد در فاصله ٢٠دقیقه ای بیرم آب شرب پایدار کشیدند و چه مانعی داشت که بیرم هم در نظر گرفته می‌شد و مردم از این نعمت بهره مند می‌بردند.

امام جمعه بیرم در ادامه گفت: تقاضا داریم از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی کمک شود و مسئولین دولتی، نهادهای انقلابی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قرارگاه خاتم الانبیا و بنیاد مستعضفان و… این ٦٠کیلومتر خط انتقال آب از سد سلمان را اجرا کنند طول این پروژه زیاد نیست.

وی یادآور شد: اگر مسئولان بخواهند می‌توانند مانند غیزانیه خوزستان ١٥ روز هم زودتر از زمان پایان طرح پروژه را به اتمام برساند، آیا این مردم حق ندارند از این آب شرب سالم وپایدار بهره منده شوند.

وی با بیان پیشنهادی برای جلوگیری از هدر رفت آب منطقه بیرم، گفت: باتوجه به اینکه ما در طول سال یک الی دو سیل داریم، می‌شود با ایجاد سیل بندها از این ظرفیت جهت تغدیه سفره‌های زیر زمینی استفاده کرد.

امام جمعه بیرم با اشاره به اینکه باید فکر اساسی برای آب شرب پایدار منطقه کرد، خاطر نشان کرد: همانطور که شمال بیرم (ارد، گراش، لارستان) از سدسلمان و جنوب بیرم (لامرد، اشکنان) از طرح محرم بهره می‌برند، بیرم هم باید از این نعمت بزرگ استفاده کند.

امام جمعه بیرم اظهار داشت: مگر ما چه گناهی کردیم که به این صورت با مشکل بحران شدید آب روبه رو هستیم.


10777310
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است