بازار 17:27 - 28 اسفند 1402

پر کردن اظهارنامه مالیاتی توسط کافی نت آنلاین | کافه لیوم

 

اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود.

در اظهارنامه مالیاتی اطلاعاتی همانند هزینه‌ها، درآمدها، بدهی‌ها، دارایی‌ها و سایر اطلاعات مربوط به مالیات در آن درج می‌شود. افراد مشمول قانون مالیاتی که از درآمد بالایی برخوردار هستند، می‌بایست اظهارنامه مالیاتی خود را هر سال تهیه و به سازمان امور مالیات ارسال کنند. در صورت بروز مشکل در پرکردن اظهارنامه مالیاتی، کافی نت آنلاین کافه لیوم یاری رسان شما خواهد بود.

انواع اظهارنامه مالیاتی

به طور کلی اظهارنامه نوعی برگه گزارش کار محسوب می‌شود. این نوع اظهارنامه‌ها جهت ارائه اموال مالی افراد، درآمدها، هزینه‌ها و شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اظهارنامه مالیاتی هرسال توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در زمان مشخصی به سازمان امور مالیاتی تحویل داده می‌شود. در ادامه مطلب به معرفی انواع اظهارنامه مالیاتی خواهیم پرداخت.

اظهارنامه مالیات درآمد

این نمونه اظهارنامه برای افراد حقوقی و حقیقی در نظر گرفته شده است. در این اظهارنامه درآمد از منابع مختلف همانند سود سهام، اجاره یا فروش ملک، فعالیت‌های آزاد، حقوق یا دستمزد و ... دارند. همچنین در این اظهارنامه مالیات پرداختی، درآمد کسب شده و کسری‌ها گزارش می‌شوند.

اظهارنامه مالیات عملکردی

یکی دیگر از اظهارنامه‌ها که بین افراد حقوقی و حقیقی مشترک است، اظهارنامه مالیات عملکردی خواهد بود. در این نوع اظهارنامه فعالیت‌های صنعتی، خدماتی و تجاری افراد حقیقی و حقوقی وجود دارد. علاوه‌بر این در این اظهارنامه می‌توان اطلاعات مربوط به خریدها، فروش‌ها، درآمدها، مالیات ارزش افزدوه پرداختی و هزینه‌ها را گزارش کرد.

اظهارنامه مالیاتی شخص حقیقی

اشخاص حقیقی شامل صاحبان کارخانه، فروشگاه‌ها، افرادی که دارای کارت بازرگانی هستند و تجار می‌شوند. به‌طور کلی اشخاص حقیقی به سه گروه کلی تقسیم می‌شوند. گروه اول، افرادی هستند که مجموع حاصل از فروش کالا و خدمات سال گذشته آن براساس آخرین گزارش مالیاتی بیش از 30 میلیارد ریال باشد. واحدهای تولیدی، هتل‌های سه ستاره، بیمارستان‌ها و ... در این گروه قرار می‌گیرند. گروه دوم شامل افرادی است که مجموع حاصل از فروش کالا و خدمات سال گذشته براساس آخرین گزارش مالیاتی بیش از 10 الی 30 میلیارد ریال باشد. گروه سوم افرادی هستند که در کسب و کارهای کوچک در حال فعالیت هستند.

اظهارنامه مالیاتی شخص حقوقی

شرکت‌های تعاونی متعارف، فرابورس، شرکت‌های بورس و سهامی عام در گروه اشخاص حقوقی قرار می‌گیرند. اظهارنامه مالیاتی شخص حقوقی، نوعی گزارش مالی است که توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها با هدف ارائه اطلاعات مالی و مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال می‌شود. این اظهارنامه از مهم ترین اسناد مالیاتی برای شخص حقوقی به حساب می‌آید و اطلاعاتی در مورد بدهی‌ها و بستنکاری‌ها، سرمایه گذاری و دارایی‌ها، درآمدها، هزینه‌ها، پرداخت‌های مالیاتی و دیگر موارد مالیاتی مربوطه به سازمان ارائه می‌شود.

اظهارنامه مالیات ارزش افزوده

این اظهارنامه مخصوص افراد حقوقی خواهد بود. در این اظهارنامه افراد حقوقی درآمد خود را از فروش خدمات به صورت غیرحضوری و حضوی کسب می‌کنند، همانند خدمات اینترنتی، آموزشی، مشاوره ای و ... می‌شوند.

نحوه ثبت نام اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی

برای ثبت نام اظهارنامه مالیاتی برای شخص حقیقی ابتدا باید وارد سایت tax.gov.ir شوید و گزینه ثبت نام الکترونیک را برای انجام عملیات الکترونیک مالیاتی انتخاب کنید. بعد از مطالعه کردن قوانین و پذیرش آن‌ها باید گزینه ثبت نام را در سایت انتخاب کنید. در مرحله بعد کد ملی خود را وارد کنید و گزینه ورود را انتخاب کنید. در مرحله بعد پس از وارد کردن کدملی و پیش ثبت نام می‌توانید اطلاعات خواسته شده را به همراه نام جدید در کادرهای تکمیل اظهارنامه وارد کنید. و در مرحله آخر گزینه پیش ثبت نام جدید را انتخاب می‌کنید.

نحوه ثبت نام اظهارنامه برای اشخاص حقوقی

برای پرکردن یا ثبت نام اظهارنامه شخص حقوقی، ابتدا باید وارد سایت return.tax.gov.ir شوید. بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور باید اطلاعات و مشخصات فردی را وارد کنید. در این مرحله باید فرم اطلاعات حساب‌های بانکی مربوطه فعالیت‌های افراد حقوقی را وارد کنید. جدول یک و دو محل اسامی تعداد کارکنان و اعضای هیئت مدیره است. در جدول سه باید اطلاعات دفاتر قانونی را به همراه جزئیات پذیریش بورس سهام را در نظر گرفت.

جدول 6 محل ثبت اطلاعات مالک است. جدول 7 برای ثبت واردات و صادرات خواهد بود. پس از ثبت اطلاعات جداول گفته شده باید گزینه ذخیره و ادامه را انتخاب کنید. در جدول 8 موجود کالاهای تعبیه شده را وارد می‌کنید و گزینه ذخیره را انتخاب کنید، تا بتوانید اطلاعات فروش را در جدول 9 وارد کنید. جدول 10 برای ثبت درآمد ناخالص پیمان کار در نظر گرفته شده است. جدول 11 برای بهای تمام شده کالای فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد. مالیات متعلقه برحساب اطلاعاتی که وارد کردید محاسبه می‌شود.

پر کردن اظهارنامه مالیاتی توسط کافه لیوم

برای پر کردن اظهارنامه مالیاتی شما می‌توانید از خدمات آنلاین کافه لیوم استفاده کنید. کارشناسان این کافی نت اظهارنامه مالیاتی را در کم ترین زمان ممکن و با دقت بالا برای شما پر می‌کند. این کافی نت آنلاین اطلاعات شما را از طریق واتساپ، تلگرام، سروش، روبیکا، بله، ایتا دریافت ‌می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت https://cafelium.ir/ مراجعه کنید.

سخن پایانی

اظهارنامه مالیاتی سندی است که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی برای گزارش درآمد و پرداخت مالیات به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌شود. پرکردن صحیح و به موقع این فرم برای جلوگیری از جریمه و مشکلات بعدی بسیار مهم است. برای پرکردن اظهارنامه مالیاتی باید اطلاعاتی همانند هزینه‌ها، درآمدها، بدهی‌ها، دارایی‌ها را ثبت کنید.


12039977
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» رجا، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت حمل‌ونقل ریلی مسافری ایران، با سابقه‌ای درخشان و ارائه خدمات باکیفیت، همواره در تلاش بوده تا بهترین تجربه سفر را برای مسافران خود رقم بزند. در این راستا، رجا با ناوگان مدرن و متنوع خود، پاسخگوی نیازهای مختلف مسافران در مس...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است