بازار 11:22 - 06 تیر 1401

خرید گوشی سری S سامسونگ؛ کدام مدل را بخریم؟

خرید گوشی سری S سامسونگ؛ کدام مدل را بخریم؟

بی‌تردید مهم‌ترین شرط برای خرید گوشی سامسونگ سری S داشتن بودجه کافی است. ولی نباید فراموش کرد که همه چیز به داشتن بودجه کافی خلاصه نمی‌شود. مسلماً خریداران مدل‌های سری S از نظر توان اقتصادی و نیازهای کاربری مثل یکدیگر نیستند. همین امر سامسونگ را مُجاب می‌کند که در عرضه گوشی‌های سری S از تنوع مدل‌ ها غافل نشود. آیا شما هم قصد خرید گوشی سری S سامسونگ در آینده نزدیک را دارید؟ در این صورت حتی اگر از نظر مالی محدودیتی نداشته باشید، باز هم انتخاب یک مدل مناسب حائز اهمیت است. بنابراین خوب است که با بهترین مدل‌های سری S و ویژگی هر یک از آن‌ها بیشتر آشنا شوید. این آشنایی کمک می‌کند با در نظر گرفتن نیازها و انتظاراتتان، مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید. ازآنجایی‌که گوشی‌های سال 2022 جدیدترین محصولات سامسونگ هستند این گفتار را در وهله اول با محوریت آن‌ها پیش خواهیم برد. هرچند که مدل‌های سال 2021 سامسونگ هم در بخش‌هایی از این گفتار حضور قابل‌توجهی دارند.

بهترین انتخاب برای خرید گوشی سامسونگ سری S کدام است؟

سری S یا A یا M؛ به‌هرحال فرقی ندارد! بنا به یک قاعده ثابت، همواره باید در خرید گوشی ابتدا نیازها و معیارهای اصلی خودتان را ملاک قرار دهید. به همین دلیل تلاش می‌کنیم با در نظر گرفتن 4 معیار به بررسی مدل‌های پیشنهادی بپردازیم.

1. Galaxy S22 Ultra؛ بی‌رقیب در دوربین و صفحه‌نمایش

Galaxy S22 Ultra گران‌ترین گوشی سامسونگ در سری S است. این گوشی با داشتن یک صفحه‌نمایش 6.8 اینچی دارای بزرگ‌ترین نمایشگر در بین گوشی‌های سامسونگ است. ماژول دوربین آن 4 لنز دارد و از حیث کیفیت عکاسی، یک سر و گردن از همه مدل‌ها بالاتر است. این گوشی مانند مدل‌های سری نوت همراه با قلم معروف S Pen عرضه‌شده است. قلمی که برعکس مدل قبلی یعنی Galaxy S21 Ultra برای استفاده از آن نباید پول بیشتری بپردازید. یک مقایسه ساده، فوراً بزرگی نمایشگر Galaxy S22 Ultra را نسبت به مدل‌های دیگر سری S یعنی Galaxy S22 و Galaxy S22 plus معلوم می‌کند. ولی باید پذیرفت که دلیل اصلی اکثر خریداران برای انتخاب این مدل، نه اندازه بلکه کیفیت دوربین آن است. با وجود کیفیت فوق‌العاده دوربین در همه گوشی‌های سری S22، این مدل عملکرد متمایزی در این زمینه دارد. مثلاً یکی از ویژگی‌های Galaxy S22 Ultra داشتن 2 لنز از نوع تله فوتو می‌باشد؛ درنتیجه اگر به دنبال دوربینی با حداکثر قدرتِ زوم روی سوژه‌‌های عکاسی هستید، در انتخاب این گوشی شک نکنید. یک لنز 12 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض همراه با دو لنز زوم 10 مگاپیکسلی، از دوربین 108 مگاپیکسلی Galaxy S22 Ultra پشتیبانی می‌کنند. ترکیبی که خروجی آن در ثبت تصاویر به معنای واقعی کلمه چشم‌نواز و حیرت‌انگیز است.

2.Galaxy S21 FE؛ لاکچری و اقتصادی!

آنچه Galaxy S21 FE را به یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها در خرید گوشی سامسونگ سری S تبدیل کرده، مؤلفه‌ی «تعادل» است. سامسونگ به‌خوبی توانسته با ایجاد تعادل منطقی بین قیمت و عملکرد، یک مدل اقتصادی و درعین‌حال همه‌کاره را روانه بازار کند. آیا از طرفداران عکاسی هستید؟ عملکرد دوربین گوشی Galaxy S21 FE در ثبت تصاویر، عالی و بدون نقص است. این دوربین شاید از نظر آپشن‌هایی مثل عکاسیِ بهبودیافته در شب به پای مدل‌های سری S22 نرسد؛ ولی هیچ ایرادی را نمی‌توان به کیفیت و وضوح فوق‌العاده دوربین آن وارد دانست. از کیفیت دوربین سلفی این گوشی هم نباید غافل شد که در همان تجربه اول، شدیداً غافلگیرتان می‌کند. ضمناً این گوشی به همان تراشه‌ای مجهز شده که در مدل Galaxy S21 به‌ کار رفته است؛ درنتیجه از نظر توان پردازشی هیچ مشکلی در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین ندارد. نمایشگر بزرگ یکی دیگر از مزایای خرید گوشی Galaxy S21 FE است. ممکن است از یک طرف اندازه نمایشگر مدلی مثل Galaxy S22 را کوچک بدانید؛ و از طرف دیگر شرایط خرید مدل‌های گران‌قیمت‌تر مثل Galaxy S22 Ultra برایتان امکان‌پذیر نباشد. در این صورت نمایشگر 6.5 اینچی Galaxy S21 FE می‌تواند دلیل محکم دیگری برای انتخاب آن باشد. قیمت گوشی Galaxy S21 FE روی کاغذ کماکان گران است؛ ولی این گوشی را در مقایسه با بسیاری از پرچم‌داران می‌توان یک انتخاب اقتصادی دانست.

Galaxy S22 Plus؛ یک مدل همه‌فن‌حریف!

اگر سری S را به یک خانواده تشبیه کنیم Galaxy S22 Plus فرزند میانی این خانواده لقب می‌گیرد. یک مدل همه‌فن‌حریف با نمایشگر بزرگ 6.6 اینچی که از این جنبه بعد از  S22 Ultra در جایگاه دوم قرار دارد. ظاهر شیک گوشی به‌واسطه استفاده از شیشه و آلومینیم در ساخت آن، در همان لحظه اول حس و حال داشتن یک گوشی گران‌قیمت را برایتان ایجاد می‌کند. عملکرد دوربین این گوشی نسبت به مدل مشابه قبل یعنی Galaxy S21 Plus بهبود قابل‌توجهی داشته است. به لطف این دوربین می‌توانید عکس‌های باکیفیت‌تر و زنده‌تری بگیرید. البته عجیب نیست اگر قیمت حدوداً 1000 دلاری گوشی Galaxy S22 Plus برای درصد زیادی از علاقه‌مندان سری پرچم‌دار سامسونگ زیاد باشد. ولی چنانچه خواهان خرید گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ (و نه غول‌پیکر) و مجهز به یکی از بهترین دوربین‌های سری S هستید، Galaxy S22 Plus قطعاً انتخاب خوبی خواهد بود. سورپرایز ویژه‌ی سامسونگ در عرضه مدل S22 Plus بهبود باورنکردنی رزولوشن دوربین اصلی آن است. درحالی‌که رزولوشن دوربین گوشی Galaxy S21 Plus 12 مگاپیکسل بود، سامسونگ در S22 Plus ناگهان آن را به 50 مگاپیکسل ارتقا داد. اقدامی که ثبت بهتر جزئیات عکس و بهبود بافت آن را در پی داشته است. یکی از مزایای ویژه گوشی Galaxy S22 Plus باتری آن است؛ باتری که بر اساس تست‌های انجام شده نسبت به مدل‌های دیگر سری S بیشترین دوام را دارد.

Galaxy S22؛ خوش‌دست و قدرتمند!

ابعاد بزرگ، یکی از نقدهایی است که به گوشی‌های اندرویدی وارد می‌شود. به همین علت، خرید گوشی خوش‌دست به چالش بزرگی برای بعضی خریداران تبدیل شده است. این موضوع مخصوصاً برای خانم‌ها که استفاده از گوشی‌های بزرگ برایشان دشوار است، صدق می ‌کند. آیا شما هم به دنبال یک گوشی پرچم‌دار و درعین‌حال خوش‌دست و جمع‌وجور هستید؟ در این صورت Galaxy S22 را انتخاب کنید. اندازه صفحه‌نمایش این گوشی فقط 6.1 اینچ است که نسبت به نُرمِ بازار، کوچک محسوب می‌شود. این ویژگی، کار کردن با گوشی و جابه‌جایی آن را بسیار ساده می‌کند. دوربین 50 مگاپیکسلی گوشی Galaxy S22 تصاویر بسیار باکیفیتی را ثبت می‌کند. عملکرد این دوربین در نور کم در مقایسه با Galaxy S21 به‌وضوح بهبود یافته است. علاوه بر این، این گوشی در مقایسه با S21 طراحی مدرن‌تری دارد و از نظر پردازشی نیز قوی‌تر است. به‌طور کلی باید گفت که گوشی Galaxy S22 از بیشتر جنبه‌ها به گوشی Galaxy S22 Plus شباهت دارد. عامل برتری Galaxy S22 Plus نسبت به این گوشی، دوام و سرعت شارژ بیشترِ باتری و ساپورت فناوری UWB است. قیمت حدود 800 دلاری Galaxy S22 آن را به گزینه‌ای اقتصادی در میان مدل‌های پرچم‌دار تبدیل می‌کند. بنابراین علاوه بر Galaxy S21 FE این گوشی نیز گزینه مناسبی برای خرید گوشی پرچم‌دار و ارزان است.


11606454
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است