استانی 13:08 - 01 آذر 1393
از ابتدای امسال صورت گرفت
رئیس ستاد زکات شهرستان زرند گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 4 میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده که رشد 100 درصدی داشته است.

جمع‌آوری بیش از 4 میلیارد ریال زکات در زرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حجت‌الاسلام محمدرضا سلطانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از افزایش دو برابری زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: زکات جمع‌آوری شده در همان مناطق برای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

رئیس ستاد زکات شهرستان زرند بیان کرد: عمده محصولات شهرستان زرند پسته و سیاه درخت است و زکات واجب در این شهرستان بسیار کم است، اما مردم در پرداخت زکات مستحبی توجه ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه کار جمع‌آوری زکات نیز توسط مبلغان در مناطق مختلف شهرستان انجام می‌شود، گفت: فرهنگ‌سازی برای پرداخت زکات مهم‌تر از پرداخت آن از سوی مردم است.

سلطانی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه سال جاری بیش از 4 میلیارد ریال زکات در سطح شهرستان جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته رشد 100 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: در بحث شجره طیبه زکات نیز مردم بیش از 8 هزار اصله درخت پسته، بادام و گردو به ستاد زکات این شهرستان اختصاص دادند و پلاک‌گذاری شدند که عایدات این درختان صرف هزینه‌های نیازمندان همان محل می‌شود.

رئیس ستاد زکات شهرستان زرند افزود: از محل جمع‌آوری زکات تاکنون بیش از 30 پروژه عام‌المنفعه در این شهرستان شامل مساجد، تکایا، کتابخانه، نمازخانه و ساخت و بهسازی مسکن نیازمندان هزینه شده و دو خانه بهداشت نیز در مناطق دشتخاک و حسین‌آباد در حال احداث است که دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: زکات به فرموده حضرت زهرا (س) سبب افزایش رزق و روزی و توسعه آن شده و دستور خداوند، روایت رضوی و وصیت علوی در عمل به این امر و تبلیغ آن بر مومنان حجت را به اتمام رسانده است.


5239831
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیر جهاد کشاورزی کاشان ضمن اشاره به ظرفیت بالای کاشان در حوزه تولید ماهیان زینتی، گفت: پایانه صادراتی ماهیان زینتی در کاشان ایجاد شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» منتخب مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، گفت: مفهوم انسانیت با شرکت در جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد معنا می یابد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» نماینده شهریار، قدس و ملارد در مجلس با بیان اینکه دولت بار مالی تشکیل استان های جدید را برعهده دارد، گفت: تشکیل البرز تجربه موفقی در شکل گیری استان جدید بود و تشکیل استان جدید با بررسی و کار کارشناسی در هیئت دولت انجام می شود.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» فرماندار ویژه شهرستان ری از میزبانی شهرری در برگزاری اجلاسیه شهدای هنرمند با محوریت شهید مرتضی آوینی شهید اهل قلم شهرری و میزبانی از 90 خانواده شهید خبر داد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم (ع) شهرری از تهیه مستند حماسه رزم تیپ حضرت عبدالعظیم (ع) خبر داد و گفت: تدوین 30 جلد کتاب شهدای ری در دستور کار قرار دارد و دائره المعارف 700 شهید بسیجی نیز در مجموعه حفظ آثار سپاه در حال تهیه است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» امام جمعه شیراز به جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: اگر می خواهیم استان فارس پیشرفت کند کلیدش همین است که ما نسبت به حرم توجه بیشتری داشته باشیم و بیشتر کار کنیم.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) گفت: بسیج دانش آموزی پایه و اساس همه اقشار و محلی برای پرورش نیروی تراز انقلاب است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل ارشاد خوزستان گفت: با تلاش های صورت گرفته جشنواره تئاتر فتح خرمشهر در تقویم وزارت ارشاد ثبت شد و با توجه به ملی بودن این جشنواره برگزاری آن در سال های آینده نیز تداوم خواهد داشت.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: در سال های اخیر آمار آسیب های اجتماعی سیر صعودی داشته است و بخشی از این ناهنجاری و آسیب ها متاثر از شرایط اقتصادی کشور است، چرا که فقر، باعث افزایش فساد و نابرابری می شود.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم گفت: دنیای غرب با تبلیغات گسترده در رسانه های نوین دنبال ترویج سبک زندگی غربی در جامعه ما است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است