ورزشی 14:49 - 07 خرداد 1402

ورزشگاه‌ها باید بهVARمجهز شوند/درآمد استقلال و پرسپولیس کافی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با مثبت خواندن دیدار با حمید سجادی وزیر ورزش گفت: روز گذشته به همراه آقای مهدی محمدنبی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال، آقای قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و آقای عنایتی سرمربی تیم امید جلسه‌ای با وزیر ورزش و جوانان در محل وزارتخانه برگزار کردیم و در این نشست در ارتباط با نحوه‌ی انتخاب سرمربی تیم ملی امید و چگونگی آماده‌سازی تیم‌های ملی گزارشی را ارائه کرده و در خصوص مسائل و موضوعات مربوط به فوتبال و رویدادهای پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

وی با بیان اینکه در این نشست به تفصیل در خصوص رویدادهای پیش رو، صحبت‌های مختلفی مطرح شد، اظهار داشت: وزیر ورزش و جوانان نقطه نظرات خود را بیان کرده و برای حضور موفق تیم‌های اعزامی مواردی را متذکر شدند.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان خواستار موفقیت‌های تیم‌های ملی فوتبال در رویدادهای مهم بین‌المللی هستند، تاکید کرد: برای دستیابی به موفقیت باید موانع را پشت سر بگذاریم و آقای سجادی قول داد در این خصوص اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی در ادامه به تبیین رویدادهای پیش روی فوتبال پرداخت و با اعلام این مطلب که هم اکنون ۴ تیم آماده اعزام به رویدادهای مهم هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تیم ملی زیر ۲۰ سال در تورنمنت کافا به سر می‌برد و تیم فوتبال ساحلی کشورمان نیز در مسابقات آسیایی به نایب قهرمانی رسید.

مهدی تاج در ادامه سخنانش از اعزام تیم نوجوانان و تیم بانوان خبر داد و افزود: در حال حاضر فکر نمی‌کنم با همین ۴ اعزام پیش رو، فعالیت‌مان با هیچ مجموعه‌ای قابل مقایسه باشد و باید تلاش کنیم تا تیم‌های اعزامی بتوانند بهترین نتایج را برای کشورمان به دست بیاورند.

وی در ادامه به مشکلات پیش روی فدراسیون فوتبال اشاره کرد و تحریم‌ها را تهدیدی جدی برای این فدراسیون دانست و گفت: این مساله برای ما یک فشار جدی است. به واسطه تحریم‌ها، نه فدراسیون فوتبال و نه باشگاه‌ها نمی‌توانند به هیچ شکلی، مبلغی را از فیفا و AFC دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تجهیز ورزشگاه آزادی به تکنولوژی کمک داور ویدئویی (VAR) یکی دیگر از موضوعات مطرح شده با وزیر ورزش و جوانان بود، اظهار کرد: ما در این جلسه، درباره تجهیز VAR و اخذ مجوز حرفه‌ای و شرایط الزامات فیفا و AFC نیز مطالب لازم را بیان و در خصوص روند اجرایی شدن آنها گزارش لازم را ارائه کردیم.

تاج تاکید کرد: ورزشگاه آزادی تحت اجاره استقلال، پرسپولیس و فدراسیون فوتبال است. بسیاری از بازی‌های تیم ملی در آنجا انجام می‌شود. بنابراین می‌بایست چگونگی تجهیز ورزشگاه آزادی برای همه مهم باشد. ورزشگاه آزادی علاوه بر ساخت و تجهیزش، بحث دوربین‌هایش، فوق‌العاده حائز اهمیت است و همچنین بحث VAR مطرح است که ما باید ورزشگاه‌ها را برای سال آینده به آن تجهیز کنیم.

وی با بیان اینکه پرسپولیس و استقلال درآمد کافی برای تأمین هزینه‌های مختلف ورزشگاه آزادی را ندارند، اظهار داشت: نمی‌دانیم چگونه پولش باید تأمین شود. خود فدراسیون فوتبال یکی از بهره‌برداران این موضوع است. این مساله در حال بررسی است اما به طور کلی، مسائل مربوط ورزشگاه گل گهر سیرجان را خود باشگاه گل گهر پیگیری می‌کند یا هزینه‌هایی که مربوط به ورزشگاه نقش جهان اصفهان باشد را خود باشگاه سپاهان مورد بررسی قرار می‌دهد. در حال حاضر ورزشگاه آزادی ۳ بهره‌بردار دارد و در این ارتباط باید یک راه‌حلی برایش در نظر گرفته شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره کسب مجوز حرفه‌ای و صحبت‌هایی که در این خصوص با وزیر ورزش و جوانان داشته است، گفت: سجادی ریز مسائل را می‌داند و امیدوارم در شرایط مطلوب، مسائل پیش برود. آن‌هایی که مجوز حرفه‌ای را کسب کردند که تکلیف‌شان مشخص است و آن‌هایی که نتوانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند، زمانی برای اعتراض به استیناف دارند و باید کمیته استیناف تشکیل شود و ببینیم چه اتفاقی رقم می‌خورد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه تیم‌های ما دارند نتیجه می‌گیرند. با این وجود دوست نداریم شکست بخوریم. تیم ساحلی، فوتسال و تیم بانوان نتایج خوبی کسب کرده‌اند و دل‌مان نمی‌خواهد شکستی را تجربه کنیم و به همین خاطر تلاش می‌کنیم موانعی که در حوزه تیم ملی وجود دارد را رفع کنیم. در واقع دوست داریم مثل بقیه تیم‌ها، تیم فوتبال بزرگسالان هم نتیجه بگیرد.


11902007
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ هدف از ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان را جلوگیری از تخلفات ساختمانی و احیای حق شهروندی و باز کردن مسیر تردد شهروندان اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه های انضباطی مربوط به جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است