استانی 15:41 - 02 آبان 1393
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر، مهم‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) است.

احیای امر به معروف و نهی از منکر، مهم‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سردار یحیی شرفی ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و سالروز فرا رسیدن شهادت امام حسین(ع)،  اظهار کرد: ماه محرم، ماه شجاعت، حماسه، شهادت و فداکاری است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) به عنوان خط مقدم و حقیقت با تمام توان و شجاعت خود در مقابل تمامیت استکبار ایستادگی کرد و به عنوان قافله‌سالار به مسلمانان درس عزت و آزادگی داد.

شرفی افزود: امام حسین(ع) از مسلمانان خواست تا در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کرده و هیچ‌گاه زیر سلطه ظالمان قرار نگیرند و همواره مقاومت کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی مهم‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) را احیای معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: امام حسین(ع) به مردم آموخت تا در مقابل رفتار دیگران بی‌اعتنا نباشند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام در زمان حکومت معاویه سعی در تخریب اسلام و سرکوب خاندان پیامبر داشته و امام حسین(ع) با شهادت و جهاد قیام کرده و در جهت تدوین دین اسلام گام نهاده و موجب رسوایی حکومت معاویه شدند.

این مقام مسول با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین راه رستگاری انسان‌ها عنوان کرده است.

وی به ذکر آیه‌ای از قرآن کریم در خصوص اهمیت این فریضه پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «برخی از افراد قیام کرده تا عده‌ای دیگر را به راه رستگاری دعوت کنند».

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر نباشد پلیدی‌ها در جامعه رواج یافته و مومنان از این پلیدی‌ دچار آسیب می‌شوند.

وی از آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر همزمان با آغاز ماه محرم اشاره کرد و گفت: شعار برگزاری این هفته «تذکر لسانی، پیام مهربانی و نظارت همگانی» است.

شرفی برگزاری همایش امر به معروف و نهی از منکر در پنجم آبان‌ماه و همچنین تجمع بزرگ لسانی امر به معروف و نهی از منکر را در روز جمعه هفتم آبان را از جمله برنامه‌ها هفته امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.


5027535
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«خبرگزاری تسنیم» استاندار مازندران با تاکید بر لزوم توجه به کشاورزی، گردشگری، اقتصاد دریامحور و رفع مشکل پسماند با روش های جدید و کارآمد، در سفر دوم رئیس جمهور به مازندران گفت: مدیران استان در تحقق مصوبات سفر اول و دوم هیات دولت به مازندران همت به خرج دهند....
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در سال گذشته 973 کودک زیر 5 سال مبتلا به سوء تغذیه شناسایی و به وزارت رفاه معرفی شده اند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: 240 مددجوی تحت حمایت این نهاد همزمان با دهه کرامت و میلاد ثامن الحج(ع) با کمک خیرین به زیارت کربلا و مشهد مقدس اعزام شدند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: سال گذشته یک میلیون و 200 هزار نفر به مراکز درمان ناباروری در کشور مراجعه کرده اند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مرکز کنترل ترافیک دریایی سواحل مکران با نام ایستگاه مکران کنترل در روستای روستای بونجی شهرستان جاسک عملیاتی شده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، گفت: نمایشگاه فروش محصولات خراسان شمالی و 4 استان دیگر هم مرز با همسایه شمالی ایران، در ترکمنستان برپا می شود.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر انرژی جمهوری آذربایجان با استقبال از افتتاح سد قیز قلعه سی بین دو کشور ایران و آذربایجان، گفت: افتتاح این طرح بزرگ فراملی، نماد همکاری های بلند مدت بین باکو و تهران است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس هیئت کشتی بسیج کشور گفت: با ورود و هم افزایی هیئت کشتی مازندران، هیئت کشتی بسیج شهرستان ها تشکیل شده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه ها بین دو کشور داریم.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مشاور وزیر بهداشت در امور زنان و خانواده، گفت: فرایند های آگاهی بخشی و نظارت عمومی بر غربالگری مادران باردار، موجب کاهش 25 درصدی ورودی غربالگری شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است