استانی 10:09 - 08 مرداد 1394
مدیرکل دادگستری آذربایجان‌غربی:
مدیرکل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: مردم و مسئولین با مدیریت جهادی گام‌های موثری در جهت حفاظت از اراضی ملی برداشته‌اند.

برداشت گام‌های موثری با مدیریت جهادی برای حفاظت از اراضی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان‌غربی، توکل حیدری در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با اشاره به نامگذاری سال "همدلی و همزبانی مردم و دولت" اظهارکرد: مردم و مسئولان با مدیریت جهادی گام‌های موثری برای حفاظت از اراض ملی برداشته و امید است این روحیه بیش از پیش افزایش یابد.

وی با اشاره به تاکیدات و سفارشات مقام معظم رهبری در خصوص صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی افزود: تحرک بسیار باشتابی برای حفاظت از اراضی ملی و منابع‌طبیعی استان آغاز شده است و باید با مدیریت جهادی گنجینه‌های کشور را حفظ و به نسل‌های آینده تحویل داد.

حیدری تصریح‌کرد: باید با همکاری مدیران منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و سایر ارگان‌های مربوطه کانون کارشناسان رسمی که متشکل از افراد متخصص و برخوردار از سلامت نفس تشکیل شود.

وی ادامه داد: باید اسامی کارشناسان متخصص در سراسر محاکم قضایی ارسال شده تا در مواقع شناسایی و تشخیص اراضی ملی و احراز تصرفات این کارشناسان ارجاع داده شوند.

مدیرکل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه باید نقشه اراضی ملی و منابع طبیعی در اختیار شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع‌طبیعی استان قرارگیرد، اظهارکرد: سازمان منابع طبیعی و ثبت اسناد با همکاری یکدیگر نسبت به ترسیم نقشه اقدامات لازم را انجام دهند چرا که در حومه شهر ساخت و سازهای شهری گسترش یافته که می‌توان با در دست داشتن نقشه راحت‌تر نسبت به رسیدگی به تحدی و تجاوزات شده اقدام کرد.

عباس حسن‌خانی فرماندار ارومیه در ادامه جلسه اظهارکرد: متاسفانه در حوضه انزل و باراندوز برداشت‌های غیرمجاز آب مشکلات اساسی را ایجاد کرده و باید نسبت به حل این مشکل اقدامات لازم را انجام داد.

وی ادامه‌داد: سیاست‌هایی که جهاد کشاورزی 10 سال پیش اتخاذ کرده بود، متاسفانه با شکست مواجه شده و باید نسبت به این تصمیمات بازنگری اساسی انجام دهد.

وی ادامه‌داد: در رودخانه باراندوز به طور متوسط سالانه 350 میلیون مترمکعب آب به طرف دشت‌های اطراف سرازیر می‌شود اما در حال حاضر با برداشت‌های غیرمجاز آب در بالادست کشاورزان پایین دست رودخانه امکان استفاده از آب را ندارند و این مشکل باعث شده کشاورزان نسبت به حفاری و برداشت‌های غیرمجاز روی بیاورند.

حسن‌خانی ادامه‌داد: با توجه به اینکه در ارتفاعات کشت افزایش یافته اگر هرچه سریع‌تر وارد عمل نشویم هر روز میزان آب‌های سطحی که به دشت‌ها سرازیر می‌شود، کمتر شده و امکان دارد، پس از 10 سال هیچ آبی به پایین دست نرود.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه نزدیک به 11 هزار خانه باغ در امامزاده وجود دارد گفت: متاسفانه هیچ تعهدی برای احداث استخر در منطقه امامزاده وجود ندارد.

وی ادامه‌داد: شاید 100 مترمکعب آب در استخرهای منطقه امامزاده به هدر می‌رود و در مقابل کشاورزان از حق‌آبی خود بی‌بهره می‌ماند، باید نسبت به این موضوع هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام داد.

انتهای پیام


6834445
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است