
باشگاه خبرنگاران جوان؛ نفیسه خلیلی - محسن برمهانی، معاون سیما در جمع خبرنگاران به سوالاتی نظیر ساخت سریال درباره جنگ ۱۲ روزه دفاع مقدس، همکاری چهرههایی مانند رضا رشیدپور با صداوسیما، گفتوگو با چهرهها برای ساخت برنامه و... پاسخ داد.
برمهانی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره پرداختن به جنگ ۱۲ روزه دفاع مقدس گفت: سوژههایی امثال جنگ تحمیلی ۱۲ روزه جزو موضوعاتی است که طی ۴۰ سال گذشته به صورت خاص اتفاق افتاده است. ما ابتدا جنگ هشت ساله دفاع مقدس را داشتیم، که بعد از آن با جنگ ۱۲ روزه تحمیلی از سوی رژیم صهیونیستی مواجه شدیم. مگر میشود هنرمندان نسبت به آن بیتفاوت باشند؟ حتماً ایده و فکر دارند. ولی اینکه کدام ایده زودتر به نتیجه برسد و موفق شود، معلوم نیست.
تمایل سیروس مقدم به ساخت اثری پیرامون جنگ ۱۲ روزه دفاع مقدس
معاون سیما با بیان اینکه آقای سیروس مقدم در مصاحبهای تمایل به ساخت چنین سوژهای را نشان دادند، افزود: دوستان دیگر هم در حال فکر کردن بر روی این موضوع هستند. مطمئن باشید که در آثار آینده کشور موضوع جنگ ۱۲ روزه یکی از قصههای اصلی یا فرعی آثار خواهد بود. سازندگان نمیتوانند نسبت به این موضوع بیتفاوت باشند؛ موضوعی که این همه مردم را درگیر کرده و منجر به اتحاد و انسجام مردم شده است.
وی در پاسخ به این سوال که برای پخش بینالمللی آثار هم تمهیداتی اندیشیده شده؟ بیان کرد: ممکن است بسته به کیفیت اثر و نوع پرداخت به موضوع بتوان درباره پخش بینالمللی آن هم فکر کرد.
بعد از دهه آخر صفر اتفاقات جدیدی خواهد افتاد
برمهانی درباره حضور چهرهها و شگفتانه معاونت سیما برای مردم به این توضیح بسنده کرد که بعد از دهه آخر صفر اتفاقاتی از این دست خواهد افتاد. از طرفی، بنده درباره فعالیت آقای رضا رشیدپور از دوستان شبکه سه شنیدم که برای اجرای برنامه ایشان گفتوگو شده بود. ایشان ترجیح داشت مدل دیگری از برنامه را اجرا کنند و در نهایت این توافق حاصل نشد.
باید برندهایمان تقویت بشود
معاون سیما درباره تقویت برندها و تمرکز معاونت سیما به برنامههای در حال پخش در طول جنگ ۱۲ روزه دفاع مقدس توضیح داد: ما یکسری برنامههای برند داریم، که در حال پخش از شبکههای سیما هستند. باید این برنامهها تقویت بشوند. راهاندازی برند جدید تبعات جدی دارد و ممکن است مخاطب جذب برنامه نشود.
قطع برنامههای طنز محض در ماه محرم
وی با بیان اینکه زمانی که جنگ شروع شد به فاصله سه چهار روز، شروع به پخش برنامههای سرگرمکننده کردیم و خیلی زود مردم احساس کردند زندگی به روال طبیعی برگشته است، افزود: بعد از جنگ برنامههای «پانتولیگ»، «هزار و یک»، «شب خوش» و... پخش شد. اما به محض اینکه ماه محرم فرا رسید، طبیعتاً تلویزیون طبق روال همیشه اقدام به پخش این برنامهها نکرد. به همین دلیل، برنامههای طنز محض را در ماه محرم قطع کردیم.
برنامه جدید فرزاد حسنی منتفی شد
برمهانی با اعلام این خبر که ما دو چهره متفاوت خواهیم داشت که پیش از این در قامت مجری در تلویزیون دیده نشدند، گفت: ما با بسیاری از کسانی که برای همکاری با صداوسیما اعلام آمادگی کرده بودند به گفتوگو نشستیم، حتی قرار بود با آقای فرزاد حسنی برنامهای را آغاز کنیم، اما آن روز ارتباط زنده با جایی که باید برقرار میشد، نشد و عملاً آن شب برنامه روی آنتن نرفت. یکی دو روز بعد هم برنامه با آتشبس تلاقی کرد. به همین دلیل، ما ترجیح دادیم از برندهای موجود استفاده بکنیم و خودمان و انرژیمان را متمرکز به بالا آمدن یک عنوان جدید نکنیم، تا آیا مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار بکنند، یا نه. مثلاً با وقوع جنگ تحمیلی ماموریت برنامه «زمانه» تغییر کرد.
12206959