استانی 18:36 - 01 بهمن 1400
ررئیس جمهور در فرودگاه جیرفت:
ایسنا/کرمان رئیس جمهور هنگام ترک مناطق سیل زده جنوب کرمان گفت: این سفر بنده سفر استانی نیست بلکه سفر دفعی است و سفر استانی به کرمان خواهم داشت. 

باز هم به مناطق سیل‌زده سر می‌زنم/ این سفر استانی نبود

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی غروب امروز یکم بهمن‌ماه در فرودگاه جیرفت ضمن تشکر از مسئولین استان که در این چند روز سخت در کنار مردم بودند، گفت: مسئولین استان برای کاهش مشکلات مردم سیل زده تلاش کردند. 

وی نیروهای مسلح در کنار دولت در زمان بحران به امدادرسانی می پردازند و در کنار مردم هستند، تصریح کرد: استاندار و فرمانداران استان کرمان تشکر می کنم که از همان لحظات اولیه دو سیلاب مسائل مردم را پیگیری کردند. 

وی امدادرسانی در زمان بحران را در اولویت اقدامات دانست و بیان کرد: امدادرسانی در حوادث اخیر استان کرمان به خوبی انجام شده است و همواره باید اقدامات پیشگیرانه در راستای دفع خطرات صورت گیرد. 

وی عنوان کرد: احداث سیل‌بندها برای حفظ وضعیت کشاورزی مردم و شهرهایی که در این مسیر قرار دارد، الزامی است. 

وی ادامه داد: مردمی که منازلشان آب گرفته اقداماتی برای رفع آبگرفتگی صورت گرفته اما این آغاز کار است و ظرف ده روز آینده همه لوازم خانگی که در سیل دچار خسارت شده اند تهیه شود و همچنین آمار احشام در سیل تلف شده مشخص شده است و خسارات وارد شده دامداران طی ده روز آینده نیز جبران می شود. 

وی آبخیزداری و آبخوان داری را از اقدامات میان مدت دانست و اظهار کرد: سیل‌بند خرم (جیرفت) که چند کیلومتری از آن قبلا احداث شده و برای تکمیل آن نیازمند اعتبارات دولتی است و اگر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء هم از محل درآمدهای استان (درآمدهای معادن) و هم بودجه دولتی این سیل‌بند با حرکتی جهادی به اتمام برساند. 

وی افزود: تکمیل سیل بند خرم یک کار طولانی مدت است اما حتما باید ایم منطقه از خطر سیلاب حفظ شود و بدانید که بارندگی های با حجم بالا اتفاق خواهد افتاد. 

وی امروز مردم احساس‌شان این بود که مسئولین در کنارشان هستند، تصریح کرد: سیل اولی که اتفاق افتاد علاوه بر استاندار و فرمانداران و نیروهای مسلح، معاون اول رئیس جمهور نیز به مناطق سیل زده سفر کرده و پیگیر وضعیت مردم بودند و مصوبات خوبی در آن سفر داشتند. 

وی با اشاره به سفر وزیر کشور نیز گفت: ایشان پیگیری ها انجام دادند به نظرم کفایت نمی کند و باید دولتمردان در حوادث مختلف باید در کنار مردم باشند. 

وی عنوان کرد: هر مشکلی را با مشارکت مردم می‌توان حل کرد و بدانید این سفر بنده سفر استانی نیست بلکه سفر دفعی است و سفر استانی به کرمان خواهم داشت. 

وی اظهار کرد: قصد داشتم به برخی مناطق سیل زده سر بزنم اما به دلیل مسائل جوی با توجه به نظر کارشناسان به آینده موکول شد و در سفر استانی به این مناطق انجام خواهد شد. 

انتهای پیام


11420295
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است