ورزشی 14:06 - 04 تیر 1393
شش انگشتی که هر کدام از اعضای خانواده دا سیلوا در دستان خود دارند، موجب شگفتی در برزیل شده

امیر طبرسی



اسکولاری: دوست نداشتم به شیلی بخوریم

طلسم شش انگشتی‌ها

شش انگشتی که هر کدام از اعضای خانواده دا سیلوا در دستان خود دارند، موجب شگفتی در برزیل شده و بسیاری، این خلاف قاعده را به فال نیک گرفته تا تیم ملی این کشور، ششمین جام جهانی فوتبال را به دست آورد.دست کم 14 نفر از اعضای خانواده دا سیلوا با شش انگشت در هر دست متولد شدند.این تغییر ژنتیکی که با نام پلی داکتیلی(Polydactyly) یا چند انگشتی شناخته می شود، تا حدی رسیده که برزیلی ها می گویند این طلسمی است که تیم ملی فوتبال آنان در جام جهانی فوتبال نیاز دارد.این خانواده که در آگواس کلاراس در بیرون شهر برازیلیا زندگی می کنند، می گویند که همه اعضای خانواده یک زندگی معمولی دارند و این ناهنجاری را به شوخی می گیرند.در این راستا، برخی از اعضای خانواده از فرصت داشتن ششمین انگشت استفاده کرده و آلات موسیقی می زنند. دیگر اعضای خانواده نظیر جوائو 15 ساله، به عنوان دروازبان بازی می کند و به گفته او، انگشت ششم کمک خوبی برای گرفتن و یا دفع توپ به او می کند.این خانواده هنگامی به خبر تبدیل شدند که سیلویا سانتوس مادر خانواده به فکرش رسید که 14 عضو خانواده دور هم جمع شوند و برای حمایت از تیم ملی برزیل، عکس دستانشان را در فیسبوک بگذارند و آنجا بود که این خبر همانند انفجاری در رسانه ها پخش شد.اکنون خانواده دا سیلوا از فرصت استفاده کرده و آرزوی خود را به جهان ابراز می کنند تا برزیل ششمین جام خود را پیروز شود و آنها تنها با یک دست بتوانند به آن افتخار کنند.

حالا انگار این طلسم خوب عمل می کند.برزیل دوشنبه شب در برازیلیا آتش بازی به راه انداخت و با 4 گل شیرها را رام کرد. ستاره بی و چرای این بازی نیمار بود که دو بار در دقایق 17 و 34 موفق به گلزنی شد، گل‌هایی که یکی از آنها در دقیقه 26 توسط ژوئل ماتیپ پاسخ گفته شد تا نیمه نخست به برتری 2 بر یک برزیل بیانجامد. در نیمه دوم برزیل همچنان ابتکار عمل را در دست داشت و دو بار دیگر توسط فرد (49) و فرناندینهو (84) به گل رسید تا با پیروزی 4 بر یک مقابل شیرهای رام نشدنی کامرون مقتدرانه به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 صعود کرده و حریف شیلی، تیم دوم گروه B شد.

اسکولاری،سرمربی برزیل،بعد از بازی اذعان کرد که نمی خواسته تیمش با شیلی رو به رو شود.احتمالا او هلند را ترجیح می داده! اسکولاری با اعتراف به اینکه تیمش کار سختی برابر شاگردان خورخه سامپائولی خواهد داشت، گفت: بسیاری از مردم فکر می‌کردند که شیلی حتی نمی‌تواند از گروه خود صعود کند، اما دیدید که اینگونه نشد. شیلی توانایی‌های زیادی دارد. من ترجیح می‌دادم در دور بعد با هر تیمی جز شیلی روبه‌رو شویم.

فیل بزرگ ادامه داد: بازی برابر رقبای آمریکای جنوبی بسیار سخت‌تر از بازی برابر سایر تیم‌هاست. شیلی هم کیفیت بالایی دارد و هم منظم بازی می‌کند.

در پیروزی پرگل برزیل برابر کامرون، نیمار بهترین بازیکن سلسائو بود و دو گل از گل‌های میزبان را به ثمر رساند. اسکولاری در پاسخ به این سوال که آیا تیمش بیش از اندازه به ستاره خط حمله بارسلونا متکی است یا خیر، جواب داد: آرژانتین هم به لیونل مسی وابسته است. در مورد تیم‌های بزرگ چنین شرایطی وجود دارد. چیزی که برای من اهمیت دارد این است که نیمار به میزان زیادی در کار تیمی شرکت می‌کند.

با این حال جواب او زیاد مقبول نیست.دیگر همه دنیا باخبرند که اگر نیمار نباشد برزیل، برزیل نیست.اسکولاری اما از ماشین گلزنی تیمش راضی است: ما به هر بازی فکر کرده و تلاش می‌کنیم تا رفته رفته بهتر شویم. با وجود اینکه گاهی اوقات مشکل گلزنی داریم اما در دیدار مقابل کامرون چهار گل به ثمر رساندیم و حتی به سادگی می‌توانستیم این تعداد گل را به عدد هشت برسانیم.اگر می‌خواهیم از مانعی چون شیلی بگذریم باید خیلی بهتر از این عمل کنیم.او در مورد تغییرات احتمالی تیمش برای دیدار مقابل شیلی هم 2014 گفت:‌ هنوز نمی‌دانم که چه ترکیبی را باید مقابل شیلی به میدان بفرستم. باید ابتدا فیلم بازی‌های اخیر تیمم را تماشا کرده و عملکرد بازیکنان را آنالیز کنم. بعد از آن می‌توانم بهترین ترکیب را راهی میدان کنم.

با این حال بعید به نظر می رسد او دست به تغییر تیم برنده بزند.واقعیت این است که دست فیل بزرگ روی نیمکت پر نیست...



نیمار: هیچ فشاری روی من نیست

نیمار 22 ساله که در پیروزی 4 بر یک برزیل برابر کامرون دو گل زد و به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد، پس از این بازی که پنجاه‌ودومین بازی ملی‌اش بود و در آن شمار گل‌های ملی‌اش را به 35 گل افزایش داد،‌ گفت: فشاری روی من نیست. من همیشه گفته‌ام که در راه رسیدن به یک رؤیا فشاری وجود ندارد و بازی در جام جهانی رؤیایی است که من از کودکی به دنبال آن بوده‌ام. من حالا دارم در مسابقاتی بازی می‌کنم که همیشه رؤیایش را داشتم.نیمار ادامه داد: من می‌خواهم به هم‌تیمی‌هایم کمک کنم نه فقط با گلزنی بلکه با هر آنچه که از دستم در زمین بازی برآید تا به پیروزی تیم کمک کند. در مسیر درستی در حال حرکت هستیم و کل تیم روز‌به‌روز بهتر می‌شود و ما به هدف‌مان نزدیک‌تر. به نظر من بازی که برزیل برابر کامرون انجام داد بهترین بازی‌اش در جام جهانی تا به این لحظه بوده است، نه فقط از نظر نتیجه بلکه به خاطر شیوه بازی. شیوه‌ای که ما کامرون را تحت فشار قرار دادیم بسیار مهم بود. پیروزی بزرگی کسب کردیم اما مستحق‌ آن بودیم. راهی که در پیش گرفته‌ایم درست است اما از این هم بهتر خواهیم شد.بازی بعدی تیم ملی برزیل در جام جهانی در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها برابر شیلی است، تیمی که در دومین دور از بازی‌های مرحله گروهی توانست اسپانیا را شکست دهد.

پیرلو: هرگز به بازنشستگی فکر نمی‌کنم

آندرآ پیرلو، ستاره تیم ملی ایتالیا که دیشب به همراه سایر هم‌تیمی‌هایش دیداری حساس را برابر اروگوئه در چارچوب جام جهانی 2014 برزیل برگزار کرد قصد ندارد به کارش در این تیم خاتمه دهد.ستاره 35 ساله یوونتوس گفت: هرگز به بازنشستگی فکر نکرده‌ام البته تا زمانی که توان بدنی‌ام این اجازه را به من بدهد.حالا زمان صحبت کردن در این ارتباط نیست، چون بازی حساس و مهمی را برابر اروگوئه داریم و بهتر است که به این دیدار حساس فکر کنیم. از پوشیدن پیراهن تیم ملی ایتالیا لذت می‌برم و می‌خواهم که این لذت را تا زمانی که می‌توانم از دست ندهم.

گریه‌های ویا

داوید ویا، مهاجم ماتادورها که در پیروزی 3 بر صفر اسپانیا مقابل استرالیا در دور آخر از مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل 56 دقیقه در میدان بود و گل اول لاروخا را به ثمر رساند، در مورد احساساتی شدنش به هنگام نشستن روی نیمکت این تیم گفت: بازی برای تیم ملی اسپانیا همیشه برایم لذت‌بخش بوده است. بازی برای این تیم رؤیای همیشگی‌ام بود.اگر با من باشد دوست دارم تا سن 55 سالگی برای لاروخا بازی کنم ولی می‌دانم که غیرممکن است. تصمیم گرفتم فوتبال باشگاهی‌ام را در لیگ فوتبال حرفه‌ای آمریکا (MLS) ادامه بدهم و شاید با حضور در این لیگ آنچنان به چشم نیایم ولی اگر ویسنته دل‌بوسکه بار دیگر مرا به اردوی تیم ملی اسپانیا دعوت کند خوشحال خواهم شد. به هر حال باید واقع‌بین باشم. او ادامه داد: پس از انجام دو بازی ناامیدکننده مقابل تیم‌های هلند و شیلی که بهتر از ما بودند تلاش کردیم تا برابر استرالیا به پیروزی برسیم. مهاجم 32 ساله ماتادورها که پیش از این به خداحافظی احتمالی‌اش از تیم ملی اسپانیا در پایان این دوره جام جهانی اشاره کرده بود پس از اینکه تعویض شد و روی نیمکت نشست، در حالی که کاملاً احساساتی شده بود، شروع به گریه کرد. بدرود ویا...

فن‌خال: همیشه بهترین سیستم را داریم

لوئیز فن‌خال، سرمربی هلند به این شهره است که سیستم های خاصی را برای آرایش شاگردانش بر می گزیند.او و تیمش توانستند برابر شیلی با دو گل به پیروزی برسند.فن خال می گوید: بازی در سطح بالایی بود. ما فرصت‌های شیلی را محدود و به طور مؤثری حملات این تیم را خنثی کرده بودیم. ما مجبور بودیم شیوه بازی‌مان را تغییر دهیم. من همیشه سیستم و استراتژی را طراحی می‌کنم که به برد تیمم ختم شود.فن‌خال ادامه می دهد: اگرچه ما در این بازی عالی نبودیم و باید از نظر تصاحب و مالکیت توپ بهتر شویم اما بدون توپ هم خیلی خوب بازی کردیم.



حمله لفظی آلبا به خبرنگار آس


فشار عصبی حذف اسپانیا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی 2014 از مرحله گروهی این رقابت‌ها، ظاهراً‌ سبب شده ستارگان این تیم از خود بیخود شوند. یکی از آنها جوردی آلبا مدافع بارسلونا است که دوشنبه شب پس از بازی اسپانیا و استرالیارفتار عجیبی از خود نشان داد.پس از این بازی خبرنگار نشریه آس چاپ مادرید برای گفت‌وگو با آلبا که در پیروزی 3 بر صفر ماتادورها برابر استرالیا 90 دقیقه بازی کرد،‌ در «میکسدزون» نزد او رفت اما با واکنش عجیبی از سوی او مواجه شد.آلباکه همه او را به بی‌میلی‌اش جهت وقت گذاشتن برای رسانه‌ها می‌شناسند پس از دیدن خبرنگار آس که تلاش داشت با وی مصاحبه کند به سمت او برگشت و گفت: «دفعه بعد تو را ببینم سرت را خواهم برید!»اگر چه اسپانیا در بازی پایانی خود با برتری 3 بر صفر مقابل استرالیا تا حدودی توانست از اعتبار از دست رفته‌اش به خاطر قبول دو شکست متوالی برابر هلند و شیلی دفاع کند اما مشخصاً‌ بازیکنان این تیم هنوز تحت فشار روانی شدیدی قرار دارند، به خصوص از سمت رسانه‌های داخلی که این روزها به شدت از آنها انتقاد می‌کنند.

آتش بازی آزتک‌ها

دیدار تیم‌های مکزیک و کرواسی که آخرین دیدار دو تیم در گروه A مسابقات جام جهانی 2014 بود، از ساعت 30 دقیقه بامداد دیروز در ورزشگاه پرنامبوکو آغاز شد، دیداری که با نتیجه 3 بر یک به سود مکزیک به پایان رسید.رافائل مارکز، مدافع تیم ملی مکزیک که گل اول تیمش را در این بازی به ثمر رساند، در 90 دقیقه حضورش در این بازی یک گل زد، 51 پاس داد و یک شوت روانه دروازه کرواسی کرد تا به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شود.برخلاف آنچه که پیش از بازی تصور می‌شد، این مکزیک بود که شروع بهتری داشت و حتی در نیمه نخست تیر دروازه کرواسی را هم به لرزه درآورد، نیمه‌ای که نتیجه‌ای جز تساوی بدون گل نداشت. در نیمه دوم مکزیک بهتر از 45 دقیقه نخست بازی کرد و با ورود خاویر هرناندز به جای جیووانی دوس سانتوس در دقیقه 62 توان تهاجمی این تیم بیشتر شد. سبزپوشان مکزیک آنقدر حمله کردند تا اینکه روی کرنر ارسالی از سوی هکتور هررا، رافائل مارکز، کاپیتان 35 ساله تیم ملی مکزیک موفق شد، دروازه کرواسی را باز کند. هنوز کروات‌ها به خود نیامده بودند که آندرس گواردادو سه دقیقه بعد از گلزنی مارکز موفق شد برای دومین بار دروازه شاگردان کواچ را باز کند.پس از این گل کرواسی بی‌انگیزه به دنبال توپ می‌دوید و مکزیک به دنبال زدن گل‌های دیگر بود که در این بین خاویر هرناندز با گلزنی در دقیقه 82 اختلاف را به سه گل رساند و جشنواره گل آزتک‌ها را کامل کرد.البته این پایان کار نبود و تیم کرواسی در دقیقه 87 توسط ایوان پریسیچ به یک گل رسید و اختلاف را به دو گل رساند. در نهایت مکزیک بازی را با نتیجه 3 بر یک برد تا با هفت امتیاز و تفاضل گل 3+ به عنوان تیم دوم گروه A راهی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 شود. مکزیک در این مرحله از مسابقات به مصاف هلند می‌رود. نیکو کواچ پس از شکست تیمش مقابل مکزیک گفت: باید به تیم مکزیک تبریک بگویم که در 50 دقیقه این بازی تیم برتر میدان بود.فوتبال همین است و وقتی دو تیم نزدیک به هم هستند، جزئیات کوچکی است که نتیجه بازی را رقم می‌زند. در این بازی جزئیات کوچک موقعیت‌هایی بود که مکزیکی‌ها روی توپ‌های مرده به دست آوردند و توانستند با استفاده از این فرصت‌ها ما را شکست دهند.مکزیکی‌ها با احترام به مصاف کرواسی آمدند و آنها مثل همیشه با پرسینگ بازی نکردند، چون می‌دانستند که ضدحملات تیم ما بسیار خطرناک است. شاید در نیمه دوم این بازی به لحاظ فیزیکی تحلیل رفتیم که همین مسئله عامل برتری مکزیک شد. میگل هررا، سرمربی مکزیک هم گفت: روز خوبی بود. چون بازیکنانم در زمین مسابقه ارزش واقعی خود را نشان دادند. ما در این بازی تمرکز لازم را داشتیم و با خونسردی کامل مقابل کرواسی قرار گرفتیم. همانطور که پیش از بازی هم گفته بودم حرف‌مان را در زمین می‌زنیم و در این بازی نیز همین کار را کردیم.او در خصوص رویارویی شاگردانش با هلند گفت: هلند تیم مستحکمی است و بازیکنان خیلی خوبی هم دارد. به هر حال با تمام توان به مصاف هلندی‌ها خواهیم رفت.



لمپارد: گل من فوتبال را متحول کرد


فرانک لمپارد گفت گلی که چهار سال پیش در بازی تیم ملی انگلیس برابر آلمان در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به ثمر رساند دنیای فوتبال را به فکر استفاده از تکنولوژی برای تشخیص گل‌های سالم انداخته است.در آن بازی که انگلیس با نتیجه 4 بر یک مغلوب ژرمن‌ها شد، لمپارد با شلیکی از راه دور دروازه آلمان را هدف قرارداد که توپ پس از برخورد به زیر طاق دروازه داخل آن فرود آمد اما داور اینگونه تشخیص داد که توپ گل نشده است. آن گل حرف و حدیث‌های فراوانی را به وجود آورد و در نهایت فیفا را متقاعد کرد که از تکنولوژی خط دروازه‌ در رقابت‌های جام جهانی 2014 استفاده کند، تکنولوژی که تاکنون در دو سه مورد به کمک داوران آمده است.لمپارد گفت: من زیاد به آن گل فکر نمی‌کنم و فایده‌ای زیادی در بی‌خوابی کشیدن برای حسرت خوردن بابت آن اتفاق نمی‌بینم. آن گل سبب یک تغییر مثبت در فوتبال شد و من از این بابت خوشحالم.

فینک: متأسفم که پیروز نشدیم

فولکر فینک،سرمربی کامرون پس از شکست 4 بر یک تیمش مقابل برزیل این گونه سخن گفت: نیمه اول برای ما خیلی بد نبود. این اولین مسابقه‌ای نبود که در طول 90 دقیقه تمرکزمان را از دست می‌دادیم. باید راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنیم.برزیل موقعیت‌های زیادی روی دروازه ما خلق کرد و مستحق این پیروزی بود.او سپس به بازی با کرواسی اشاره کرد: نیمه اول دیدار مقابل کرواسی هم درست شبیه به نیمه اول این بازی بود. به هر حال نمی‌توانیم بگوییم این بازی به نسبت به دیدار قبلی‌مان بهتر بود. باید عملکرد تیم را آنالیز کرده و مشکلات موجود را برطرف کنیم. اما آنچه مسلم است عملکردی که در سه دیدار اخیر داشتیم برای حضور در جام جهانی کافی نیست.وی در خصوص آینده‌اش در تیم ملی کامرون گفت: من هنوز با فدراسیون فوتبال کامرون قرارداد دارم. باید یکسری تغییرات در این تیم به وجود بیاوریم، چون کامرون در یکی دو سال اخیر تیم خیلی خوبی نبوده است.

تصمیم‌گیری دل بوسکه در چند روز آینده

اسپانیا موفق شد دوشنبه شب در ورزشکاه بایکسادا شهر کوریتیبا در آخرین دیدارش از مرحله گروهی جام جهانی که دیداری کاملاٌ تشریفاتی بود استرالیا را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد و وداعی تلخ با جام بیستم داشته باشد.ویسنته دل‌بوسکه، سرمربی اسپانیا که با این برد کمی آرام تر به نظر می رسید، گفت: ما برای اعاده حیثیت پا به این بازی گذاشتیم. در ابتدای بازی استرالیا کمی ما را تحت فشار قرار داد ولی در نهایت توانستیم بازی را تحت کنترل خود در آوریم و پیروز شویم.در این دوره از رقابت‌ها از سطح واقعی خود پایین‌تر بودیم و حریفان ما هم خیلی عالی بازی کردند.حالا باید به این فکر کنیم که چه کسی برای تیم بازی خواهد کرد و چه کسی به این تیم اضافه می‌شود.دل‌بوسکه در خصوص احتمال ادامه همکاری‌اش با اسپانیا گفت: خیلی وقت است که در مورد این موضوع بحث می‌شود، به هر حال در چند روز آینده در مورد آینده‌ام کاری‌ام صحبت خواهیم کرد تا ببینیم چه می‌شود.

جشن و پایکوبی برزیلی‌ها

پس از پیروزی 4 بر یک تیم ملی فوتبال برزیل برابر کامرون که باعث شد این تیم به عنوان صدرنشین گروه A به مرحله بعدی صعود کند، مردم برزیل خیابان‌های شهرهای این کشور را تبدیل به جایی برای پربایی جشن‌های خود کردند.این جشن و پایکوبی در بیشتر شهرهای کشور برزیل دیده می‌شد و در برخی شهرها از جمله سائوپائولو نیز آتش بازی انجام شد.

ویدال: 70 درصد بازی دست ما بود

آرتور ویدال، هافبک شیلی پس از شکست 2 بر صفر تیمش برابر هلند در آخرین دیدار مرحله گروهی جام جهانی گفت: به نظرم با توجه به اینکه در این بازی ما 70 درصد توپ و میدان را در اختیار داشتیم می‌توانستیم به پیروزی برسیم.درست است که هلند پیروز میدان شد اما ما بازی بسیار خوبی را انجام دادیم و مستحق پیروزی بودیم.او ادامه داد: هلند در طول 90 دقیقه به هیچ عنوان خوب بازی نکرد. هلندی‌ها تلاش زیادی انجام نداند ولی تنها دو گل را در دو موقعیت به ثمر رساندند و سه امتیاز این بازی را از آن خود کردند. در مقابل ما به وظیفه خود به خوبی عمل کردیم و همین کار را هم در بازی بعدی خود انجام خواهیم داد.

کلوزه:‌دوست دارم بهترین گلزن جام باشم

میروسلاو کلوزه که با به ثمر رساندن گل مساوی آلمان مقابل غنا تعداد گل‌های خود در تاریخ جام جهانی را به عدد 15 رساند و توانست با رکورد رونالدوی برزیلی برابری کند گفت: نمی‌توانم دروغ بگویم، من مهاجم هستم و هر مهاجمی دوست دارد گلزنی کند. طبیعی است که دوست دارم تا جایی که می‌شود گل بزنم و در صدر فهرست گلزنان جام جهانی باشم.او ادامه داد: قبل از جام برای خودم برنامه‌ای ریخته بودم که سه گل بزنم. البته اگر بیشتر گل زدم هم مشکلی پیش نمی‌آید اما دوست دارم بهترین گلزن تاریخ جام جهانی شوم.در کنار کلوزه، توماس مولر هم آمار بسیار خوبی در جام جهانی دارد. او در جام جهانی قبل با 5 گل آقای گل شد و امسال هم در نخستین بازی مقابل پرتغال هت‌تریک کرد. هر دو مهاجم گلزن آلمان در بازی چهارشنبه مقابل آمریکا فرصت دارند که رکورد گلزنی خود در جام جهانی را بهتر کنند.

تمجید دنیلسون از کی‌روش

دنیلسون ستاره سابق برزیل،می گوید که استراتژی کی روش برابر آرژانتین مطلوب بوده است.او می گوید: ایران در دیدار برابر آرژانتین بسیار خوب کار کرد و دفاعی منطقی را به نمایش گذاشت. در این بازی آرژانتینی‌ها تنها روی نبوغ لیونل مسی توانستند به پیروزی برسند. از بازی تیم ملی ایران در این دوره از رقابت‌های جام جهانی بسیار لذت بردم. این تیم در تمامی خطوط با هماهنگی کار می‌کند و این نشان از نظم تیمی ایران دارد. کی‌روش یکی از بهترین مربیان دنیاست و با بازی‌هایی که تیم ایران در جام جهانی انجام داد، این مربی عیارش را به نمایش گذاشت. کی‌روش با سیستم‌هایی که در جام جهانی نشان داد، ثابت کرد که برای هر دیدار برنامه خاصی دارد.دنیلسون در پاسخ به این سئوال که آیا تیم ایران به دور بعدی مسابقات جام جهانی صعود خواهد کرد یا خیر، می گوید: ایران یک بازی حساس برابر بوسنی دارد اما صعود این تیم بستگی به دیدار آرژانتین و نیجریه هم خواهد داشت. به هر شکل علی‌رغم بازی خوب ایران در جام جهانی و منطقی که در بازی این تیم حکم فرما بوده است باید نگاه تیم ایران به بازی نیجریه باشد.من بازی اشکان دژاگه را خیلی می‌پسندم و چون او نیز مثل من در پست هافبک هجومی بازی می‌کند از نحوه فوتبالش لذت می‌برم.

ماتا: دلایل حذف ما فوتبالی بود

خوان ماتا، هافبک تیم ملی فوتبال اسپانیا در پی پیروزی 3 بر صفر این تیم مقابل استرالیا گفت: ما در این بازی می‌خواستیم به فرم و شکل بهتری برسیم و همین کار را هم کردیم. هرچند این برد ما را در رقابت‌های جام جهانی نگه نداشت.او افزود: تنها دلایلی که می‌توان برای حذف اسپانیا آورد فوتبالی هستند. مردم در مورد خیلی چیزها از جمله اختلاف ما با دل‌بوسکه صحبت می‌کنند ولی من اینطور فکر نمی‌کنم. رقبای ما در این تورنمنت بهتر از اسپانیا بودند، آنها می‌دانستند که مقابل ما چگونه دفاع کنند و فوتبال همین است. ما دو بازی متوالی را باختیم و همین باعث شد تا خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار برویم.

از همین حالا هم صحبت در مورد ایجاد تغییرات در تیم اسپانیا می‌شود. ما به این چیزها عادت داریم، چرا که وقتی شما به برد عادت می‌کنید و به یکباره این موفقیت‌ها قطع می‌شود بروز چنین اتفاقاتی کاملاً طبیعی است. به هر حال همه ما سطح واقعی فوتبال خودمان را در برزیل به نمایش نگذاشتیم.

سامپائولی: هلند فقط دفاع کرد

خورخه سامپائولی، سرمربی شیلی پس از شکست 2 بر صفر تیمش برابر هلند گفت: ما 90 دقیقه جنگیدیم اما نتوانستیم نتیجه بگیریم. می‌خواستیم این بازی را ببریم و همه توان‌مان را برای این هدف گذاشتیم.فکر می‌کنم هلند فقط دفاع می‌کرد. انتظار داشتیم هلند با استفاده از ضدحملات بازی کند و برای همین، جلوی پاس‌های طولی آنها را گرفتیم.او ادامه داد: بازیکنان شیلی باید سرشان را بالا بگیرند، چرا که در سه بازی و تا اینجای مسابقات خیلی خوب بازی کرده و به مرحله حذفی صعود کردند.تیم ملی شیلی با دو پیروزی مقابل تیم‌های اسپانیا و استرالیا و کسب شش امتیاز به مرحله حذفی جام جهانی صعود کرد.

 


4083049
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در شبی که مهاجمان پاری سن ژرمن نتوانستند موقعیت‌های خود را تبدیل به گل کنند، شاگردان انریکه صدر را از دست دادند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پس از شکست سنگین مقابل بنفیکا، اتلتیکو مادرید مقابل رئال سوسیداد متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم میلان مقابل فیورنتینا شکست خورد و رم به تساوی رضایت داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» عبدالصمد ابراهیمی وکیل حقوقی به اقرار علیرضا بیرانوند در مورد دادن ۵ میلیارد شیرینی به هیئت مدیره پرسپولیس واکنش نشان داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» عبدالصمد ابراهیمی وکیل حقوقی به اقرار علیرضا بیرانوند در مورد دادن ۵ میلیارد شیرینی به هیئت مدیره پرسپولیس واکنش نشان داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» زمان برگزاری ۳ مسابقه از هفته هشتم لیگ برتر فوتبال تغییر کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور گفت: اعتقاد داریم بیرانوند حق دارد و قطعا رای کمیته تعیین وضعیت را پیگیری می‌کنیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تراکتور گفت: نه تنها ۲۰ میلیارد جریمه را به پرسپولیس نمی‌دهم بلکه ۵ میلیاردی که به هیئت مدیره این باشگاه شیرینی دادم نیز پس می‌گیرم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از احضار دروازه‌بان تراکتور به این کمیته خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بارسلونا در هفته نهم لالیگا در خانه آلاوس ۳ بر صفر پیروز شد تا با ‏اختلاف سه امتیازی نسبت به رئال صدرنشین باشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است