بازار 12:26 - 22 آذر 1401

تفاوت رزرو هتل آپارتمان با سوئیت در جزیره کیش

گزینه‌های مختلفی برای رزرو و اجاره در جزیره کیش وجود دارند که هنگام سفر به این جزیره زیبا و پر از شگفتی می‌توان هر کدام از این گونه‌ها را انتخاب کرد. هتل‌ها از پنج ستاره تا دو و یک ستاره، هتل آپارتمان برای افرادی که تمایل دارند به صورت دسته‌جمعی در یک هتل اقامت داشته باشند و  سوئیت و آپارتمان که واحدهای اقامتی شخصی هستند و بسیاری از مسافران آنها را برمی‌گزینند.

در واقع با اقامت در هر گونه از مکان‌های یادشده، حال و هوای سفر شما به کیش را متفاوت می‌کند. اگر در هتل یا هتل آپارتمان اقامت کنید، ملزم به رعایت قوانینی هستید که شاید در سوئیت‌ها و منازل شخصی به آن اندازه الزامی نباشد. البته تفاوت رزرو هتل آپارتمان با سوئیت در جزیره کیش به این موضوع محدود نمی‌شود و عوامل بیشتری وجود دارد که تفاوت‌های این اقامتگاه‌ها را با هم تعیین می‌کند.

 

انواع سوئیت در کیش

سوئیت‌ها انواع مختلفی دارند. بعضی از سوئیت‌ها که به آنها سوئیت‌ فلت گفته می‌شود، معمولا ساختمان‌هایی هستند که اتاق خواب ندارند و تختخواب و مبلمان و سایر امکانات رفاهی زندگی در یک سالن کنار هم قرار گرفته‌اند. در سوئیت فلت‌ها، معمولا آشپزخانه‌ها نیز جدا نبوده و تنها حمام و دستشویی از این مجموعه جدا می‌شوند. 

نوع دیگری از سوئیت‌ها، واحدهای اقامتی کوچکی هستند که دارای یک اتاق پذیرایی و یک یا دو اتاق خواب کوچک هستند. به طور کلی سوئیت‌ها انواع مختلفی نظیر سوئیت‌های هتل، اداری، مینی سوئیت، سوئیت استودیو فلت، سوئیت دولوکس، سوئیت دوبلکس و سوئیت دارای اتاق خواب هستند. اما اگر قصد اجاره سوئیت در کیش را دارید، باید بدانید که در کیش دو نوع سوئیت دارای اتاق خواب و سوئیت فلت برای رزرو و اجاره وجود دارد.شما می توانید با اجاره سوئیت های ساحلی ارزان تر به کیش سفر کنید و خاطره به یادماندنی از سفر خود را رقم بزنید.

هتل آپارتمان های کیش را بشناسیم

هتل آپارتمان‌ها مکان‌هایی شبیه به هتل‌ها هستند که این واحدهای اقامتی به وزارت گردشگری مربوط هستند. این واحدهای اقامتی ممکن است طبقاتی از یک هتل را به خود اختصاص بدهند و یا یک ساختمان کاملا مجزا و جداگانه تحت عنوان هتل آپارتمان باشند. اما نکته مهم این است که هتل آپارتمان‌ها در کیش مانند هتل‌ها تحت نظارت دولت هستند و قوانین گردشگری برای ورود، اقامت و خروج مسافران بر آنها اعمال می‌شود.

جزیره کیش دارای دو هتل آپارتمان است. یکی از این دو هتل، هتل پارسیان است دارای سه ستاره بوده که یک هتل اقتصادی است و هتلی با قیمت مناسب و خدمات عالی به شمار می‌آید. دومین هتل آپارتمان جزیره کیش، هتل تعطیلات است. هتل تعطیلات یک هتل دو طبقه با امکانات مناسب برای مسافران است که مناسب افرادی است که علاقه دارند از امکانات هتلی استفاده کرده و در عین حال در یک آپارتمان اقامت داشته باشند.

تفاوت رزرو هتل آپارتمان با سوئیت از نظر قوانین 

در واقع هتل آپارتمان‌ها با سوئیت‌ها تفاوت‌های عمده‌ای دارند که بیشتر به شرایط رزرو و موقعیت اجاره دادن آنها بستگی دارد. 

مثلا هتل آپارتمان‌ها در مسئله پذیرا بودن حیوانات خانگی، سیگار کشیدن و سایر مسائلی از این دست کمی سخت گیر هستند، ضمن این که تعداد نفرات نیز در هتل آپارتمان‌ها به صورت دقیق بررسی می‌شود اما سوئیت‌ها واحدهای اقامتی هستند که در آنها قوانین پذیرایی از مهمانان توسط صاحبان ملک تعیین می‌شود. این که شما بتوانید حیوان خانگی خود را به ساختمان ببرید، در فضای داخلی سیگار یا قلیان بکشید و... توسط صاحب ملک تعیین می‌شود. 

خدمات هتل آپارتمان از سوئیت بیشتر است 

در واقع هتل آپارتمان یک هتل است که واحدهای اقامتی آن شبیه به خانه بوده و امکانات و خدمات آن به هتل شباهت دارد. در نتیجه در هتل آپارتمان همانند یک هتل، سرو صبحانه معمولا به صورت رایگان انجام می‌شود. خدمات پذیرش، دربان، سرویس ترانسفر فرودگاهی و... اموری است که در یک هتل آپارتمان مانند هتل انجام می‌شود.

هتل دارای رستوران، فضای سبز و امکانات تفریحی متناسب با ستاره‌اش بوده، در حالی که سوئیت فاقد چنین امکاناتی است. در مقابل اقامت در سوئیت باعث می‌شود که شما امکان آشپزی خودتان را داشته باشید. سایر امکانات سوئیت نیز نظیر صبحانه، ترانسفر فرودگاهی و... بستگی به پیشنهادات و خدمات مالک دارد.

در هتل آپارتمان مهمانی بگیریم یا در سوئیت؟

برای پاسخ به این سوال نخست باید به تفاوت‌های یاد شده در مورد هتل آپارتمان و سوئیت، توجه کرد. از آنجایی که تعداد افراد پذیرش شده در هتل آپارتمان محدود است و رفت و آمدها توسط مسئول پذیرش کنترل می‌شود، کمتر این احتمال وجود دارد که بتوان در چنین مکان‌هایی افراد زیادی را دعوت نموده و مهمانی گرفت. 

مهمانی گرفتن در سوئیت نیز بسته به اجازه دادن صاحب ملک دارد. در برخی از واحدهای اقامتی اجاره‌ای کیش، میزبانان و صاحبان ملک از ابتدا قید می‌کنند که میهمانان، اجازه برپایی دورهمی و مهمانی را نداشته و تنها باید خودشان در آن واحد رفت و آمد داشته باشند. قطعا در چنین ساختمان‌هایی نظارت بیشتری انجام می‌شود و در صورت تخطی از قانون تعیین شده توسط مالک، دردسر ایجاد می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید در سوئیت مهمانی بگیرید، قبل از هر اقدامی از قوانین مالک مطلع شوید.  

اقامت در سوئیت فلت ارزان تر از سوئیت است 

از آنجا که سوئیت فلت‌ها فاقد اتاق خواب هستند و امکانات اقامتی کمتری دارند، قیمت اجاره آنها نسبت به یک سوئیت در یک منطقه کیش، کمتر است. بنابراین در صورتی که یک سوئیت فلت اجاره کنید، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و بودجه خود را بیشتر صرف تفریح و گشت و گذار نمایید. 

اقامت در این گونه ساختمان‌ها، بیشتر برای گروه‌های دو نفره نظیر زوج‌ها، افراد جوان و کسانی که دوستانه سفر می‌کنند و افرادی که بیشتر وقت خود را به تفریح و گشت و گذار در جزیره کیش سپری کرده و چندان علاقه‌ای به ماندن در خانه ندارند، مناسب است. از آنجا که کیش یک جزیره تفریحی است و مسافران برای در خانه ماندن به کیش نمی‌روند، رزرو و اجاره سوئیت فلت می‌تواند به عنوان یک کار اقتصادی و به صرفه در نظر گرفته شود. 

معرفی هتل آپارتمان های کیش

کیش دارای دو هتل آپارتمان به نام پارسیان و تعطیلات است. هتل آپارتمان پارسیان کیش دارای 10 بلوک است که هر بلوک دارای 2 طبقه و 12 واحد اقامتی است. از امکانات این هتل آپارتمان می‌توان به رستوران، کافی شاپ، دسترسی مناسب به دو بازار بزرگ و مراکز خرید اشاره کرد. هتل آپارتمان پارسیان کیش دارای یک رستوران در طبقه اول، فست فود و کافی شاپ 24 ساعته در طبقه همکف است. در برخي اتاق‌های هتل نمای شهر دیده می‌شود. هتل دارای خشکشویی و اینترنت در لابی است. همچنین هتل پارسیان دارای استقبال فرودگاهی برای مهمانان است.

هتل آپارتمان تعطیلات کیش دارای شش بلوک و مجموعاً 70 باب اتاق و واحد آپارتمانی در تمامی طبقات این بلوک‌ها است. بلوک‌های هتل که دو یا سه طبقه‌اند، آسانسور ندارند. هتل تعطیلات دسترسی مناسبی به پارک ساحلی مرجان، اسکله تفریحی، دانشگاه بین‌المللی صنعتی شریف و نمایشگاه بین‌المللی دارد. رستوران هتل در طبقه همکف و کافی شاپ واقع در محوطه است که به صورت 24 ساعته باز و فعال است. این هتل آپارتمان دارای رمپ برای افراد دارای ویلچر بوده و در برخي از واحدهای اقامتی نمای رو به حیاط وجود دارد.


11757140
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است