بازار 17:14 - 10 آبان 1401

خدمات قالیشویی مدرن

کلمه مدرن ما را به یاد تکنولوژی‌های جدیدی می‌اندازد که بیشتر در تولید ابزارهای الکترونیکی کاربرد دارند؛ اما نشستن این کلمه در کنار کلماتی که ریشه سنتی دارند ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. به عنوان مثال وقتی واژه قالیشویی مدرن به گوش‌مان می‌خورد اولین تصویری که از چنین فضایی در ذهن‌مان نقش می‌بندد یک کارخانه قالیشویی مجهز شده با دستگاه‌های تمام اتوماتیک است که قابلیت ارائه هر نوع سرویسی را بدون دخالت دست دارد. این در حالی است که این تصور فقط بخشی از ویژگی‌هایی که یک قالیشویی مدرن باید داشته باشد را به نمایش در می‌آورد. شاید از لحاظ تکنیکی و فنی، استفاده از تجهیزات جدید برای مراکزی با این ویژگی مهم تلقی شود؛ اما در کنار امکانات و ماشین‌آلات، چند فاکتور مهم دیگر نیز وجود دارد که نقطه تمایز بین این قالیشویی‌ها با دیگر مراکزی است که خدمات مشابه ارائه می‌دهند.

 

مزایا یک قالیشویی مدرن

با وجود گستردگی شهرها و افزایش جمعیت، این روزها در هر محله‌ای از شهرهای بزرگ کشورمان حداقل چند قالیشویی وجود دارد که همشهریان می‌توانند برای دریافت خدماتی مانند شستشوی فرش و قالی، مبل‌شوی و حتی سرویس‌های حرفه‌ای‌تر مانند ترمیم و رفو به آنها مراجعه کنند. اما خدمات همه این مراکز از نظر کیفیت ممکن است آنچه که انتظار می‌رود نباشد. بنابراین اگر برای بار اولی است که می‌خواهید فرش منزل خود را بشویید یا مبلمان‌تان نیاز به تمیز کاری دارد؛ انتخاب عجولانه نداشته باشید. برای اینکه بتوانید از بین تمام قالیشویی‌های اطراف محل زندگی خود یک قالیشویی مدرن را انتخاب کنید که کیفیت خدماتش رضایت‌بخش باشد؛ حتما به فاکتورهای مهم زیر توجه کنید:

تنوع خدمات به مشتریان

 یکی از اولین مواردی که باید در نظر بگیرید نوع خدماتی است که توسط شرکت مورد نظر به مشتریان ارائه می‌شود. بعد از اینکه لیست خدمات شرکت را پیدا کردید؛ به این پرسش‌ها پاسخ دهید که خودتان به چه نوع خدمتی نیاز دارید؟ آیا روی فرش لکه‌هایی ایجاد شده که باید تمیز شود؟ جنس فرش‌تان چیست و میزان آلودگی روی آن چقدر است؟ آیا فرش منزل‌تان به غیر از شستشو نیاز به رفو و ترمیم هم دارد؟ اگر قالیشویی که انتخاب کردید قادر نیست تمام نیازهای شما را برآورده کند؛ بهتر است به سراغ یک قالیشویی دیگر بروید. برای اطلاع از تنوع خدمات کارخانه‌های مختلف، می‌توانید به وب‌سایت رسمی آنها مراجعه کنید. یکی از اثرات مدرن بودن قالیشویی، امکان ارائه سرویس‌های متنوع به مشتریان است.

میزار تجربه یک قالیشویی مدرن

نکته دیگری که باید در نظر گرفت میزان تجربه و سابقه شرکت در حوزه ارائه خدمات قالیشویی‌ست. حتما بررسی کنید که چند سال است که شرکت مورد نظر شما در این زمینه فعالیت دارد. قالیشویی که چندین سال است در این حوزه سابقه دارد؛ قطعا هم کیفیت خدماتش بالاست و هم سرمایه لازم جهت تجهیز کارخانه را در اختیار دارد. در این شرایط اگر اتفاقی غیر منتظره رخ دهد؛ پرسنل با تجربه می‌دانند که چگونه باید مشکل را رفع کنند.

مجوز رسمی قالیشویی مدرن

قطعا مدیران مجموعه‌ای که سرمایه زیادی را برای تجهیز کارخانه در نظر گرفته‌اند و با وارد کردن ماشین‌آلات سنگین قصد افزایش کیفیت خدمات خود را دارند؛ مجوز رسمی فعالیت نیز داشته و مستقیما زیر نظر اتحادیه قالیشویان تهران کار می‌کنند. بنابراین یکی از روش‌های تشخیص یک قالیشویی مدرن از یک قالیشویی معمولی، مجوزهای رسمی دریافت شده است. ضمنا برای اینکه بتوانید تصویری کاملا شفاف و حقیقی از کیفیت سرویس‌ها داشته باشید؛ می‌توانید نظرات مشتریان دیگر را در وب‌سایت رسمی شرکت یا وب‌سایت رسمی اتحادیه مطالعه کنید.

سرویس پشتیبانی مشتریان

هر کسب‌وکاری برای رشد نیاز دارد که سرویس پشتیبانی از مشتری داشته باشد. این سرویس در واقع نوعی کنترل کیفیت خدمات است. یکی از وظایف اصلی پرسنلی که در این واحد کار می‌کنند؛ پیگیری مشتریان و اطلاع از میزان رضایت آنها از خدمات است. کیفیت و کارایی این دپارتمان نیز از چند راه ساده قابل تشخیص است. مثال می‌توانید از طریق تلفن یا به صورت آنلاین با اپراتور شرکت در تماس باشید تا ببینید سرعت پاسخگویی آنها به مشتری چقدر است و آیا برای سوالات مهم شما پاسخ منطقی دارند یا خیر؟

تضمین سلامت فرش

گارانتی سلامت فرش‌ها، به خصوص در مورد فرش‌های ارزشمند و نفیسی که گران هستند از اهمیت زیادی برخوردار است. فرش یکی از منسوجات بسیار ظریف است که کوچک‌ترین اشتباه در شستشوی آن می‌تواند فاجعه به بار بیاورد. یک قالیشویی مدرن به دلیل استفاده از تجهیزات صنعتی به جای نیروی انسانی، می‌تواند سلامت فرش را تضمین کند. شستشوی فرش با شیوه‌های جدید و کاملا مکانیزه، خطر اشتباهات انسانی که گاهی موجب آسیب‌دیدگی جدی می‌شود را به شدت کاهش می‌دهد.

تجهیزات و ماشین‌آلاتی جدید و مدرن

نوع تجهیزاتی که قالیشویی‌ها برای ارائه خدمات به مشتریان خود در آنها استفاده می‌کند؛ مهم‌ترین ویژگی شاخصی است که کیفیت سرویس‌ها به شدت به آن وابسته است. انواع مختلفی از تجهیزات قالیشویی در جهان وجود دارد که به عنوان ماشین‌آلات مدرن در این صنعت به وفور از آنها استفاده می‌شود. بنابراین زمانی که برای ثبت سفارش با شرکت تماس می‌گیرید؛ باید حتما از آنها بپرسید که از چه تجهیزاتی برای شستشو فرش‌ها و یا انجام سایر خدمات استفاده می‌کنند. یک مجموعه حرفه‌ای و مدرن باید از تجهیزات حرفه‌ای نیز استفاده کند. استفاده از این ماشین‌آلات به معنی انجام خدمات بر مبنای روش‌ها و تکنیک‌های جدید و حرفه‌ای است که علاوه بر بازگرداندن فرش به حالت اولیه از آسیب‌دیدگی آن نیز جلوگیری می‌کند. اگر در طول تماس تلفنی شاهد طفره رفتن اپراتور از اعلام نام تجهیزات موجود در کارخانه بودید؛ حتما مرکز دیگری را برای دریافت خدمات انتخاب کنید.

جدیدترین تجهیزات صنعت قالیشویی

دستگاه قالیشویی اتوماتیک

این دستگاه در انواع مختلفی از جمله میزی، ریلی و دیسکی تولید می‌شود و تمام فرآیند شستشو را در 5 مرحله به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد. ابتدا فرش‌هایی که گردگیری شده‌اند وارد دستگاه شده و مرحله اول یعنی خیس کردن روی آنها پیاده می‌شود. سپس مرحله برس زدن همراه با شامپو و شستشو با آب بدون برس انجام می‌شود. همانطور که گفته شد؛ دستگاه قالیشویی انواع مختلفی دارد که کارکرد هر کدام متفاوت است:

دستگاه قالیشویی میزی: این دستگاه ثابت دارای نوار نقاله‌ای است که زیر برس و فرچه‌ها وجود دارد. بعد از خیس شدن فرش و اضافه شدن مواد شوینده، عملیات شستشو به کمک فرچه‌ها انجام شده و نوار نقاله فرش را به سمت محل آبکشی حرکت می‌دهند. در مرحله آبکشی نیز فرش‌ها با فشار آب زیاد آبکشی شده و به صورت لول شده آماده خشک شدن می‌شوند.

دستگاه قالیشویی ریلی: شیوه کار این دستگاه نیز شبیه دستگاه میزی است با این تفاوت که سرعت عمل آن بیشتر است و در هر 10 ساعت قادر است 500 فرش را بشویید.

دستگاه قالیشویی دیسکی: از این دستگاه برای شستشوی فرش‌های بزرگ استفاده می‌شود و بعد از وارد شدن فرش، تمام مراحل تا بعد از مرحله آبکشی توسط خود ماشین انجام می‌شود.

دستگاه آبگیری

این دستگاه که به صورت دو مدل درب‌دار و بدون درب تولید می‌شود برای خشک کردن فرش‌ها کارایی دارند. دستگاه آبگیری لوله‌ای، فرش‌های لول شده را به وسیله نیروی گریز از مرکز، بدون ایجاد چروک آبگیری می‌کند.

دستگاه شلاق زن فرش

این دستگاه محوری با نوارهای پلاستیکی دارد که هنگام شستشو، با حرکات منظم خود ضربه‌های ملایمی به فرش وارد می‌کند. این ضربه‌ها باعث می‌شود که روند شستشو موثرتر انجام شده و کلیه لکه‌ها و آلودگی‌ها از بین بروند. دستگاه شلاق زن که در هر قالیشویی مدرن وجود دارد دارای محفظه‌ای است که از پاشیده شدن آب به اطراف جلوگیری می‌کند.

 

 


11725733
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است