بازار 09:52 - 06 خرداد 1400

تجهیزات ضروری برای خط تولید کاغذ

امروزه انتقال پیام ها و ثبت مطالب گردآوری شده بیشتر از طریق رایانه و در بستر دیجیتال انجام می شود. این در حالی است که پیش از این در چنین مواردی از انواع کاغذها استفاده شده و حتی از آن با عنوان مهم ترین و قابل اعتماد ترین ابزار برای انتقال اندیشه بشر یاد شده است. امروزه نیز اگر چه با پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن کارها، از میزان استفاده از کاغذ کاسته شده، با این حال این الیاف سلولزی ورقه ای همچنان کاربردهای خاص خود را داشته و هیچ جایگزینی تا کنون برای آن پیدا نشده است. تولید کاغذ به دو صورت دست ساز و یا در خطوط تولید کاغذ سازی، با استفاده از ماشین آلات صنعتی مخصوص، انجام می شود. در این مطلب قصد داریم چند نمونه از تجهیزات ضروری برای خط تولید کاغذ را معرفی نماییم.

پرشر اسکرین

پرشر اسکرین از جمله مهم ترین تجهیزات خطوط تولید کاغذ سازی است که اصلی ترین وظیفه آن، غربالگری خمیر کاغذ می باشد. این دستگاه از یک محفظه، یک بسکت و چند فویل متحرک نصب شده روی شافت مرکزی تشکیل شده است که فشارهای متناوب مثبت و منفی روی توده های الیاف جمع شده در خمیر کاغذ وارد کرده و با باز کردن آن ها، به خمیر بافتی یکنواخت می بخشد.

اسکرین بسکت

اگر چه اسکرین بسکت همانند سایر تجهیزات نام برده شده در این مطلب به عنوان یک دستگاه کامل، عملکرد مستقلی از خود نشان نمی دهد، با این حال نمی توان از نقش پررنگ آن در خطوط تولید کاغذ سازی و اهمیت استفاده از آن ها غافل شد. اسکرین بسکت با نصب در بخش های داخلی ماشین آلات صنعتی، همانند یک فیلتر عمل کرده و به غربالگری خمیر کاغذ می پردازد. به بیان دیگر می توان گفت که این اسکرین بسکت است که در داخل دستگاه پرشر اسکرین نصب شده و توده های خمیر کاغذ با عبور از آن غربال می شوند.

پالپر و درام پالپر

دستگاه پالپر و درام پالپر به عنوان اولین مرحله درخطوط تولید کاغذ سازی است که آخال ( کارتن های بازیافتی) همراه با آب، با نسبت های مختلف، به درون آن وارد می شوند. این مخلوط توسط تیغه های فولادی با یکدیگر به خوبی ترکیب می شود تا خمیر اولیه کاغذ به دست بیاید.

توربو سپراتور

عملکرد توربو سپراتور یا همان فایبرایزر به گونه ای است که می تواند کیفیت سیستم های کاغذ سازی را ارتقا بخشد. در واقع این دستگاه خمیر اولیه را دریافت نموده و با ایجاد یک جریان حرکتی قوی، ذرات ریز و درشت را از یکدیگر تفکیک می کند.

ریجکت سورتر

دستگاه ریجکت سورتر یکی دیگر از تجهیزاتی است که وظیفه برگرداندن خمیر ضایعاتی خروجی از ریجکت توربو سپراتور به خط و حذف ضایعات درشت از این خمیر را بر عهده دارد. در این مرحله بیشتر فیبرهای جمع شده در الیاف خمیر از یکدیگر باز شده و ذرات درشت باقی مانده به طور کامل از چرخه فرایند خارج می شوند.

فاین اسکرین

دستگاه فاین اسکرین در واقع تلفیقی از کلینر و پرشر اسکرین می باشد که به جای غربال کردن کل خمیر، تنها پالایش را برای مواد ریجکت شده انجام می دهد. با این کار مصرف انرژی به طور چشمگیری کاهش یافته و از این طریق، هزینه ها نیز کاهش خواهند یافت.

کلینر

کلینرها براساس ظرفیت و غلظت خمیر به سه دسته غلظت بالا، متوسط و غلظت پایین تقسیم بندی می شوند. با ورود خمیر کاغذ به دستگاه کلینر، در صورت موتور دار بودن، لوله داخلی دستگاه شروع به چرخش کرده و نیروی گریز از مرکز ایجاد می کنند. در چنین شرایطی، ذراتی که وزن آن ها از حد مشخص شده بیشتر باشد، آلاینده هایی نظیر شن و ماسه، شیشه، تراشه ها، پین ها و ...، از منافذ ایجاد شده در پایین دستگاه خارج شده و به این ترتیب مواد اضافی سنگین وزن و آلاینده ها از خمیر جدا می شوند.

کورس اسکرین

کورس اسکرین به دستگاهی گفته می شود که یک سیستم غربالگری را پیش از انجام فرایند فیلتراسیون اجرایی می کند. این تجهیز در راستای آبگیری خمیر کاغذ کاربرد داشته و به پیشرفت سریع تر سایر فرایندها کمک می کند.

درایر اسکرین

درایر اسکرین یکی از ملزومات پوششی است که در خطوط تولید کاغذ سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این تجهیزات برای به حرکت در آوردن سیلندرهای درایر کاربرد داشته و به تبخیر آب موجود در خمیر کاغذ کمک می کنند.

فرمینگ وایر

فرمینگ وایر یکی دیگر از ملزومات پوششی است که روی میز فوردرینیر نصب شده و با ریزش خمیر از دهانه هدباکس، کار آبگیری خمیر کاغذ را به کمک فویل های آب گیر و باکس های وکیوم آغاز می کند.

فلت پرس

خارج ساختن آب از خمیر، افزایش استحکام و مقاومت های فیزیکی کاغذ در شرایط مختلف، از جمله کارکردهای اصلی فلت پرس می باشد. در واقع این ابزار یکی از تجهیزات مکانیکی برای خشک کردن کاغذ بوده و کارکرد بهتر و اقتصادی تری در مقایسه با استفاده از بخار از خود نشان داده است.

سایر ملزومات خطوط کاغذ سازی

علاوه بر ماشین آلات صنعتی و ملزومات پوششی یاد شده، برخی از مواد شیمیایی نیز برای تولید انواع کاغذ مورد نیاز است. از جمله این مواد شیمیایی می توان به SSK (AKD مایع)، سولفات آلومینیوم، ریتنشن اید و ... اشاره کرد. به کارگیری هر یک از این مواد شیمیایی نتیجه خاصی را به دنبال دارد و به همین علت نمی توان آن را با ماده یا مواد دیگری جایگزین نمود.

به عنوان مثال، ریتنشن اید به خمیر کاغذ کمک می کند تا الیاف بیشتری روی وایر نگه داشته شود. در واقع این ماده همان نگهدارنده الیاف ریز خمیر روی فرمینگ وایر است که در حین تشکیل ورقه های خمیر کاغذ و آب گیری آن مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید سولفات آلومینیوم و به کار گیری آن در کاغذ سازی نیز نمونه ای دیگر از نقش مواد شیمیایی در خطوط تولید صنایع سلولزی می باشد. این ماده با خمیر کاغذ ترکیب شده و ضمن افزایش چسبندگی آن، درخشندگی، استحکام و مقاومت کاغذ را نیز بهبود می دهد. از این ماده در نشاسته تزریقی در سایز پرس نیز استفاده میگردد.

خرید تجهیزات ضروری برای خط تولید کاغذ سازی

شرکت تدارک صنعت کاغذ کرمان مفتخر است با بیش از 6 سال سابقه درخشان، کلیه تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید فعال در صنایع سلولزی را تامین نماید. این مجموعه خدمات خود را در قالب چهار دسته بندی اصلی به شرح زیر ارائه می دهد:

  1. مواد شیمیایی
  2. ماشین آلات صنعتی
  3. ملزومات پوششی
  4. قطعات یدکی

تدارک صنعت کاغذ کرمان به طور تخصصی در زمینه صنایع سلولزی و تامین نیازهای خطوط تولید این حوزه فعالیت می کند؛ با این حال برخی از خدمات مورد نیاز محیط های آزمایشگاهی از قبیل خرید کاغذ صافی ، کاغذ خشک کن و کاغذ PH نیز توسط این مجموعه ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کاربرد کاغذ صافی ، خواص سولفات آلومینیوم و نکاتی برای خرید کاغذ صافی به این لینک ها مراجعه نمایید.

این شرکت کلیه محصولات خود را به طور مستقیم از بهترین تامین کنندگان خارجی تهیه کرده و به دست تولید کنندگان ایرانی می رساند. همین نکته موجب شده است تا طی این سال ها تجربیات ارزشمند فراوانی به دست آورد که با دانش روز بهترین متخصصان بازرگانی تلفیق شده و تجربه، دانش و مهارت را با یکدیگر همراه نموده است. از این رو دریافت مشاوره برای ثبت سفارش، رفع تعهدات ارزی، ترخیص کالا و ... نیز برای مشتریان این مجموعه امکان پذیر می باشد.


11083889
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است