بازار 10:49 - 25 دی 1400

جک فستو از نمایندگی رسمی شرکت Festo در ایران

اولین سیلندرهای پنوماتیک یک طرفه در اروپا توسط شرکت فستو ساخته شد، فستو در واقع یکی از شرکت‌های مهندسی آلمانی است که به واسطه تولید انواع محصولات پنوماتیک و اتوماسیون، از جمله قطعاتی چون عمل‌کننده‌ها، سیلندرهای پنوماتیک، انواع حسگرها و سنسورها و ...  جزء مهمترین صنایع هدایت‌کننده صنعت در جهان به شمار می‌روند. امروزه شرکت فستو درایوهای پنوماتیکی را برای طیف وسیعی از کاربردها، از سیلندرهای یک طرفه، فشرده و گرد گرفته تا درایوهای نیمه دورانی یا سیلندرهای کلمپ ارائه می‌دهد. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع جک فستو، جک پنوماتیک فستو و جک قلمی فستو بپردازیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

یکی از مهمترین و البته پرمصرف‌ترین محصولاتی که در ماشین‌های پنوماتیک به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد جک فستو است که از تجهیزات پنوماتیکی سیلندر آلمان شناخته می‌شود. نحوه کار این دستگاه به این گونه است که در یک سیلندر پنوماتیک، از هوای فشرده برای اعمال نیرو بر روی پیستون سیلندر و در نتیجه حرکت آن در یک جهت خاص استفاده می‌شود. حرکت پیستون از طریق میله پیستون یا بسته شدن اصطکاک مغناطیسی به قطعاتی که قرار است جابجا شوند منتقل می‌شود. جک فستو یک محرک است که با هوای فشرده معمولاً حداکثر تا 12 بار کار می‌کند تا حرکت خطی یا چرخشی ایجاد کند. باید بین سیلندرهای تک اثره و دو اثره تمایز قائل شد (کار فقط در یک جهت یا در هر دو جهت انجام می‌شود). محرک‌های پنوماتیکی با شتاب و کاهش سرعت بالا مشخص می‌شوند. محدوده سرعت قابل دستیابی بین 10 میلی متر بر ثانیه تا 3 متر بر ثانیه است. درایوهای پنوماتیک به دلیل تراکم‌پذیری هوا مستحکم و انعطاف‌پذیر هستند.

انواع جک فستو

جک فستو انواع مختلفی دارد که بسته به ویژگی‌های خاصی که هر کدام دارند در گروه‌های متنوعی جای می‌گیرند:

جک قلمی فستو: این نوع جک فستو با نام‌های دیگری چون گرد و مدادی و ... نیز شناخته می‌شود؛ اولا در جک قلمی فستو هوای فشرده به عنوان محرک اصلی به شمار می‌رود؛ ثانیاً این ابزار پنوماتیکی از نوع دو طرفه است یعنی نیروی فشار هوا از دو طرف پیستون وارد شده و بنابراین در هر دو طرف دستگاه کار انجام می‌شود پس هیچ فنری در سیلندر از نوع جک قلمی فستو وجود ندارد. قطر این جک‌ها از 80 تا 50 میلی‌متر متغیر بوده و فشار کاری آنها اغلب 6 بار است.

طول کورس سری DSNU جک‌های قلمی عددی مابین 1 تا 500 میلی‌متر است و در قسمت انتهایی خود دارای ضربه‌گیری هستند که می‌تواند قابل تنظیم و یا غیر قابل تنظیم باشد. سیلندرهای این نوع جک دارای ضربه‌گیر می‌باشند که در صورت برخورد پیستون به انتهای سیلندر حرکت نرم پیستون را باعث می‌شود. از دیگر مشخصات این جک فستو می‌توان به قطر پیستون آن که از 8 میلی متر تا 63 میلی متر متغیر است، و قابلیت تحمل فشار 19 تا 1870 نیوتنی در آن اشاره کرد. این نوع جک دارای سنسور موقعیت پیستون نیز می‌باشد.

جک قلمی فستو بایستی در کنار واحدهای مراقبت و شیرهای پنوماتیکی قرار گیرد، تا با وارد شدن هوای فشرده شده توسط واحدهای مراقبت به داخل جک قلمی، این جک شروع به کار کرده و خروجی خود را که تبدیل انرژی هوا به انرژی مکانیکی است به درستی تحویل دهد. گفتنی است که استاندارهای این جک پنوماتیکی در شرکت فستو ایران بر اساس استانداردهای اروپا تهیه می‌شود و جک قلمی از سری MA شرکت فستو به حساب می‌‌آید.

جک پنوماتیک فستو: از سیلندر پنوماتیک فستو بیشتر در صنایع مهندسی و تولیدی استفاده می‌شود که از گاز یا هوای تحت فشار به عنوان نیرویی برای ایجاد حرکت استفاده می‌کند. البته نوع سیلندر پنوماتیک مورد نیاز شما بسته به کاربرد و صنعت خاصی که قرار است در آن مورد استفاده قرار گیرد متفاوت خواهد بود. سیلندرهای پنوماتیک به دلیل نحوه عملکرد دستگاه معمولاً به عنوان سیلندرهای هوا نیز شناخته می‌شوند.

انواع جک یا سیلندرهای پنوماتیک

سه نوع اصلی سیلندرهای پنوماتیکی وجود دارد که عبارتند از:

  • سیلندر پنوماتیکی فستو تک کاره
  • سیلندرهای پنوماتیکی دوکاره
  • سیلندرهای پنوماتیکی تلسکوپی

هر یک از این سیلندرها برای کاربردهای خاصی استفاده می‌شوند، به این معنی که مناسب‌ترین جک فستو به کار مورد نظر شما در صنعت مورد نظرتان بستگی دارد. در ادامه به بررسی عملکرد و کاربرد انواع مختلف سیلندرهای پنوماتیک خواهیم پرداخت.

عملکرد سیلندر پنوماتیک تک کاره یا یک طرفه

برخلاف سیلندرهای دو طرفه یا دوکاره که در دو سمت کار می کنند، سیلندر پنوماتیک فستو یک کاره فقط در یک سر پیستون کار می‌کنند و به عبارتی توانایی انجام کورس حرکتی در یک سو را دارد. سیلندر تک کاره بیشتر در موتورهای داخلی مانند موتورهای خودرو استفاده می‌شود، جایی که به عنوان تکیه گاه به عنصری از جمله فنرها یا بار خارجی برای حرکت پیستون در جهت مخالف و فشار دادن پیستون در جهت دیگر تکیه می‌کند و باعث ایجاد حرکت می‌شود. سیلندرهای پنوماتیک یک طرفه گاهی در پمپ‌های هیدرولیک نیز یافت می‌شوند که به بلند کردن مواد سنگین وزن کمک می‌کنند.

عملکرد سیلندر پنوماتیک دو کاره

ار دیگر مدل های جک فستو سیلندرهای پنوماتیکی دو کاره هستند که در هر دو سر پیستون کار می‌کنند، یک عنصر برای خروجی استفاده می‌شود، در حالی که دیگری برای ورود استفاده می‌شود. در حالی که پیستون‌های تک عملکرد بیشتر در موتورهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، پیستون‌های دوکاره را می‌توان در ماشین‌هایی مانند موتورهای بخار که به عنوان موتور خارجی شناخته می‌شوند یافت چرا که این جک پنوماتیکی فستو دو کاره از هر دو سر پیستون توانایی تولید نیرو دارند.

عملکرد سیلندر پنوماتیک تلسکوپی

این سیلندرهای پنوماتیکی به دو صورت دوکاره و تک کاره قابل تولید هستند. آنها شامل یک میله پیستونی هستند که وقتی فعال می‌شود، "تلسکوپ" به عنوان یک پیستون قطعه‌بندی شده دسترسی گسترده‌ای را فراهم می کند. سیلندرهای تلسکوپی اغلب در کاربردهایی که حداقل فشار اعمال می‌شود استفاده می‌شوند.

شرکت فستو طیف گسترده‌ای از محرک‌های پنوماتیک را متناسب با نیازهای شما ارائه می‌دهد. از انواع آنها می‌توان به سیلندر با میله پیستون: فشرده، گرد، مینیاتوری، کارتریج، با گزینه‌های ویژه برای شستشو، ترمز، اصطکاک کم، مقاوم در برابر حرارت و غیره اشاره کرد. در ادامه به معرفی برخی از انواع مدل‌های جک فستو و جک پنوماتیک فستو آلمان با ذکر ویژگی‌های آنها خواهیم پرداخت:

سیلندر پنوماتیک فستو سری ADN

این سری از جک پنوماتیک فستو مطابق با استاندارد ISO 21287 تهیه و تولید می شود، وجه تمایز این سری از جک فستو یعنی سری ADN/AEN طراحی جمع و جور و کاربرد وسیع آن به دلیل تنوع مدل‌های آن است. به لطف طراحی مدولاری سری می‌توان انواع آن را بر اساس نیازهای فردی پیکربندی کرد.

از ویژگی‌های ظاهر این سری از جک پنوماتیک فستو می‌توان به قطر 12 - 125 میلی‌متر و  طول کورس 1 … 500 میلی‌متری آن اشاره کرد که به دو صورت تک و دو کاره تولید می‌شوند اشاره کرد. امکان نصب سنسور موقعیت در این مدل جک فستو وجود دارد و رزوه‌های آنها دارای نری و مادگی است، تک میله و یا دومیله نیز تولید می ‌شوند و دارای ضربه‌گیرهای ثابت و یا خود تنظیم هستند.

سیلندر پنوماتیک فستو سری DSBC

این جک فستو بر اساس استاندارد ISO 15552 ساخته شده‌اند و امکان نصب طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی روی این سیلندر وجود دارد. سه نوع ضربه‌گیر در این سری از سیلندر پنوماتیک فستو وجود دارد، ضربه‌گیر (P)، قابل تنظیم (PPV) و ضربه‌گیرهای خود جبران‌کننده (PPS). به لطف واریانت‌های متنوعی که دارند انعطاف‌پذیری عالی از خود نشان می‌دهند. این مدل جک پنوماتیک فستو دارای قطر 32 - 125 میلی متر، طول کورس 1 … 2800 میلی متر، دوکاره، دارای رزوه های نر و ماده می باشد از دیگر ویژگی‌های این جک فستو می‌توان به مقاومت آن در برابر حرارت، اصطکاک کم، میله دوبل و بسیاری گزینه‌های دیگر اشاره کرد.

سیلندر پنوماتیک فستو سری DSNU

این جک پنوماتیک فستو مطابق استاندارد ISO 6432 تهیه می‌شود و جزء سیلندرهای استوانه‌ای است که از بشکه ضد زنگ ساخته شده است، بلبرینگ و درپوش انتهایی این محصول از آلیاژ آلومینیوم فرفورژه تهیه شده و دارای قطر 8 تا 63 میلی متر، طول کورس 1 … 500 میلی متر است که به صورت تک کاره (ESNU) و یا دو کاره (DSNU) تولید می‌شود، امکان نصب سنسور موقعیت بر این سیلندر وجود داشته و دارای ضربه‌گیرهای ثابت، قابل تنظیم و خود تنظیم است، رزوه داخلی و یا خارجی دارد.

این سیلندر گرد با قابلیت تشخیص موقعیت و عملکرد دوگانه برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و پروژه ها گزینه عالی به حساب می‌آید. این کالا بسته به نیاز شما دارای یک سیستم ضربه‌گیر خود تنظیم، ثابت یا کاملاً قابل تنظیم است. بنابراین سیلندری را انتخاب کنید که قطر، طول کورس و نیروی آن متناسب با  اهداف شما باشد تا کار خود را ساده‌تر و راحتتر از همیشه انجام دهید.

جک پنوماتیک فستو مدل DNSU

ضربه‌گیر نوع PPS در این نوع جک فستو سبب می‌شود تا جک خیلی نرم و بدون ضربه به سمت دو طرف سیلندر حرکت کند. در این ابزار به دلیل خود تنظیم بودن ضربه‌گیری که در موقعیت انتهای این مدل جک فستو قرار دارد در حین حرکت کاملا قابل اعتماد است و پایین بودن زمان راه اندازی این مدل جک آن را به یک محصول کاملا به‌صرفه از نظر اقتصادی تبدیل کرده است. این محصول به این دلیل که با انواع نیازهای صنعتی مطابقت دارد از سوی افراد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

چگونگی قیمت گذاری روی جک فستو و انواع محصولات پنوماتیک شرکت فستو

قطعاً در صورت داشتن اطلاعات جامع و کافی از انواع مدل‌های محصول، کاربرد آنها و نیز قیمت آنها به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید محصولی درست را برای کاربرد استاندارد و با هزینه‌ای که معقول باشد خریداری کنید. در رابطه با قیمت جک فستو نیز آگاهی از برخی ملاک‌هایی که در ارزش‌گذاری این محصول دخیل هستند قطعا بی‌تاثیر نخواهد بود و شما را از پرداختن هزینه زیاد و متضرر شدن احتمالی حفظ خواهد کرد.

در رابطه با محصولات شرکت فستو بایستی بگوییم که عوامل متعددی چون کیفیت محصول خریداری شده، تمامی خدمات پس از فروش که شامل گارانتی، مدت زمان تحویل و ... می‌شود در قیمت نهایی محصول خریداری شما تاثیرگذار می‌باشد. از سوی دیگر از آنجایی جک پنوماتیکی فستو آلمان تنوع بالایی دارد بسته به مدل انتخابی شما قطعا قیمت ها متغیر خواهند بود، به عنوان مثال هستند مدل هایی که در حال کنار گذاشته شدن از لیست محصولات شرکت فستو هستند از جمله مدل سری ADVU که گران‌ترین مدل‌ها نیز به حساب می‌آیند یا سری‌هایی که برای کاربردهای پیچیده‌تر یا تحمل بارهای سنگین‌تر یا ساختار بدنه مقاوم‌تر دارند به نسبت مدل‌هایی که چندان پیچیده نیستند گران‌تر به فروش می‌رسند، یا با افزایش قطر و طول شفت هر کدام از این جک فستوها به نسبت قیمت نیز افزایش خواهد یافت.

 

و اما از دیگر نکات موثر در قیمت جک پنوماتیکی فستو می‌توان به پیش ساخته و یا سفارشی بودن آنها اشاره کرد، اولا بایستی متذکر شویم که جک‌های شرکت فستو که به طور استاندارد و به عنوان مثال با یک طول کورس‌های ثابت از قبل ساخته و آماده شده‌اند به دلیل تولید عمده هزینه آن‌ها به نسبت انواع طول‌های سفارشی این محصول ارزانتر بوده و نیز بسیار سریع آماده تحویل می‌شوند، ولی فرض کنید در صورتی که شما بخواهید یک جک فستو با قطر ثابت ولی طول کمتر از استاندارد نیز سفارش دهید قیمت شما بالاتر خواهد بود.

حال که با چگونگی قیمت‌گذاری جک فستو آشنا شدید، شرکت فستو به منظورپیشگیری از متحمل شدن هزینه‌های اضافی به شما مشتریان عزیز اقدام به تهیه کاتالوگی نموده است که در آن با ذکر انواع محصولات شرکت خود، ویژگی‌های محصول از جمله طول شفت، قدرت و اندازه‌های هر مدل را به ترتیب ذکر کرده و شما را در زمینه انتخاب یک محصولی که متناسب با نیازتان باشد یاری می‌رساند چرا که با انتخاب یک سیلندر پنوماتیک فستو مناسب می‌توانید تاثیر چشمگیری بر بازده کاری صنعت خود بگذارید.

شرکت فستو با هدف گردآوری فناوری و مهندسی نوین تاسیس شده است تا بتواند نیازهای مربوط به اندازه‌گیری، سنجش و کنترل در جهت پیشرفت صنایع مختلف در زمینه ساخت انواع محصولات پنوماتیک با رعایت بالاترین استانداردهای کیفی جهانی در هر نقطه از دنیا را برآورده سازد. شما عزیزان می‌توانید به منظور کسب اطلاعات در زمینه قیمت و موجودی محصولات درخواستی خود و نیز دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص محصولات مورد  نیاز خود به سایت ما مراجعه و یا با شماره تماس‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

festo-co.ir


11410003
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اکستروفی مثانه یک بیماری نادر است که به صورت تولید شکاف ‌های بزرگ در دیوار جلویی مثانه در ناحیه پایین شکم و ناحیه زیر شکم اتفاق می ‌افتد، این بیماری معمولاً از بدو تولد مشخص می ‌شود، در این حالت قسمتی از مثانه بیرون از بدن قرار دارد و ممکن است همر...
بازار
«پارسی نیوز» بهترین زمان مصرف قرص کلاژن: برای دریافت نتیجه بهتر چه زمانی است؟ انسان‌ها همواره در طول تاریخ به دنبال راهی برای بازگردانی جوانی و فرار از پیری و علائم آن بوده‌اند؛ به همین دلیل انواع روش‌ها را برای رسیدن به این هدف امتحان کرده‌ا‌ند. یکی از بهتری...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است