گوناگون 20:24 - 09 خرداد 1402

۳ میلیون دلار صرفه جویی ارزی با تولید ۱.۲ میلیارد سوزن سرنگ

به گزارش خبرگزاری مهر، احد نورمحمدی، اصلی‌ترین محصول شرکت را تولید سرسوزن‌های تزریقی دانست که در حوزه دیابت، دندانپزشکی و چشم پزشکی مصرف می‌شود.

وی گفت: محصولات ما به کشورهای عراق، تاجیکستان و گرجستان صادر می‌شود.

نورمحمدی با اشاره به تولید لوله‌های خونگیری تحت خلأ و بدون خلأ، افزود: در حال حاضر ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون عدد سوزن تزریق تولید می‌کنیم اما ظرفیت تولید ما سالانه ۱.۲ میلیارد عدد است.

وی با اعلام اینکه سالانه ۸۰۰ میلیون عدد سرنگ در کشور مصرف می‌شود، گفت: ۳۰ درصد این تعداد را ما تولید می‌کنیم.

نورمحمدی همچنین از تولید ۶۰ درصد سرسوزن مورد نیاز در کشور خبر داد و افزود: حدود ۳ میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل تولید سرسوزن مصرفی برای کشور فراهم می‌کنیم.

در ادامه، مهدی مهدویان صدر مدیر تأمین و تجهیز بخش تشخیص آزمایشگاه هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، گفت: زیر مجموعه‌های هیأت امنای ارزی معالجه بیماران با حداکثر سرعت در حال توسعه محصولات جدید در حوزه بومی‌سازی تکنولوژی‌های تشخیصی هستند و راهبرد این مجموعه‌ها، توسعه و تولید محصولاتی است که در کشور تولید نشده یا تأمین کنندگان پاسخگوی نیاز بازار نیستند.

وی افزود: بر طبق برنامه راهبردی این مجموعه، پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳، کشور را از واردات سبد متنوعی از تست‌های مبتنی بر سنجش ایمنی به خصوص تست‌های تشخیص سریع کیفی و کمی و همچنین محصولات حوزه انعقاد و بانک خون بی‌نیاز کنیم و با کمک بهترین متخصصان داخلی نه تنها خدمات تشخیص ژنتیک مولکولی بی‌نظیری به هموطنان ارائه خواهیم کرد؛ در زمینه تولید معرف‌های مولکولی نیز گام‌های بسیار مؤثری برمی‌داریم.

مدیر تأمین و تجهیز بخش تشخیص آزمایشگاه هیأت امنای صرفه ارزی در معالجه بیماران خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات موجود، تست حوزه ناباروری سالانه تا ۱۸ میلیون یورو ارز به خود اختصاص داده و وارداتی است و ضرورت حرکت به سمت استقلال کامل در این حوزه را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: اکنون نیروهای متخصص، دانش و توانایی فنی لازم برای تولید محصولات را دارند و در حال طی مراحل فنی هستند و در صورت تأمین اعتبار، تولید و تأمین همه نیازهای کشور و رفع وابستگی به واردات را در این زمینه در بازه ۲ ساله شاهد خواهیم بود.


11904169
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است