بازار 14:25 - 15 آبان 1401

کلینیک تخصصی زنان دکتر روشن؛ آیا HPV منجر به مرگ می شود؟

در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که مردان نیز به بیماری یا زگیل تناسلی مبتلا می‌شوند و اگر سریعا به پزشک مربوطه مراجعه نکنند ممکن است دچار سرطان آلت تناسلی شوند.

این سوال ممکن است برای شما پیش بیاید که آیا زگیل تناسلی خفیف در مردان و یا به صورت جدی و شدیدتر در کلینیک تخصصی زنان دکتر روشن درمان می‌شود؟

پاسخ من به شما این است که بله اگر به موقع اقدام به مشورت با پزشک و درمان این بیماری کنید حتما و قطعا از این بیماری نجات پیدا خواهید کرد.





 

علت به وجود آمدن زگیل تناسلی در مردان چیست و در کدام نواحی ظاهر می‌شود؟

قبل از هرچیزی باید بدانید که ویروس زگیل تناسلی بر اثر رابطه‌ی مقاربتی با فرد مبتلا و یا ناقل این ویروس به وجود میاید. باید بدانید که ویروس HPV ممکن است خیلی دیر علائم خود را نشان دهد و در بدن فرد ظاهر شود. به همین دلیل در صورت مشاهده اولین نشانه از این بیماری هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص و مربوطه مراجعه کرده و روند درمان خود را طی کنید. این بیماری از طریق تماس مستقیم پوست با پوست انتقال پیدا می‌کند و یکی از مسری‌ترین بیماری‌های پوستی است و در اولین تماس منتقل خواهد شد. بنابراین بهتر است همیشه از کاندوم استفاده کنید.

زگیل تناسلی در آقایان بیشتر در این نواحی دیده می‌شود:

  • روی بدنه آلت تناسلی

  • نوک آلت تناسلی

  • پوست کیسه‌های بیضه

  • دور مقعد

 

آنچه باید در مورد علائم زگیل تناسلی در مردان بدانید

باید بدانید که کسانی که به زگیل تناسلی مبتلا می شوند ممکن است تا ماه ها علائمی روی پوست خود مشاهده نکنند. از نشانه‌های اولیه‌ی این بیماری می‌توان به احساس سوزش و خارش در پوست اشاره کرد. در این موقعیت ممکن است پوست شما حساس‌تر شده باشد و یا خارش و سوزش زیادی را در پوست خود احساس کنید و حتی ترشحات و رطوبت غیر عادی در آن مکان ببینید. با دیدن این علائم بهتر است که هرچه سریع‌تر به پزشک مربوطه ی خود در کلینیک تخصصی زنان دکتر روشن مراجعه‌کنید و به پیشگیری از ابتلا به این بیماری بپردازید.

 

خصوصیات و ویژگی‌های ظاهری زگیل تناسلی چگونه است؟

زگیل تناسلی معمولا ظاهری برجسته و گوشتی دارد و معمولا بسیار سفت است و بیشتر در اطراف ناحیه تناسلی و دور مقعد مشاهده می‌شود. این بیماری اگر سریع درمان نشود گسترش یافته و پیشرفت می‌کند. اگر این زگیل‌ها را به صورت تجمعی در بدن خود مشاهده کردید به این معنی است که خیلی دیر برای درمان خود اقدام کرده اید. لازم است بدانید که اگر افرادی که در اطراف دهان خود این زگیل‌ها را مشاهده می‌کنند به این معنی است که ارتباط جنسی دهانی داشته اند. همچنین اگر وقت ادرار دچار درد و یا سوزش شدید، ممکن است زگیل تناسلی در مسیر مجاری ادراری شما باشد.

خطر زگیل تناسلی در آقایان

اغلب فکر می‌کنند که زگیل تناسلی فقط در خانم‌ها رخ می‌دهد و باعث مبتلا شدن به سرطان دهانه‌ی رحم شود ولی باید بدانید که این ویروس در آقایان هم رخ می‌دهد و بیشتر در ناحیه‌‌ ی آلت تناسلی، مقعد، زبان، دهان، حنجره و لوزه ایجاد سرطان می‌کند.

به شما پیشنهاد می‌کنم که در صورتی که به این بیماری دچار شدید هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و درمان خود را در کلینیک دکتر روشن آغاز کنید.


11730031
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...
بازار
«پارسی نیوز» دغدغه بسیاری از افرادی که به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کاری خود هستند، انتخاب یک شرکت کار درست در حوزه دکوراسیون داخلی می‏باشد. برای انتخاب یک شرکت دکوراسیون داخلی ایده‏آل، بایستی به نکات مختلفی توجه داشت و از یک راهنمای گام به گام ...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است