استانی 12:56 - 09 آذر 1401

خانه سالمندان در فرهنگ ایرانی جایی ندارد/ ضرورت تبیین مقام پرستار

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن گرامیداشت روز پرستار، ابراز کرد: پرستاران به خصوص در سال‌هایی که درگیر بیماری کرونا بودیم، عملکرد بسیار خوبی را داشته و با فداکاری که کردند، توانستند جان بسیاری از افراد را نجات دهند اما نیاز است که معنای پرستار را قدری توسعه بدهیم.

وی با بیان اینکه مقام پرستار نیازمند تبلیغ و فرهنگ سازی است، افزود: امروز نیاز داریم تا نوعی دیگر به مفهوم پرستاری نگاه کنیم امروز بسیار زنان و مردانی هستند که در نام پرستار نیستند اما خدمات پرستاری مضاعف و جانانه‌ای از مادر، پدر، همسر و فرزندان شأن دارند که باید این مقام تبیین شود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مقام پرستار باید تبیین شود، ابراز کرد: یکی از نکاتی که باید در جامعه تبیین شود، مقام سالمندان و پرستاری از آنان در جامعه محسوب می‌شود.

امینی با بیان اینکه خانه سالمندان اصلاً جایی در فرهنگ ایرانی اسلامی ما نداشته و هنوز هم ندارد، گفت: در فرهنگ دینی و انسانی سالمندان باید تکریم شده و افراد خانواده نیز در مقام پرستاری از آنان بر بیایند.

وی با بیان اینکه گذاردن سالمندان در خانه سالمندی هر قدر هم که با پول و هزینه و خدمات بسیار بالا باشد، پرستاری و تکریم سالمند نیست، افزود: باید معنا و فرهنگ پرستاری را تبلیغ کرد زیرا ما مسلمانان و ایرانیان پرستاری از والدین و خانواده را تاج افتخار خودمان می‌دانیم.

امام جمعه شاهرود همچنین همانطور که جسم نیاز به پرستار دارد، روح نیز نیازمند پرستاری است، تاکید کرد: در این اغتشاشات به روحانیت جفا شد چرا که این قشر همه عمرشان را در طول تاریخ برای تبلیغ دین گذاشته و به نوعی پرستاران روحی مردم محسوب می‌شوند.

به گزارش مهر، در این مراسم ضمن گرامیداشت خدمات حجت الاسلام بهرامی، حجت الاسلام اصلانی به عنوان امام جمعه جدید مجن معرفی شد.


11752068
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است