بازار 15:47 - 02 مهر 1398

پارک آبی رامایانا و تورهای تایلند  و تورمالزی

یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی در منطقه جنوب شرقی آسیا، پارک آبی رامایانا در شهر پاتایا در کشور تایلند است. برای رسیدن به این پارک آبی باید حدود بیست کیلومتر از مرکز شهر پاتایا به سمت جنوب حرکت کنید. پارک آبی رامایانا در مجاورت تصویر بودای اعظم (Khao Chi Chan) و تاکستان (Silverlake) قرار دارد.

این پارک آبی یکی از جاذبه‌های گردشگری جدید در  تور تایلند است. ایده ساخت چنین پارکی در سال ۲۰۱۱ مطرح شد و در ماه نوامبر همان سال، ساخت این پروژه آغاز شد. ساخت و تکمیل پارک آبی رامایانا پنج سال طول کشید و در نهایت در ماه می سال ۲۰۱۶ به طور رسمی افتتاح گردید.

طراحی داخلی این پارک، به صورت یک شهر باستانی با غارها، مجسمه‌ها و سایر ملزومات یک شهر قدیمی صورت گرفته است. طراحی و ساخت این پروژه بر عهده شعبه تایلند مؤسسه بین‌المللی ATECH بوده است. این شرکت سابقه ساخت پارک‌های موضوعی دیگری در سراسر دنیا را نیز دارد؛ پارک‌هایی نظیر پارک دیزنی‌لند هنگ‌کنگ یا پارک (Ripley’s).

مخازن تأمین آب در پارک آبی رامایانا، آبی با کیفیت آب آشامیدنی دارند که از یک سیستم تصفیه آب قوی عبور می‌کند.

 

تجهیزات تفریحی پارک آبی رامایانا

به گزارش سفر باتو ، در این پارک بیش از 18 سرسره وجود دارد که برخی از آنها در نوع خود بی‌نظیر هستند، مانند دو سرسره متداخل که قطر یکی از آنها شش متر است. گردشگران در این پارک می‌توانند با گردش در میان تفریحات متنوع آبی، نهایت هیجان را تجربه کنند. برخی از این تفریحات عبارتند از: سقوط آزاد و گرداب که گردشگران در یک محفظه استوانه‌ای شکل قرار می‌گیرند و دستگاه شروع به کار می‌کند، سرسره‌های رقابتی، سرسره‌هایی که با قایق‌های کوچک روی آن سوار می‌شوند مثل سرسره پایتون. سرسره بومرنگ، یا سایر سرسره‌های مارپیچ که پیچ‌های ملایم‌تری دارند، سرسره‌های حلزونی شکل و سرسره‌های رودخانه‌ای.

یکی از بخش‌های جذاب این پارک، آکواکوستر (Aquacoaster) است که در آن‌جا جت‌های آبی، افراد را پرتاب می‌کنند. برای آسایش گردشگران، این قسمت با دو سرسره ساخته شده تا دو گروه به طور هم‌زمان بتوانند از آن استفاده کنند.

 

یکی از تجهیزات منحصر به فرد این پارک، سرسره‌ای 600 متری، طولانی و آرام است که با ترکیبی از موج و حباب و آبشارهای زیبا، گردشگران را در اطراف یک تپّه طبیعی  به گردش می‌برد.

یکی دیگر از امکانات جذاب پارک آبی رامایانا، استخر موج دوگانه است که ساحلی به طول 150 متر دارد. در قسمتی از این استخر موج‌های بلند جریان دارد که بهتر است در آن قسمت از تیوپ استفاده کنید و در قسمت دیگر با موج‌های کوتاه نیازی به استفاده از تیوپ نیست.

استخری برای استراحت و ریلکس کردن و یک استخر برای تمرینات شنا به طول 60 متر نیز در این مجموعه وجود دارند.

در مورد تور مالزی سفر باتو در لینک زیر بیشتر بخوانید:

https://safarbato.co/%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%B2%DB%8C

در پارک آبی رامایانا دو بخش مخصوص کودکان وجود دارد. یک بخش که به ویژه برای کودکان کوچک‌تر طراحی شده است، دارای آب‌فشان‌های متعدد است. بخش دیگر که برای بچه‌های بزرگ‌تر است سرسره‌ها، بازی‌های آبی و محوطه سنگ‌نوردی دارد. البته کودکان می‌توانند از بخش‌های دیگری در مجموعه نیز استفاده کنند به عنوان مثال رودخانه آرام در بخش تفریحات آبی و گردش در مازها و غارها در قسمت خشکی برای کودکان نیز مناسب هستند.

سایر امکانات تفریحی پارک آبی رامایانا

پارک آبی رامایانا در بخش خشکی خود نیز جاذبه‌هایی برای گردشگران دارد. یکی از جاذبه‌های خاص، بازار شناوری است که بر روی یک دریاچه طبیعی ساخته شده است. مجسمه‌های نمادین باشکوه، مسیر پیاده‌روی در امتداد رودخانه‌ای طبیعی، محوطه شن بازی، ماز (مارپیچ)، آبشارها و مواجهه با فیل‌های غول‌پیکر از دیگر جذابیت‌های این پارک آبی است. نکته قابل توجّه این است که پارک آبی رامایانا در منطقه‌ای ساخته شده که از طبیعت زیبا و سرسبزی چشم‌نوازی برخوردار است. تپه‌های سرسبز و دریاچه زیبای (Silver Lake) نقش بسزایی در زیبایی این پارک دارند.

امکانات رفاهی پارک آبی رامایانا

در پارک آبی رامایانا یک رستوران مجهز وجود دارد که در آن بیش از صد نوع غذا از سراسر دنیا سرو می‌شود. رستوران مخصوص کودکان، کافه‌های متنوع و بستنی‌فروشی نیز در این پارک آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

برای آسایش بیشتر گردشگران، بیش از 40 اتاقک‌ خصوصی در این مجموعه وجود دارد که هرکس تمایل داشته باشد، می‌تواند یکی از آنها را اجاره کند. برای یک گردش یک روزه در پارک آبی رامایانا می‌توانید در صورت نیاز قفسه‌های قفل‌دار و یا وسایلی چون حوله را نیز کرایه کنید.

فروشگاه مستقر در این پارک آبی انواع و اقسام لوازم مورد نیاز گردشگران را عرضه می‌کند. اجناسی مانند لباس شنا، کرم ضد آفتاب، حوله و انواع و اقسام لباس‌ها و اجناسی که برای سوغاتی مناسبند را به راحتی می‌توانید از این فروشگاه خریداری نمایید.

در پارک آبی رامایانا می‌توانید از خدمات ماساژ تایلندی و یا چشمه آب گرم و البته اینترنت وای‌فای رایگان نیز بهره‌مند شوید. برای تأمین سلامت گردشگران بیش از 100 مأمور نجات غریق همواره در این پارک مشغول فعالیت هستند.

اگر قصد استفاده از تمام امکانات خدماتی موجود در پارک آبی رامایانا را دارید می‌توانید از تخفیفات کلی مجموعه استفاده کنید و هزینه کمتری بپردازید.

 


10246055
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است