اقتصادی 16:55 - 08 خرداد 1402
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد هشدار داده است که ناامنی غذایی در 18 نقطه داغ و حساس جهان که از قحطی رنج می‌برند، به شدت افزایش خواهد یافت.

هشدار سازمان ملل درباره تشدید خطر گرسنگی در 18 نقطه دنیا

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العهد، گزارش مشترکی که توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و برنامه جهانی غذا منتشر شد، خواستار اقدام فوری بشردوستانه برای نجات جان انسان‌ها و جلوگیری از گرسنگی و مرگ در نقاطی شد که انتظار می‌رود گرسنگی بین ژوئن تا نوامبر 2023 تشدید شود.

بر اساس این گزارش افغانستان، بورکینافاسو، هائیتی، مالی، نیجریه، سومالی، سودان جنوبی، سودان و یمن در بالاترین سطح خطر ناامنی شدید غذایی قرار دارند.

در این گزارش به خطرات ناشی از گسترش بحران سودان و اثرات منفی خطرناک آن بر کشورهای همسایه اشاره شده و آمده است: این بحران همچنین موجب بدتر شدن شوک‌های اقتصادی و فرو رفتن کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​در بحران عمیق فزاینده‌ای می‌شود.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد گفت که تمام «نقاط داغ» شناسایی شده در این گزارش جوامعی را در معرض خطر شرایط فاجعه بار قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، کشورهای مذکور در حال حاضر در سطوح شدید ناامنی غذایی قرار دارند و با عواملی مواجه هستند که می تواند به طور جدی این وضعیت را تشدید کند.

به گزارش العهد، لبنان نیز به فهرست «نقاط داغ» سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحده اضافه شده است. از سپتامبر 2022  کشورهای مالاوی و 4 کشور در آفریقای مرکزی نیز به این فهرست افزوده شدند.

در اوایل ماه مه، شبکه جهانی مقابله با بحران‌های غذایی گزارش داد که حدود 258 میلیون نفر در 58 کشور در سال 2022 به شدت در ناامنی غذایی قرار داشتند که این رقم در سال قبل از آن 193 میلیون نفر بود.

پایان پیام/


11903039
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با مشارکت‌های مردمی اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، نقش مشارکت مردم در طرح جهش تولید و ارتقای امنیت غذایی محوری است که لازمه دستیابی به این امر مهم با حمایت از بهره برداران و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و تعاونی‌ها تحقق می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با ورود به بازار حبوبات، نظارت های لازم را انجام می‌دهد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد مدیریت سیل وزارت نیرو با صدور هشدار قرمز، بر آمادگی مردم و دستگاه‌های اجرایی در استان‌های جنوبی برای وقوع احتمالی سیل تاکید کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن گفت: تا تابستان امسال زمین تامین شده در بخش شهری و روستایی برای طرح نهضت ملی مسکن به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا تا پایان هفته بارش‌ها در ۶ استان کشور تشدید می‌شود که زمینه‌ساز وقوع سیل در این مناطق خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز مبادله اعلام کرد: دهمین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران با تخصیص ۴۶۷۵ ربع سکه، ۱۰۱۶ نیم سکه و ۱۵۲۷ تمام سکه به پایان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح ملی زراعت چوب گفت: امسال به طور متوسط به ازای هر هکتار زراعت چوب تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: تجهیزات تولید کارت سوخت در حال به روزرسانی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای را تکذیب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است