بازار 18:31 - 18 اردیبهشت 1399

لایه برداری با گلیسیرین را چگونه در خانه انجام دهیم؟

گلیسیرین از قدیم و ندیم ماده‌ای اساسی در محصولات آرایشی و زیبایی بوده و به دلیل خاصیت نرم‌کنندگی و رطوبت‌رسانی قوی، از آن در ترکیبات بسیاری از صابون‌ها، لوسیون‌ها و محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. گلیسیرین علاوه بر اینکه به پاکسازی و لایه‌برداری پوست صورت و بدن کمک می‌کند؛ به دلیل توانایی حفاظت از رطوبت، باعث می‌شود پوست آب خود را از دست نداده و دچار خشکی نشود. در این مقاله به شما یاد می‌دهیم چگونه در خانه با استفاده از گلیسیرین و ترکیب آن با مواد ساده یک لایه‌برداری کم‌نظیر پوست را تجربه کنید. همچنین اشاره کوتاهی به سایر کاربردهای گلیسیرین برای مراقبت از پوست داریم.

 

شما برای رزرو آنلاین آرایشگاه زنانه می توانید بر روی عبارت "رزرو آرایشگاه" کنید.

با رزرو آنلاین آرایشگاه زنانه بیوتایل با موارد زیر رو به رو خواهید شد:

  1. آرایشگاه های برتر را در اطراف خودتان پیدا می کنید.
  2. نظرات کاربران را می توانید بخوانید.
  3. امتیازهای آن آرایشگاه و آرایشگرها را می توانید ببینید.
  4. نمونه کارهایشان را بررسی کنید.
  5. رزرو کنید و بدون دردسر و صرف زمان، کار خودتان را انجام دهید.
  6. هزینه را از قبل بدانید.

 

ماسک لایه‌بردار گلیسیرین و آرد برنج

دو قاشق غذا‌خوری آرد برنج

یک قاشق غذا‌خوری گلیسیرین گیاهی

یک قاشق غذا‌خوری ژل آلوئه‌ورا

سه تا چهار قطره روغن مناسب ماساژ

آرد برنج بر خلاف بافت نرمی که دارد به خوبی می‌تواند پوست را لایه برداری کرده، منافذ باز پوست را ببندد و چربی آن را کنترل کند. ترکیب آرد برنج با خواص نرم‌کنندگی و رطوبت‌رسانی گلیسیرین و ژل آلوئه‌ورا معجزه‌ای را برای پوست رقم می‌زند که باورکردنی نیست. همچنین لایه‌برداری با اسکراب‌ خانگی گلیسیرین و آرد برنج، به حذف چین و چروک‌های ریز صورت نیز کمک می‌کند و درمان بسیار مناسبی برای رفع آکنه، جوش و عفونت‌های پوستی است.

ماسک لایه‌بردار گلیسیرین و شکر

دو قاشق غذا‌خوری شکر سفید یا قهوه‌ای

یک قاشق غذا‌‌خوری گلیسیرین

یک قاشق غذاخوری آبلیمو

شکر یک لایه‌بردار طبیعی و در دسترس است که علاوه بر لایه‌برداری، به جذب رطوبت در پوست کمک می‌کند. اسید گلیکولیک موجود در شکر باعث تازگی و جوان‌تر شدن پوست می‌شود. لیمو ترش نیز سرشار از کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ویتامین C است که همگی روند شفافیت و روشن‌تر شدن پوست را سرعت می‌بخشند. همچنین آبلیمو خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری دارد که برای درمان آکنه و جوش بسیار مفید است. ترکیب این دو با گلیسیرین که مرطوبت‌کننده و نرم‌کننده است اسکراب لایه‌بردار خانگی ما را می‌سازد که پوست‌های مرده سطحی را لایه‌برداری کرده و پوستی شفاف را به ما هدیه می‌دهد.

ماسک ضد پیری گلیسیرین و سفیده تخم‌مرغ

علاوه بر لایه‌برداری با گلیسیرین، از این ماده ارزشمند می‌توان به عنوان مرطوب‌کننده قوی و به عنوان ماسک برای بهبود چین و چروک نیز استفاده کرد.

یک عدد سفیده تخم مرغ

یک قاشق مرباخوری گلیسیرین گیاهی

یک قاشق مرباخوری عسل

سفیده تخم مرغ را تا جایی که کف کند هم بزنید. گلیسیرین و عسل را با هم ترکیب و به سفیده تخم‌مرغ اضافه کنید. ماسک شما حاضر است. ماسک را با حرکات دایره‌ای به سمت بالا روی پوست صورتتان ماساژ دهید و 20 دقیقه صبر کنید. پس از آن صورت را با آب خنک بشویید و از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. پروتئین موجود در تخم مرغ به همراه گلیسیرین به آبرسانی پوست، سفت کردن موقت پوست و رفع چین و چروک آن کمک می‌کند.

همچنین از ترکیبات گلیسیرین، می‌توان به عنوان تونر و پاک‌کننده نیز استفاده کرد. ترکیب سه قاشق مرباخوری شیر و یک قاشق مرباخوری گلیسیرین بهترین جایگزین پاک‌کننده‌های گران قیمت صورت است. گلیسیرین به آرامی خاک، روغن و مواد آرایشی را از پوست شما جدا و نرمی و رطوبت را جایگزین آنها می‌کند.

علاوه بر این، می‌توان از گلیسیرین به عنوان ماده تسکین‌دهنده التهاب پوستی نیز استفاده کرد. مخلوط یک چهارم فنجان گلیسیرین با یک و نیم فنجان گلاب بهترین تونر طبیعی تسکین پوست است. پیشنهاد می‌شود از این ترکیب پس از شستشوی صورت و قبل از خواب استفاده کنید.

 

در مجله بیوتایل می توانید نکات طلایی در مورد زیبایی خانم ها را بخوانید.

 

در پایان لازم به ذکر است که استفاده از گلیسیرین به ندرت باعث حساسیت پوستی می‌شود اما مانند همه لایه‌بردارها، اسکراب‌های پیشنهادی را نیز ابتدا روی پوست بازوی خود امتحان کنید و در صورتی که علائم آلرژیک بروز نکرد روی پوست صورت استفاده کنید. همچنین استفاده از ضد آفتاب پس از لایه‌برداری بسیار ضروری است. به عنوان نکته نهایی، همگی فوایدی که در این مقاله عنوان شد به مرور زمان و در اثر استفاده مستمر از این ترکیبات است لذا پیشنهاد می‌شود حتما لایه برداری با گلیسیرین را هفته‌ای یک بار انجام دهید.

منابع:

https://makeupandbeauty.com/diy-rice-powder-glycerin-body-scrub-for-polished-skin/

https://www.worldofchemicals.com/533/chemistry-articles/unbelievable-skin-benefits-of-glycerin.html

https://www.ah18c.com/en-us/news/benefits-of-glycerine-for-skin-care


10519558
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است