اقتصادی 17:14 - 08 خرداد 1402
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: یکی از برنامه‌های ویژه بودجه در سال جاری پیش‌بینی یک ردیف و اعتبار خاص به میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی است.

۱۵ هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی در بودجه پیش‌بینی شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه، داود منظور در زمینه عقب ماندگی برخی استان‌ها در بهره مندی از منابع بودجه بیان کرد: تلاش بر این است اعتبارات محرومیت‌زدایی را با توجه به همان عقب ماندگی استان‌ها تخصیص دهیم، ضمن اینکه ما باید در مرحله تدوین بودجه هم به این شاخص‌های آمایشی - استانی توجه کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه باید اعتبارات بیشتری برای استان‌های محروم و عقب افتاده در نظر گرفته شود، تاکید کرد: حتما در پنج سال آینده باید سعی کنیم یک گام به سمت عدالت بین استانی نزدیک تر شویم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه در تخصیص منابع لازم به طرح ها و پروژه‌های کلان عمرانی در کشور بیان کرد: اولویت نخست ما در این بخش، معطوف به طرح‌هایی است که در آستانه بهره برداری هستند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر طرح‌های زیادی در سراسر کشور احصا شده است، تصریح کرد: طرح هایی نظیر طرح‌های جاده‌ای، ریلی و بیمارستانی را به عنوان اولویت اول در تخصیص‌ها لحاظ خواهیم کرد، به ویژه طرح‌هایی که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور با بیان اینکه برای طرح‌هایی با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت در سال جاری اقداماتی صورت گرفته و برای این طرح های پیشران و کلان برنامه‌هایی تدارک دیده شده است، افزود: همچنین در سازمان برنامه و بودجه نیز یک ساختار ویژه برای این امور تحت عنوان امور «طرح های کلان و پیشران» ایجاد شده است.

وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با توجه به مصوبات سفر رئیس جمهور، منابع لازم برای طرح هایی که نزدیک به مرحله بهره برداری هستند را تا پایان امسال و یا تا پایان سال آینده، با اولویت تخصیص دهیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در مابقی موارد هم طبیعتا سعی می‌کنیم که توزیع عادلانه‌ای در استان‌ها داشته باشیم، ادامه داد: همچنین تلاش خواهیم کرد که این تخصیص ها عمدتا با نظر استانداران انجام شود.

وی  با بیان اینکه در توزیع و تخصیص منابع اعتقاد به عدالت بین استانی داریم، تاکید کرد: همچنین ما معتقدیم باید به سمت موضوعی برویم که برای کشور به سرعت تبدیل به سرمایه شده و دارایی های کشور را مولد می‌کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اهمیت طرح‌های کلان در استان‌ها را استانداران تعیین می‌کنند، بیان کرد: شاید این نظر که منابع بین همه استان‌ها یکسان توزیع شد خیلی قابل دفاع نباشد، اما اینکه افرا سلیقه‌ای برخورد کنند یا براساس فشارهای وارده تخصیص ها را انجام دهند، قطعا ما این فرآیند را تغییر خواهیم داد.

پایان پیام/


11903058
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است