بازار 17:35 - 23 اردیبهشت 1402

چگونه استعلام بیمه بدنه پارسیان را در 1402 بگیریم؟

بیمه بدنه پارسیان چیست؟

در بین شرکت‌های بیمه‌ای که وجود دارد، بیمه پارسیان فعالیت خود را از سال 1382 آغاز کرده و در طول خدمت گزاری خود، سطح توانگری مالی بالایی را کسب کرده است. همچنین این بیمه‌گر انواع بیمه نامه مانند: بیمه بدنه را صادر می‌کند تا هنگام بروز حادثه‌های رانندگی به عنوان یک پشتوانه مالی برای راننده‌های مقصر باشد و هزینه‌های ایجاد شده را تا سقف تعهدات خود جبران کند. برای اینکه با پوشش‌ها و شرایط خرید این بیمه نامه بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

آشنایی با بیمه پارسیان

از سال 1382 شرکت بیمه پارسیان فعالیت خود را به پشتوانه مالی بانک پارسیان آغاز کرد. این شرکت در شروع فعالیتش فقط کارکنان بانک پارسیان را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار می‌داد. بیمه‌های اموال، مسئولیت و اشخاص از جمله محصولات بیمه‌ای شرکت بیمه پارسیان است. این شرکت در حال حاضر به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت بیمه خصوصی در ایران شناخته می‌شود. شرکت بیمه پارسیان با خدماتی که ارائه می‌دهد باعث شده تا شاهد گسترش چشمگیر سهم بازار و بهبود خدمات برای افزایش رضایت مشتریان باشیم. همچنین، طبق اعلام سازمان مدیریت صنعتی شرکت بیمه پارسیان در فهرست صد شرکت برتر کشور قرار دارد.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه یکی از بیمه‌های اختیاری است که بیمه پارسیان آن را صادر می‌کند تا خسارت‌های رخ داده در حادثه‌های رانندگی جبران شوند. بیمه‌گزار با انتخاب دو نوع پوشش اصلی و اضافی می‌تواند خطرات تحت پوشش بیمه نامه را خریداری کند. در این بیمه نامه می‌توانید به عنوان راننده مقصر حادثه رانندگی خسارت‌های مالی رخ داده را جبران خسارت کنید یا به عوان شخص ثالث زیان دیده، هزینه مازاد مالی را از بیمه‌گر خود دریافت کنید. در نتیجه نکته مهم این است که بیمه نامه بدنه به عنوان مکمل بیمه ثالث است و توصیه می‌شود که تمام خطرات تحت پوشش بیمه نامه را تهیه کرد.

محاسبه قیمت بیمه بدنه پارسیان

محاسبه قیمت بیمه بدنه پارسیان

قیمت و نرخ بیمه نامه بدنه در شرکت بیمه پارسیان با توجه به عوامل مختلف بررسی و مشخص می‌شود. عوامل مختلفی در تعیین قیمت بیمه نامه تاثیر دانرد که عبارتند از:

مدل خودرو

سال ساخت خودرو

ارزش خودرو

پوشش‌های انتخابی

تخفیف‌های بیمه نامه

به طور کلی بیمه نامه بدنه با توجه به عوامل گفته شده قیمت‌های متفاوتی خواهند داشت. اما بهتر است که با یک مثال این موضوع را توضیح دهیم تا نرخ بیمه نامه بهتر برای شما جای افتاد. مثال: فرض کنید که شما یک پراید دارید که می‌خواهید در بیمه پارسیان آن را بیمه بدنه کنید. در این شرایط، بیمه‌گر باید سال ساخت و ارزش خودرو را بررسی کند و متناسب با آن قیمت بیمه نامه بدنه را تعیین کند. همچنین اگر خودروی پراید دارای تخفیف باشد، این موضوع باعث می‌شود که قیمت بیمه نامه تغییراتی داشته باشد.  

نکته مهم هنگام خرید بیمه بدنه این است که ارزش خودرو را به درستی ثبت کنید، زیرا در صورت ثبت کردن ارزش خودرو به مبلغی کمتر از ارزش واقعی آن در صورت بروز خسارت شرکت بیمه مبلغی کمتر از خسارت تعیین شده پرداخت خواهد کرد.

پوشش‌های بیمه بدنه

پوشش های بیمه بدنه پارسیان

بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد که با پرداخت حق بیمه قابل خریداری است. پوشش‌های اصلی جزو موارد جدانشدنی از بیمه نامه است و با پرداخت حق بیمه پایه قابل خریداری خواهد بود که عبارتند از:

خسارات وارده ناشی از سرقت کلی خودرو

رخ دادن یک حادثه رانندگی برای خودرو

خسارات وارده به لاستیک، باتری و چرخ‌های خودرو

غرامت ناشی از بروز حوادثی چون آتش ‌سوزی، انفجار، صاعقه، آسیب به خودرو و وسایل یدکی همراه آن

 خسارات وارده ناشی از نجات سرنشینان، انتقال خودرو به پارکینگ و تعمیرگاه پس از حادثه رانندگی

همچنین بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌تواند خطرات تحت پوشش بیمه نامه را افزایش دهد و هزینه‌های ایجاد شده را تا سقف تعهدات جبران خسارت کند. این پوشش‌های اضافی عبارتند از:

سرقت درجا (سرقت لوازم و قطعات فابریک و قطعات اضافی تا سقف مشخص)

ایاب و ذهاب

سیل، آتشفشان و بلایای طبیعی

شکست شیشه (شکست خودبخودی)

نوسان قیمت بازار

رنگ، مواد شیمیایی و اسیدی

ترانزیت (پوشش بیمه خارج از کشور)

تاثیر میزان فرانشیز در بیمه بدنه

فرانشیز یکی از عوامل تاثیرگذار در پرداخت خسارت شرکت بیمه پارسیان است. البته که فرانشیز در بیمه بدنه می‌تواند متفاوت باشد، اما میزان آن در ابتدای قرارداد بیمه نامه قید خواهد شد. در اینجا میزان فرانشیز برخی از پوشش‌ها را بررسی خواهیم کرد.

فرانشیز در خسارت‌های اصلی بیمه بدنه که ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار به هر بار خسارتی که در اثر حوادثی از قبیل آتش سوزی، صاعقه و انفجار اتفاق بیافتد ۱۰ درصد خواهد بود. میزان فرانشیز برای این پوشش‌ها در بیشتر شرکت‌های بیمه مانند: بیمه پارسیان همین میزان است.

در بیشتر شرکت‌های بیمه، میزان فرانشیز بیمه بدنه در هر بار خسارت افزایش خواهد داشت. هنگام دریافت خسارت، بیمه‌گزار از طریق بیمه بدنه خودرو و با توجه به تعداد دفعات خسارت میزان فرانشیز متفاوتی را در نظر می‌گیرند .با توجه به این توضیحات می‌توان اینگونه بیان کرد که در خسارت بیمه بدنه اول فرانشیز کمتر و برای بارهای بعدی بیشتر باشد. برای بار اول، دوم و سوم به ترتیب ۱۰، ۲۰ و ۳۰ درصد است.

در حقیقت می‌توان اینگونه بیان کرد که نوع خسارت بیمه بدنه (پوشش‌ها) با میزان فرانشیز در هر خسارت به شکل زیر خواهد بود:

خسارت ناشی از آتش سوزی و صاعقه و انفجار به تنهایی: 10 درصد

میزان فرانشیز بیمه بدنه در خسارت اول: ۱۰ درصد

میزان فرانشیز بیمه بدنه در خسارت دوم: ۲۰ درصد

میزان فرانشیز بیمه بدنه در خسارت سوم:  ۳۰ درصد

خسارت پاشیده شدن رنگ و مواد شیمیایی و اسیدی: ۳۰ درصد

خسارت سرقت کلی: ۲۰ درصد

خسارت شکست شیشه: ۲۰ درصد

خسارت بلایای طبیعی: ۱۰ درصد

خسارات مربوط به تصادفاتی که بیمه گذار مقصر نیست: ۱۰ درصد

تصادفاتی که کل خودرو از بین رفته باشد: 10 درصد

تخفیف‌های بیمه بدنه پارسیان

شرکت بيمه پارسیان جزو بیمه‌گر‌هایی است که تخفیف‌های مختلفی را برای بیمه نامه بدنه در نظر گرفته تا همه افراد برای تهیه آن اقدام کنند. البته مجموع این تخفیف‌ها نباید از سقف مشخصی که این شرکت تعیین می‌کند بیشتر شود و حداکثر تخفیف بیمه بدنه پارسیان 70 درصد است.

این تخفیف‌ها عبارتند از:

تخفیف عدم خسارت بيمه بدنه پارسیان

تخفیف خودروهای صفر کیلومتر

تخفیف دارندگان بیمه شخص ثالث پارسیان

تخفیف‌های گروهی بیمه بدنه

تخفيف جهت اعضاي هيت علمي دانشگاه

تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث

تخفیف نقدی

تخفیف‌های مناسبتی

برای استعلام و خرید آنلاین بیمه بدنه شرکت های مختلف بیمه از جمله بیمه بدنه پارسیان با ارزانترین قیمت به بیمه دات کام https://bimeh.com/carbody مراجعه نمایید.

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه بدنه پارسیان

پس از طی کردن مراحل پرداخت خسارت، برای تشکیل پرونده خسارت بیمه بدنه به مدارک زیر نیاز دارید:

گواهینامه راننده خودرو

اصل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث

کارت یا سند خودرو

کارت ملی بیمه‌گذار

اصل و کپی کروکی (گزارش پلیس)

اگر خسارت شما سرقت کلی باشد، باید گزارش انتظامی ‌مبنی بر تایید سرقت، اطلاعات هویتی مالک خودرو و مدارک خودرو را به‌ همراه داشته باشید تا بتوانید مراحل دریافت خسارت را طی کنید. در سرقت کلی، باید ابتدا مدت انتظار طی شود و سپس اگر در این مدت خودرو سرقت شده پیدا نشد، بیمه خودرو را از شما می‌خرد و خسارت را با کسر فرانشیز پرداخت می‌کند.


11889749
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است