بازار 14:41 - 05 شهریور 1399

باکو ، شهری تاریخی و بسیار زیباست که در امتداد دریای خزر واقه شده و پایتخت جمهوری آذربایجان محسوب می کردد. پیشینه این شهر به قرون وسطای باز می گردد و بازدید از آثار تاریخی آن بخش جدائی ناپذیر از سفر شما خواهد بود. در ادامه این مقاله برخی از جاذبه های دیدنی باکو را به شما معرفی می کنیم . پس تا انتها همراهمان باشید :

ایچری شهر (بخش قدیمی شهر باکو)

پیشنهاد ما در تور باکو رزرو سفر باتو ، برای آغاز گشت و گذار در شهر باکو بازدید از منطقه تاریخی شهر است . این منطقه که اهالی شهر آن را ایچری شهر می نامند ، آثار تاریخی بزرگی را در خود جای داده و قدم زدن در آن حال و هوای صدها  سال پیش را برایتان تداعی می کند . ای بخش از شهر باکو در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و از آن بعنوان قلب پایتخت نیز نام برده می شود . قلعه دختر ، کاخ شیروان شاهان ، دروازده مراد و دهها مغازه‌ بافندگی فرش‌های سنتی ، و همچنین کافه ها و رستوران های نقلی کنار خیابان ، از جمله جاذبه های ایچری شهر  هستند . خیابان های سنگفرش شده و باریک ایچری شهر

در کنار بنای چند صد ساله شما را به قدم زدن در دل تاریخ دعوت می کنند .

قلعه دختر (Maiden’s Tower)

قلعه دختر که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ، برجی استوانه‌ای شکل است که از اجر ساخته شده و در حدود هزار سال قدمت دارد . در مورد ساخت این بنا ، داستانها و افسانه های مختلفی نقل می شود که همگی جالب است .

همانطور که گفتیم برج دختر هزار سال قدمت دارد و برخی باستان شناسان و تاریخدانان معتقدند این بنا در ابتدا پرستشگاه زرتشتیان بوده ، زیرا در آن زمان مردم شهر پیرو آیین زرتشت بوده اند و بعد از آن و  در قرن هجدهم میلادی به برج دیده‌بانی تبدیل شده است . با ورود به داخل این بنا با راه‌پله مارپیچی شکلی روبرو می شوید که بالا رفتن از پله های آن ، به بام برج می رسید . و از ارتفاع بیست و نه متر مناظر اطراف را مشاهده خواهید کرد.  تور لحظه آخری ارزان را حتما مشاهاده کنید.

قصر شیروان شاهان

قصر باشکوه و زیبای شیروان شاهان در قرن پانزدهم میلادی و در زمان انتقال پایتخت به این منطقه ،  توسط امپراتوری شیروان شاهان بنا گردید و تا به امروز دست نخورده به جا مانده است . این بنا  ، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و بازدید از آن جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

موزه تاریخ جمهوری آذربایجان

موزه تاریخ آذربایجان فرصتی شگفت انگیز برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ کشور آذربایجان است که بخشی از آن ، دربردارنده تاریخ و فرهنگ ایران نیز هست . زیرا همانطور که می دانید آذربایجان در گذشته بخشی از خاک ایران بود که درطی عهده نامه گلستان از خاک ایران جدا گردید .  با بازدید از این موزه ، بیش از سیصد هزار اثر تاریخی را مشاهد خواهید نمود که قدمت برخی به هزاران سال پیش باز می گردد.

خیابان نظامی

اگر به دنبال مکانی مناسب برای قدم زدن ، تفریح و خرید هستید ، پیشنهاد می کنیم به خیابان نظامی که یکی از زیباترین خیابانهای این شهر است سر بزنید . این خیابان ، به افتخار شاعر بلند آوازه ایرانی ، نظامی گنجوی ، نظامی نامیده شده و یکی از خیابان مدرن و شلوغ این شهر است خیابان نظامی سه و نیم کیلومتر طول دارد ، و ساختمان های اطراف آن دارای معماری باروک، نئوگوتیک و نئو رنسانس است و رستوران ها و کافه های اطراف آن محل مناسبی برای رفع خستگی ولذت از غذایی لذیذ است . همچنین در این خیابان فروشگاهها و مراکز خرید مختلفی به چشم می خورد که برای تهیه سوغات بد نیست .  تور ازمیر را از دست ندهید.

میدان فواره‌ها

این مکان نیز برای گشت و گذار در یک عصر دل انگیز بسیار ایده آل است زیرا محیط این میدان با وجود فواره‌های آب زیبا ، کافه ها و رستوران های دوست داشتنی ، وبوتیک های بسیار شیک و ... محل مناسبی برای تفریح است .  فواره‌های آب و طنین دوست داشتنی آن ادامه راه را دلپذیر تر می کنند.   این منطقه  تا نزدیکی دیوارهای ایچری شهر ادامه می یابد .

مرکز خرید    28 

بهتر است آغاز بازار گردی خود را با بازدید از مرکز خرید بزرگ و مدرن 28 آغاز نمایید . این مجموعه دارای محیطی زیبا و منحصر به فرد بوده و بیش از هفتاد برند مطرح دنیا را در خود جای داده است . و همچنین دارای شانزده کافی شاپ و رستوران و بیست و هشت سالن سینما است و به همین دلیل آن را مرکز خرید 28 نامیده اند .

مرکز خرید مترو پارک  MetroPark

مترو پارک مرکز خرید مدرن و وسیع است و برندهای بزرگی را در خود جای داده است . همچنین این مجموعه دارای امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی نیز هست  که گشت و گذار در آن را دلپذیر می کند

 


10686972
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است