ورزشی 19:00 - 09 خرداد 1402
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: ذهن و قلب مان را روی بازی با پرسپولیس گذاشتیم تا قهرمان جام حذفی شویم.

ساپینتو: ذهن و قلب استقلال آماده قهرمانی است/ بازیکنانم دعا می‌کردند تا دوباره با پرسپولیس بازی کنند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از مسابقه با پرسپولیس در فینال جام حذفی در خصوص اینکه مشکلات مالی ممکن است روی بازیکنان تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: امیدوارم اینطور نباشد. حدود 7-8 ماه است که حقوقم را دریافت نکرده ام و قول هایی هم داده شده است اما تا الان کسی پولی دریافت نکرده است. سخت است که بخواهیم روی کارمان تمرکز کنیم و خیلی خسته ایم اما ذهن مان را روی این بازی آخر گذاشته ایم تا فینال را ببریم.

* استقلال استحقاق قهرمانی را دارد

وی گفت:‌ با تمام قدرت‌مان جلو می‌رویم ما استحقاقش را داریم. با وجود همه سختی‌ها برایش جنگیده‌ایم و استحقاق داریم با قهرمانی فصل را تمام کنیم. احترام بسیار زیادی برای بازیکنان پرسپولیس قائل هستیم. بازیکنان فوق‌العاده خوب و با تجربه‌ای هستند اما به ظرفیت‌های خودمان هم ایمان داریم. به خودمان و روحیه تیمی باور داریم. بنابراین فردا می‌تواند برای ما باشد. 

*در دربی رفت ما باید برنده می شدیم

سرمربی استقلال در مورد اینکه در دربی اخیر استقلال بازنده شد و نتوانستند کاری که مقابل دیگر تیم‌ها انجام می‌دهد مقابل پرسپولیس انجام دهد، عنوان کرد: حتی آنها هم مقابل ما همین شرایط را داشتند. فکر می‌کنید آنها مستحق بودند که ما را ببرند؟ من با شما موافقم که هیچکدام استحقاق برد را نداشتند. در دربی رفت ما باید برنده می‌شدیم. دو گل به پرسپولیس زدیم اما در بازی دوم هیچکس استحقاق برد نداشت. من به نظر همه احترام می‌گذاریم و مساوی نتیجه عادلانه‌ای بود. طبیعتاً ما روی پرسپولیس مطالعه کرده‌ایم. همانطور که آنها این کار را کرده‌اند. فیلم بازی آخر را با پرسپولیس دوباره دیده‌ایم. از آن زمان تا الان چیز خاصی را تغییر نداده‌اند، سیستم و بازیکنان‌شان را همان پویایی قبلی خود را دارند ولی در عین حال این هم درست است که در دربی آخر ما بازیکنان کلیدی‌مان مصدومیت‌های کوچکی داشتند و در آن بازی خیلی روحیه خوبی نداشتند. از نظر ذهنی و بدنی خیلی سرحال و شاداب نبودند.

*احساس می کنم شرایط مان خیلی بهتر و فوق العاده است

ساپینتو افزود: به خاطر همین دلایلی که همکار شما گفت و اتفاقاتی که در این چند ماه در  تیم ما گذشت اما اکنون احساس می‌کنم شرایط‌مان خیلی بهتر است. خیلی بیشتر برای دربی آماده‌ایم، در همه زمینه‌ها تهاجمی و دفاعی، تنها چیزی که من می‌خواهم این است که همه استعدادشان را در زمین بیاورند، همانطور که در بازی‌های آخر فصل نشان دادیم. مثل بازی تراکتور، مس، همچنین مقابل نساجی فوق‌العاده بازی کردیم. در شرایط خوبی هستیم و باید از شرایط فوق‌العاده‌مان استفاده کنیم. باید همه چیزمان را در این فینال بگذاریم. همه شور و علاقه و شخصیتی که داریم و قلب‌مان را بگذاریم. باید طوری این دربی را بازی کنیم که انگار آخرین بازی عمرمان است و من تیمم را اینطوری احساس می‌کنم آنها منتظر این بازی هستند. 

* در ایران نمی‌توانید خیلی با رمز و راز کارمان را انجام بدهیم 

وی در مورد اینکه چه انتظاری می‌توانیم از استقلال داشته باشیم، گفت: می‌توانید انتظار داشته باشید که ما با استراتژی بازی کنیم ولی در ایران نمی‌توانید خیلی با رمز و راز کارمان را انجام بدهیم چون همه ، همه چیز را می‌دانند. هر وقت می‌خواهم در تمرین تیم استراتژی بگذارم خیلی‌ها عکس و فیلم می‌گیرند. از پنجره‌های مقابل خیلی‌ها می‌توانند تمرین ما را ببینند و ما نمی‌توانیم چنین کاری کنیم. سعی کردم خیلی تلاش کنیم و خودمان را خوب آماده کنیم که سعی کنیم پرسپولیس را غافلگیر کنیم چون آنها هم تیم خوبی دارند و ما هم باید یکسری از چیزهای‌مان را بهتر کنیم تا آنها را شکست دهیم. 

* نظرم با گل محمدی کاملا متفاوت است

سرمربی استقلال در مورد اینکه این باشگاه خواهان حضور داور خارجی یا علیرضا فغانی در این بازی بوده‌اند، عنوان کرد: من به نظر همه احترام می‌گذاریم ولی نظر من با نظر ایشان(سرمربی پرسپولیس) کاملاً متفاوت است. چون اگر داوران در این فصل اشتباه تأثیرگذار نداشتند ما قهرمان بودیم همه این را در ایران می‌دانند حتی در دربی. بازی صفر بر صفر بود اگر آن پنالتی را برای ما می‌گرفتند وضع فرق می‌کرد اما آن داور پنالتی نگرفت و اگر سرمربی حریف گفته آن صحنه پنالتی نبود دقیقاً شبیه همان صحنه را در بازی با گل‌گهر برای این تیم پنالتی گرفتند، دقیقاً همان صحنه بود. چگونه است آنجا یک پنالتی را علیه‌ این تیم نگرفتند اما یک پنالتی به سود این تیم گرفتند. من در کارم بسیار جدی هستم و به همه احترام می‌گذارم. ما این اشتباهات را یادمان نمی‌رود ولی داریم مقابل آنها می‌جنگیم. من هیچ چیز برای خودم نمی‌خواهم فقط یک داور منصف می‌خواهم که منصفانه قضاوت کند. فقط می‌خواهم داور عملکرد خوبی داشته باشد حتی اگر بازنده شویم و به داور بگویم هیچ مشکلی نداشتید و خوب قضاوت کردید. ولی در بیشتر بازی‌ها داور این فرصت را به من نداد که بروم از او تشکر کنم و بگویم تو خیلی قضاوت کردید. این قهرمانی را از ما گرفتند و همه هم این را می‌دانند با اشتباهات‌شان. 

*به بازیکنان گفتم به داور برای قضاوتش کمک کنند

ساپینتو ادامه داد: داور بازی فردا یک داور با تجربه است که 10 سال سابقه دارد. شنیدم که این فصل برای ما و پرسپولیس قضاوت نکرده است ولی امیدوارم فردا خیلی ریلکس باشد، احساس فشار نداشته باشد، از بازی لذت ببرد. به بازیکنانم هم گفته‌ام که به داور کمک کنند تا او کارش را خوب انجام بدهد. ولی آن مسائلی را هم که گفتم در این فصل برای ما افتاد فراموش نمی‌کنیم.

*تماشاگران حرکت بیرانوند را فراموش نکنند

وی درباره بیرانوند گفت: من همینطور به دروازه بان حریف احترام می‌گذاریم. احساس خوبی به او دارم کامل دروازه‌بان حریف مورد احترام من است اما بازیکنان ما، هواداران ما، کاری که بعد از دربی او برگشت انجام داد را فراموش نمی‌کنند. ما باید به هم احترام بگذاریم. چه ببریم چه ببازیم باید به هم احترام بگذاریم ولی این مدل تحریک‌ کردن‌ها برای فوتبال خوب نیست. علیرضا گلر خوبی است برایش احترام قائلم اما از کاری که کرد خوشم نیامد و من یادم نمی‌رود و امیدوارم فردا تماشاگران‌مان هم یادشان نرود. 

*ترجیح می‌دهم در زمین صحبت کنم

وی در مورد اینکه بیرانوند گفته ساپینتو نگران نباشد هر تیمی که بهتر باشد برنده دربی خواهد شد، گفت: من به نظر و عقیده همه احترام می‌گذارم. ترجیح می‌دهم در زمین صحبت کنم. 

*بازیکنانم دعا می‌کردند تا دوباره با پرسپولیس بازی کنند

سرمربی استقلال در مورد اینکه بعد از برد دربی بازیکنان پرسپولیس صحبت‌هایی در میکسدزون کردند که بازیکنان استقلال خوش‌شان نیامد و احتمال دارد که آنها در زمین به خاطر آن صحبت‌ها انتقام بگیرند، عنوان کرد: بازیکنان من دعا می‌کردند که دوباره مقابل پرسپولیس بازی کنیم، همه ما. فقط می‌خواستیم مقابل پرسپولیس بازی کنیم. ما منتظر این بازی بودیم. قبل از اینکه آنها مقابل هوادار بازی کنند ما منتظر بودیم با آنها بازی کنیم. حالا دیگر خودتان تصور کنید.

*فقط می‌خواهم فردا برنده شویم

ساپینتو در مورد اینکه در صورت برنده شدن پرسپولیس این تیم یک سوپرجام هم خواهد بود این مسئله چقدر به شما و تیم‌تان انگیزه می‌دهد، اظهار داشت: من فقط فردا می‌خواهم برنده شویم تا ببینیم بعدش چه می‌شود، بازی به بازی پیش می‌رویم. 

 

ادامه دارد...


11904134
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است