اقتصادی 16:32 - 09 تیر 1403
مشاور وزیر جهاد گفت: بنابر آمار ۲۶۰ هزارتن بذر اصلاح شده برای کشت گندم در سال زراعی آینده از کشاورزان خریداری شد.

۲۶۰ هزارتن بذر اصلاح شده گندم از کشاورزان خریداری شد

سهراب سهرابی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار تاکنون ۲۶۰ هزارتن بذر گواهی شده و استاندارد گندم برای کشت سال زراعی جدید از کشاورزان خریداری شده است.

به گفته او، با توجه به اقدامات سازمان حفظ نباتات مبنی بر  مبارزه با آفات و بیماری های گندم، افت کمتری نسبت به سال های گذشته داشتیم و همواره پیش بینی می شود که سن زدگی به حداقل خود برسد.

سهرابی در توصیه به کشاورزان افزود: کشاورزان پس از برداشت، گندم تولیدی خود را تحویل مراکز خرید تضمینی دهند، در غیراین صورت دلالان و واسطه ها پس از ورود به چرخه خرید با نرخ کمتری محصول را خریداری می‌کنند و حتما از کمباین های دارای معاینه فنی و از کامیون های درزگیر شده به سبب ریزش و ضایعات کمتر استفاده کنند‌.

مجری طرح گندم و مشاور وزیر جهاد گفت: گندمکاران پس از برداشت گندم از آتش زدن کاه و کلش و بقایای مانده به سبب از بین رفتن جانوران مفید خاک، آلودگی محیط زیست و احتمال سرایت آتش به مراتع اجتناب کنند. گفتنی است که آتش زدن کاه و کلش منجر به فرسایش شدید آبی و بادی در مزرعه و در نهایت ضرر و زیان جبران ناپذیر به مزارع خواهد شد.

خبرنگار: آزاده محبی


12068392
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: تولید مرغ سایز علاوه بر افزایش کیفیت مطلوب و کاهش دورریز بر رونق صادرات هم اثر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: نواحی غرب و شمال غرب کشور تا دو روز آینده بارانی خواهند بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» چهاردهمین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران با تخصیص ۱۶ هزار و ۴۳۳ قطعه تمام سکه، ۱۶ هزار و ۹۳۰ قطعه ربع سکه و ۵۴۴۶ قطعه نیم سکه به پایان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان نوسازی گفت: تعداد بافت‌های فرسوده در مناطق ۲۲ گانه استان تهران به ۲۶۱ هزار واحد رسید که امکان تولید یک میلیون واحد مسکونی نوساز از این تعداد وجود دارد‌.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: استان‌های خوزستان، گلستان و فارس با خرید ۵۸ درصد از کل خرید تضمینی گندم، در صدر قرار دارند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد گفت: بنابر آمار در ۹۰ میلیون هکتار از عرصه‌های کشور پروژه‌های آبخیزداری اجرا نشده که عمده رسوب و فرسایش خاک مربوط به این عرصه‌هاست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه با تدابیر انجام شده امسال نیازی به واردات گندم نداریم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران اعلام کرد: برگزاری سی و ششمین حراج شمش طلا مرکز مبادله ایران در روز سه شنبه ۱۲ تیرماه لغو شد.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: برای تمامی مستاجران که مالکان نرخ اجاره را رعایت نمی کنند فرصت ۵ساله برای شکایت قرار داده شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: برای تمامی مستاجران که مالکان نرخ اجاره را رعایت نمی کنند فرصت ۵ ساله برای شکایت قرار داده شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است