بازار 16:45 - 14 دی 1401

ویژگی های یک متخصص سئو

ویژگی های یک متخصص سئو

چه در گذشته و چه در الان، سئو از اهمیت بالایی در کسب و کارهای اینترنتی برخوردار بود و به همین دلیل هر کسی که قصد داشت تا یک سایت خودش را به فروش بیشتر برساند، باید از مراحل سئو استفاده می‌کرد.

همه این موضوع باعث می‌شد تا تقاضا برای متخصص سئو، بالا برود و مخصوص الان که شاید حتی تقاضا بسیار بیشتر از افرادی باشد که در این حوزه تخصص دارند. برای همین افراد زیادی وارد این عرصه شدند تا به عنوان متخصص سئو فعالیت کنند.

برای همین در ادامه این مقاله قصد داریم تا ویژگی و مهارت‌هایی که یک متخصص سئو باید داشته باشد را به شما معرفی کنیم.





1. آشنایی کامل با سئو

قطعا وقتی که اسم متخصص را در کنار اسم هر شخصی آورده می‌شود، یعنی اینکه باید در همان زمینه، مهارت‌های کامل و تجربه‌های لازم را داشته باشد. سئو نیز از این قائله مستثنی نیست و شما به عنوان یک متخصص سئو، با با همه بخش‌های سئو آشنا باشید.

البته تبدیل شدن به متخصص هم کار سختی است که جدای از سختی کار، زمان زیادی را هم باید برای اینکار صرف کنید که یعنی حداقل باید 2 سال وقت خودتان را صرف یادگیری و کسب تجربه کنید.

به همین منظور پیشنهاد می‌شود که ابتدا در یک دوره آموزش سئو شرکت کنید و سپس یک سایتی برای تست مراحل سئو، برای خودتان راه اندازی کنید؛ سپس حتما در یکی از شرکت‌های طراحی سایت، دوره کارآموزی را بگذرانید تا بتوانید تجربه‎های کافی در این زمینه را از افراد متخصص به دست بیاورید.

بعد از آن هم سعی کنید تا چند پروژه بگیرید و خودتان آنها را انجام دهید؛ این موارد شاید دو سال و حتی بیشتر هم طول بکشد که البته زمان آن، بستگی به سعی و تلاش شما دارد.

درکل فکر نکنید که با یک دوره آموزش سئو ساده و در عرض 2 یا 3 ماه می‌توانید تبدیل به متخصص سئو شوید. سئو بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی که است که فکرش را بکنید و برای همین، هر کسی نمی‌تواند به دنبال یادگیری سئو برود. چون برای یادگیری سئو، نیاز به مهارت و علاقه دارید.





2. آشنایی با وردپرس – Wordpress

آشنا با سئو و شرکت در دوره‎ها آموزش سئو، فقط یک بخشی از مهارت‌هایی است که هر متخصص سئو باید از آن برخوردار باشد که در کنار آن باید با وردپرس نیز آشنایی کامل را داشته باشید. البته منظور ما از آشنایی کامل، این نیست که در زمینه وردپرس هم متخصص شوید. به حدی که شما فقط بتوانید مراحل سئو را به راحتی و بدون هیچ مشکلی در وردپرس، انجام دهید. برای همین نیاز که به خوبی با آموزش وردپرس آشنا باشید تا در ادامه مراحل سئو، به هیچ مشکلی برخورد نکنید..

حالا چرا یک متخصص سئو باید آشنایی کافی در وردپرس را داشته باشد؟ وردپرس درواقع یک سیستم مدیریت محتوا به شمار می‌رود که در بین تمامی سیستم‌های مدیریت محتوا، رتبه اول را از لحاظ محبوبیت و کارایی در اختیار دارد. به طوریکه بیش از 43 درصد کل سایت‌هایی که جهان وجود دارند، با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس راه اندازی شدند.

همین موضوع باعث شده تا اکثر افرادی که قصد راه اندازی سایتی داشته باشند، استفاده از وردپرس را در اولویت قرار دهند و شما نیز به عنوان یک متخصص سئو، باید با وردپرس، آشنایی لازم را داشته باشید.

3. آشنایی با ابزارهای سئو

از زمانی که سئو به وجود آمده تا به الان، ابزارهای مختلفی توسط شرکت‌های مختلفی عرضه شدند که هر کدام از آنها می‌تواند بخش‌های خاصی از سایت شما را بررسی کنند. در بین تمامی این ابزارها، دو ابزار گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول جزو برترین‌ها به شمار می‌روند که درواقع از آنها به عنوان همکار درجه اول هر سئو کار اسم می‌برند. همانطور که از اسم این دو ابزار هم مشخص است، توسط شرکت گوگل عرضه شدند که هر دو آنها می‌توانند اطلاعاتی کامل و جامع از آمار و رفتارهای کاربران شما ارائه دهند.

درواقع بررسی و تحلیل همین آمارها باعث میشود تا شما مسیر درست برای پیشرفت سایت خودتان را پیدا کنید. برای همین است که هر سئوکاری باید حتما با ابزارهای مهم سئو به مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول، آشنایی کامل را داشته باشد.

اگر شما قصد دارید تا تبدیل به یک متخصص سئو شوید، پیشنهاد می‌شود که حتما آموزش گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول را هم پیش بگیرید. چون با استفاده از این ابزارها می‌توانید تا نیاز کاربران خودتان را پیدا کرده و در همان مسیر، فعالیت کنید.

یادتان باشد سایتی برنده است که بتواند نیاز کاربر خودش را تشخیص داده و در همان مسیر، فعالیت کند. برای همین شما حتما به این دو ابزار، نیاز پیدا می‌کنید. البته ابزارهای دیگری هم هستند که می‌توانند به سئو سایت شما کمک کنند. این ابزارها عبارتند از:

  • Moz

  • Semrush

  • Ahref

  • و ...

 

4. آگاهی لازم از الگوریتم‌های گوگل

گوگل برای تمامی بخش‌های سئو، یک الگوریتمی را مشخص کرده تا به مانند یک ناظر، فعالیت‌های شما را در نظر بگیرد تا در انجام مراحل سئو، تقلب نکنید. همچنین اگر هم بر اساس اصول و قوانین گوگل عمل کنید، این الگوریتم‌ها به سایت شما نمره مثبت می‌دهند که درنهایت باعث می‌شود تا سایت شما در نتایج بالاتر گوگل، ظاهر شود.

به همین منظور شما باید با الگوریتم‌های گوگل آشنا باشید تا دچار جریمه‌هایی از سمت همین الگوریتم‌ها نشوید؛

5. بروز نگهداشتن اطلاعات

در تیتر بالا، ما درباره الگوریتم‌های گوگل صحبت کردیم؛ ولی باید بدانید که این الگوریتم به صورت مداوم و مستمر، به دست گوگل آپدیت می‌شوند. در هر آپدیتی، این الگوریتم‌ها به صورت هوشمندانه‌تری فعالیت می‌کنند و برای همین نیاز است تا شما هم به شکل هوشمندانه‌تری فعالیت کنید.

درواقع شما وقتی می‌توانید خودتان را یک متخصص سئو بدانید، که همیشه یک قدم از الگوریتم‌های گوگل جلو باشید؛ برای اینکار، شما فقط کافی است که از طریق سایت‌های انگلیسی زبان، خبرها و مقالات جدید در زمینه سئو را بررسی کنید و هر روز اطلاعات خودتان را بروز نگه دارید.

جدای از الگوریتم‌ها، در کل باید بدانید که سئو بسیار گسترده است و هر روز بخش جدیدی از سئو و توسط افراد مختلفی کشف می‌شود.

حتی اگر به زندگی برترین متخصصان سئو نگاه کنید، متوجه می‌شوید که آنها هر روز در حال مطالعه اخبار و مقالات جدید در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ هستند. به همین منظور پیشنهاد می‌شود به هیچ وجه، پروسه آموزش خودتان را متوقف نکنید.


11777128
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است