بازار 13:03 - 24 شهریور 1403

آیا حجامت برای درمان جوش صورت مؤثر است؟ و چرا باید به سراغ آن رفت؟

راهکارهای درمانی متعددی به‌منظور رفع جوش های صورت به کار می‌رود، اما در بین همۀ آن‌ها حجامت بیش از هر گزینۀ دیگری موردتوجه قرار می‌گیرد. اما باید پرسید آیا حجامت برای درمان جوش صورت مؤثر است؟ پاسخ این سوال بله است اما حجامت چگونه به درمان جوش کمک میکند؟ در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی همین موضوع بپردازیم.

 

مزایای حجامت برای درمان جوش صورت

حجامت در منزل که به دو صورت خشک و تر انجام می‌گیرد، مزایای مختلفی برای شما و بدنتان به همراه دارد که در کنار هم قرار گرفته آن‌‌ها منجر به درمان جوش صورت می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، اغلب جوش‌ها زمانی به وجود می‌آیند که مقدار چربی در زیر پوست صورت به‌شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا کند. تجمع همین چربی‌ها منجر به گسترش جوش‌های سر سیاه و سر سفید خواهد شد. با انجام حجامت، بخش قابل‌توجهی از این نوع چربی به همراه خون خارج می‌شود و در نتیجه، سطح آن در پوست متعادل می‌شود.

یکی دیگر از مزایای حجامت که به شکل مستقیم بر روی درمان جوش‌های صورت نیز اثر می‌گذارد، بهبود گردش خون در بدن است. با بهتر شدن روند حرکت خود در شریان‌های زیرین، پوستی درخشان‌تر و جذاب‌تر خواهید داشت. این در حالی است که حجامت کردن حالت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد.

در کنار این موارد باید به تقویت سلول‌های تولیدکنندۀ کلاژن نیز اشاره کنیم که خود یک پیشنهاد عالی جهت کاهش تعداد جوش‌ها و همچنین جلوگیری از رشد مجدد آن‌ها است. تجربیات مختلف نشان داده است که حجامت کردن علاوه بر پوست برای مو نیز مزایای مختلفی دارد (به‌عنوان مثال، کاهش ریزش مو)؛ بنابراین باید بیان کرد که حجامت یکی از بهترین راهکارهای طب سنتی برای بهبود شرایط پوست و مو در افراد گوناگون به شمار می‌رود. آیا حجامت برای درمان جوش صورت مؤثر است؟ با توجه به نکات گفته‌شده می‌توان به این پرسش پاسخ مثبت داد.

مزایای حجامت برای درمان جوش صورت

روش انجام حجامت درمان جوش صورت

انتخاب اینکه کدام روش حجامت باید جهت از بین بردن جوش‌های صورت شما به کار گرفته شود بر عهدۀ پزشک است. این موضوع در رابطه با محل انجام حجامت نیز صدق می‌‌کند. در پاره‌ای از موارد، محل حجامت در پشت قفسۀ سینه خواهد بود و در برخی از شرایط، بادکش‌های مدنظر دقیقاً بر روی پوست صورت قرار می‌گیرند. در روش دوم معمولاً تکنیک حجامت تر (شامل تیغ‌زنی) به کار گرفته نمی‌شود. به نقل از سایت learnskin:

Wet cupping, in particular, is used for acne because it can remove heat and stagnation. It has been theorized that wet cupping has antioxidant and anti-inflammatory effects, which may be a reason it can be helpful for some skin conditions.

بادکش نام همان اجسامی است که پوست را به سمت بالا می‌کشند و شرایط حجامت را فراهم می‌کنند.

حرکت دادن بادکش‌ها بر روی پوست، منجر به تحریک رگ‌ها می‌شود و چربی را از صورت به سایر نقاط بدن انتقال خواهد داد. در حجامت مخصوص جوش، بادکش‌ها معمولاً برای مدت کمی حرکت داده می‌شوند تا هیچ‌ نوع کبودی خاصی بر روی پوست به وجود نیاید. بادکش‌ها جنسی شیشه‌ای دارند و هیچ‌گونه آسیبی به پوست شما وارد نمی‌کنند. به گفته درمانکده درباره بادکش درمانی که به آن حجامت خشک هم گفته می شود:

این نوع حجامت که به آن بادکش درمانی هم می‌گویند نوعی کاهش فشار هوا در لیوان مخصوص است. فنجان بادکش حدود ۱۰ دقیقه روی ناحیه مورد نظر باقی می‌ماند و نباید مدت آن را از زمان مشخص‌شده بیشتر کرد. در طول این فرآیند به کمک اثر مکش خلاء، بادکش انجام می‌شود و در نهایت هوای اضافی را به کمک پمپ دستی از بالای لیوان مکش خالی می‌کنند.

روش انجام حجامت درمان جوش صورت

حجامت بعد از چند روز نتیجه می دهد؟

علاوه بر پاسخ به این پرسش که آیا حجامت برای درمان جوش صورت مؤثر است؟ باید بیان کنیم حجامت از جمله روش‌های درمانی خاصی است که نتایج آن در طول جلسات مختلف قابل‌مشاهده خواهد بود. در واقع نمی‌توان انتظار داشت که بلافاصله پس از تنها یک جلسه حجامت تعداد جوش‌های موجود بر روی صورت به شکلی ناگهانی کاهش پیدا کنند. به همین دلیل، باید به فکر پشت سر گذاشتن چند جلسه مختلف حجامت باشید. حجامت یک روش درمانی مناسب برای جلوگیری از پیشرفت بیماری‌های پوستی و التهابات غدد لنفاوی است که هر دو در نهایت منجر به ایجاد جوش می‌شوند.

حجامت جوش صورت و کمک به درمان سایر بیماری‌ها

شاید شما نیز همانند بسیاری از افراد خبر نداشته باشید که حجامت کردن برای پایان دادن به جوش‌‌های صورت، بر روی سایر بخش‌های پوست نیز اثر می‌گذارد. یکی از مواردی که در این زمینه باید به آن بپردازیم، کاهش چین‌وچروک ایجادشده بر روی پوست به‌دلیل کهولت سن است. حجامت این دسته از چین‌ها را از هم گسسته می‌کند و به پوست اجازه می‌دهد تا حالت سابق خود را بازیابد.

حجامت بعد از چند روز نتیجه می دهد؟

اگر در زیر چشمان خود پف دارید، توصیه می‌شود که به فکر استفاده از حجامت باشید. این روش درمانی به شما کمک می‌کند تا یک‌بار برای همیشه از شر پف زیر چشم خلاص شوید و دوباره زیبایی خود صورت خود را مشاهده کنید. حجامت کردن در بازه‌های زمانی مشخص، میزان گرمای بدن را به‌شکل قابل‌توجهی کاهش خواهد داد. این گرما در اکثر موارد دلیل اصلی مواردی همچون جوش‌های صورت و یا سردرد‌های سینوسی است. آیا حجامت برای درمان جوش صورت مؤثر است؟ بله، این روش حتی سلامتی سایر ارگان‌های بدن را تضمین می‌کند.

با توجه به این موارد می‌‌توان درک کرد که چرا بسیاری از افراد پس از امتحان کردن حجامت صورت باز هم به سراغ آن می‌روند. اگر دوست دارید مزایای حجامت را از نزدیک مشاهده کنید، لازم است از اشخاصی کمک بگیرید که به‌طور کامل در این زمینه تجربه دارند. علاوه بر این، لازم است علاوه بر حجامت به بحث تغذیه و ورزش نیز دقت داشته باشید، زیرا هر دو به‌عنوان عوامل بهبود بیماری‌های پوستی در نظر گرفته می‌شوند.

برای دریافت بیشتر فواید حجامت برای پوست، پس از انجام حجامت سعی کنید آب و مایعات بیشتری مصرف کنید. محل پانسمان را تا ۲۴ ساعت تمیز و خشک نگه دارید. از انجام فعالیت های ورزشی سنگین تا سه روز خود داری کنید. حد اقل تا سه روز از رفتن به حمام و سونا پرهیز کنید. سعی کنید وعده های غذایی قبل و بعد از حجامت سنگین و چرب نباشد. می توانید جهت بهبود سریع تر محل برش، بعد از بسته شدن زخم از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید.

به گفته سایت دکترتو درباره مدت زمان انجام حجامت:

پوست شما باید بعد از ۱۰ روز از انجام حجامت دوباره به وضعیت نرمال خودش برسد. اگر نیاز به انجام مجدد آن دارید،می‌توانید حجامت مرطوب را هر ۴ تا ۸ هفته تکرار کنید. حجامت مرطوب را می‌توان در یک نسخه دو مرحله‌ای هم انجام داد که در آن درمانگر شما با ساکشن یا بادکش شروع نمی‌کند بلکه ابتدا برش‌هایی در پوست ایجاد کرده و سپس ساکشن‌ها را اعمال می‌کند.

حجامت در منزل؛ یک روش مناسب برای رهایی از جوش صورت

به‌سادگی می‌توان دریافت که حجامت در طول سالیان دراز همواره به‌عنوان یک روش درمانی مناسب برای از بین بردن بیماری‌های گوناگون به کار گرفته شده است. از بیماری‌های بسیار پیشرفته گرفته تا بیماری‌های ساده‌ای همچون جوش صورت را می‌توان با کمک حجامت کنترل کرد.

حجامت در منزل

پاسخ به این پرسش که آیا حجامت برای درمان جوش صورت مؤثر است کاملاً مثبت خواهد بود، البته این امر زمانی صحت دارد که متخصصان حرفه‌ای حجامت مراحل مختلف آن را بر روی شما انجام دهند. اگر به دنبال دریافت خدمات حجامت در منزل و یا سایر مراقبت‌های درمانی مختلف در منزل هستید، حتماً از خدمات یارا درمان بهره ببرید. این خدمات شامل مواردی همچون فصد خون، سونوگرافی، اکو، رادیولوژی و... است.

مرکز مراقبت های پرستاری در منزل یارا درمان با مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، خدمات حجامت را در همه ی نقاط شهر تهران در منزل شما انجام می دهد. جهت استفاده از این خدمات می توانید به صورت شبانه روزی با ما تماس بگیرید. کارشناسان مرکز یارا درمان از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۴۰۰۳۵۴۴ پاسخگوی شما هستند.


12092502
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» خرید لباس زنانه عمده یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم فروشندگان پوشاک زنانه است که فعالان این حوزه در نقاط دور دست کشور مثل شهرستان‌ها را بیشتر دچار چالش کرده است. اما امروز نوید خریدی راحت را برای این عزیزان آورده‌ایم.
بازار
«پارسی نیوز» لجستیک زنجیره سرد برای حفظ یکپارچگی محصولات حساس به دما مانند مواد غذایی و دارویی بسیار مهم است. این زنجیره تامین تخصصی تضمین می کند که این محصولات در محدوده دمایی مشخص از تولید تا تحویل باقی می مانند. با این حال، مدیریت ذخیره سازی سرد چالش های منحص...
بازار
«پارسی نیوز» تعاملات اجتماعی یکی از عوامل مهم در فرآیند یادگیری است. در آموزش آنلاین، برخلاف آموزش حضوری، این تعاملات به راحتی ایجاد نمی‌شوند. اما با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای مناسب، می‌توان این مشکل را کاهش داد. این مقاله با کمک سایت صحت لرنینگ به شما نش...
بازار
«پارسی نیوز» در دنیای مدرن که زمان با سرعتی بیش از پیش در حال حرکت است و زندگی‌های ما پیوسته با تعهدات و پرداخت‌های مالی گره خورده است، سفر می‌تواند فرصتی برای رهایی از روزمرگی و کشف دنیاهای جدید باشد. اما همان‌طور که از لذت‌های سفر بهره می‌بریم، نگرانی‌هایی مانن...
بازار
«پارسی نیوز» راهکارهای درمانی متعددی به‌منظور رفع جوش های صورت به کار می‌رود، اما در بین همۀ آن‌ها حجامت بیش از هر گزینۀ دیگری موردتوجه قرار می‌گیرد. اما باید پرسید آیا حجامت برای درمان جوش صورت مؤثر است؟ پاسخ این سوال بله است اما حجامت چگونه به درمان جوش کمک میک...
بازار
«پارسی نیوز» لباس‌های فوتبال بخش جدانشدنی و غیر قابل انکار هر باشگاهی است. و همین کیت فوتبال است که به مستطیل سبز را برای هر بیننده‌ای جذاب کرده است. و ما قصد داریم که با معرفی ماندگارترین کیت‌های فوتبالی مروری بر خاطرات شما کنیم.
بازار
«پارسی نیوز» طراحی بنرهای مناسب چاپ نیازمند دقت و توجه به جزئیات است تا نتیجه نهایی هم از نظر زیبایی‌شناسی و هم از نظر کارایی مطلوب باشد. بنرهای چاپی به‌طور گسترده در تبلیغات، اطلاع‌رسانی و رویدادهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و تاثیرگذاری آن‌ها به‌طو...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است