ورزشی 00:30 - 05 تیر 1401
رسانه روسی در گزارشی از ماموریت بزرگ قربان بردیف در تراکتور و لیگ برتر ایران خبر داد.

ماموریت بردیف روشن کردن موتور تراکتور و بالا بردن سطح فوتبال ایران

به گزارش خبرگزاری فارس، قربان بردیف سرمربی باتجربه و سرشناس فوتبال روسیه هفته گذشته به صورت رسمی سکان هدایت تراکتور را برعهده گرفت.

رسانه های روسیه از هفته گذشته گزارش های زیادی را در این زمینه نوشتند. سایت «livesport» روسیه در جدیدترین گزارش به ماموریت بردیف با تراکتور در ایران پرداخت.

این رسانه روسی، نوشت: در اوایل ژوئن، زمانیکه مشخص شد که پائولو وانولی سرمربی اسپارتاک در شرف جدایی است، بلافاصله در مطبوعات نام قربان بردیف به عنوان گزینه هدایت تیم پایتخت مطرح شد. اما قرمز و سفیدها با دعوت از گیلرمو آباسکال مربی بی نام و نشان اسپانیایی همه را شگفت زده کردند و بردیف به طور غیرمنتظره برای همه راهی ایران شد. یکی از برجسته ترین مربیان لیگ برتر و یک چهره اصلی در فوتبال روسیه معلوم شد که برای هیچکس در روسیه مفید نیست. 

*سال های درخشان بردیف و ترک روبین کازان

قربان بردیف در فوتبال روسیه بیشتر به خاطر کارش در روبین کازان که در سال 2001 هدایت آن را برعهده داشت، می شناسند. او به مدت 12 سال در راس این تیم، دو بار روبین را قهرمان کرد و جام حذفی روسیه را چندین بار بالای سر برد.

*استارت بردیف با تراکتور پرهوادار

این مربی تا دو هفته بعد در حالیکه بیکار بود و نامش در کنار آرسنال تولا و اسپارتاک مسکو مطرح شد اما در عوض هدایت تراکتور ایران را برعهده گرفت و در عین حال پست مدیر فنی را نیز به عهده گرفت تا ورزش این باشگاه را به طور کامل در اختیار بگیرد.

بردیف دعوت شد تا باشگاه را به استانداردهای حرفه ای برساند و آکادمی نیز در حوزه مسئولیت او است.

بنابراین، در مورد تیم جدید قربان بردیف چه می دانیم؟ تراکتور باشگاهی از تبریز، یکی از بزرگترین شهرهای ایران (جمعیت - تقریبا یک و نیم میلیون نفر) است. تبریز در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

همانطور که ممکن است حدس بزنید، تراکتور در سال 1970 در یک کارخانه تراکتورسازی محلی تأسیس شد، اما بعداً باشگاه دیگر به آن وابسته نشد. بهترین نتیجه در مسابقات لیگ برتر ایران مقام دومی است که از جام ها تنها دو بار قهرمان جام حذفی شده است.

فصل گذشته برای تراکتور یک شکست بود چون مقام سیزدهم در مسابقات در میان 16 تیم را کسب کرد. در عین حال این تیم در سه دوره قبلی متوالی از جمع 5 تیم برتر خارج نشده و در لیگ قهرمانان آسیا 2021 به عنوان قهرمان جام حذفی بازی کرده، هرچند که چندان درخششی نداشته است.

فصل گذشته  سولدو بازیکن سابق تیم ملی کرواسی به عنوان مربی تراکتور شروع به کار کرد که به طور کامل شکست خورد - باشگاه مجبور شد قرارداد خود را زودتر از موعد با او فسخ کند. ارطغرول ساغلام ترکیه ای فصل را به پایان رساند که اوضاع را اصلاح کرد اما بر سر تمدید قرارداد به توافق نرسید.

*بردیف به دنبال ایجاد تراکتوری جدید و بالا بردن سطح فوتبال ایران

هواداران تراکتور جزو پر سر و صداترین و فعال ترین هواداران ایران هستند و میانگین حضور در بازی های خانگی 57 هزار تماشاگر است. ورزشگاه یادگار امام تقریباً 69000 صندلی دارد، اما در مسابقات لیگ برتر بیشتر از 80000 هوادار در خود جای می دهد.

قربان بردیف در تراکتور کار آسانی ندارد و قصد دارد موتور تراکتور را روشن کند و به نوعی با کارهای بنیادی سطح فوتبال ایران را بالا ببرد.

انتهای پیام/


11604864
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با شکست جردن باروز مقابل جیسون نولف، قهرمان المپیک و جهان حضور در المپیک پاریس را از دست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی پور این هفته پس از برطرف شدن ورم پایش، زانوی خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه استقلال قصد دارد تا یک مدیر خارجی برای آکادمی این باشگاه انتخاب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال قصد دارد در پایان فصل از جمع آبی‌پوشان جدا شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است