ورزشی 00:15 - 06 بهمن 1399
مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان پس از شکست مقابل استاد بزرگ روسی در مسابقات حضوری تاتا استیل، اظهارات جالبی مطرح کرد.

بهانه عجیب قهرمان شطرنج جهان پس از شکست!

به گزارش ایسنا، مگنوس کارلسن نروژی نفر اول شطرنج جهان که در مسابقات حضوری تاتا استیل شرکت کرده است، در دور هشتم این رقابت‌ها مقابل استادبزرگ روسی تن به شکست داد. این شکست درحالی برای ستاره شطرنج جهان رخ داد که او در دور نخست این مسابقات مقابل علیرضا فیروزجا به پیروزی رسید. کارلسن از دور دوم تا هفتم، به شش تساوی پیاپی دست یافت که این تساوی های پشت سر هم باعث شد کارشناسان از عملکرد او انتقاد کنند. حتی او پذیرفته بود که در برخی از بازی ها عملکرد خوبی نداشته است.

دور هشتم مسابقات تاتا استیل درحالی آغاز شد که انتظار می رفت مگنوس کارلسن بتواند استاد بزرگ ۱۸ ساله روسی را شکست دهد. او که در این رقابت ها با ریتینگ ۲۸۶۲ شرکت کرده است مقابل شطرنج بازی روسی با ریتینگ ۲۶۷۷ شکست خورد. شکست کارلسن باعث شد که او حدود ۱۸ واحد ریتینگ از دست بدهد.

کارلسن پس از این شکست جنجالی گفت: امروز در سالن مسابقات تجربه بسیار ناخوشایند و ناگواری داشتم. احساس می کردم چیزی شبیه گوش پاک کن با زور وارد سوراخ بینی ام شده و تمام آن، تا انتهای مغزم نفوذ می کند که باعث می شود من درد زیادی را احساس کنم!

او با طعنه به مسئولان برگزار کننده این مسابقات گفت: تست کووید ۱۹ بعد از بازی چندان بد به نظر نمی رسد.

کارلسن با این شکست همچنان چهار امتیازی باقی مانده و با پوئن شکنی در رده هشتم این رقابت ها ایستاده است. علیرضا فیروزجا تنها صدر نشین این رقابت ها با ۵.۵ امتیاز است. 

به گزارش ایسنا، با توجه به شیوع کرونا، بیشتر رقابت‌های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد که در این دوران شطرنج‌بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت‌های آنلاین شرکت کردند. البته در بعضی از کشورها هم به دلیل آمار کم کرونا، رقابت‌های شطرنج به‌صورت حضوری پیگیری شد. 

در جدیدترین مسابقات  ۱۴ شطرنج باز برتر جهان در سوپرتورنمنت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این مسابقات به صورت حضوری در شهر ویک‌آن‌زی هلند کار خود را آغاز کرده است.

در این مسابقات چهره‌های برتر شطرنج جهان دست به مهره شدند. مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا و آرین طاری و علیرضا فیروزجا، دو نابغه جوان ایرانی شطرنج حضور دارند.

انتهای پیام


10919358
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است