اقتصادی 12:01 - 09 آذر 1401

خرید ترانس مایکروفر از «هرمس پارت»

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر به ساز و کار مایکروفر فکر کرده باشید، شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چگونه یک دستگاه برقی، موادی مانند گوشت را به راحتی و به صورت کاملاً یکنواخت طبخ می‌کند. مایکروفر برای آغاز به کار لامپ اشعه یا مگنترون، به توانی در حدود ۱۰۰ وات نیاز دارد. اما این توان را با ولتاژ برق ۲۲۰ ولت نمی‌توان تأمین کرد. پس لازم است قطعه‌ای در دستگاه وجود داشته باشد که کار تقویت ولتاژ در دستگاه را انجام دهد. قطعه‌ای که آن را ترانس مایکروفر می‌نامند و مورد بحث و بررسی مقاله پیش روی شماست. ترانس‌ها در مدل‌های افزاینده و کاهنده، کار افزایش و کاهش ولتاژ را انجام می‌دهند. کاری که به کمک سیم پیچ‌های بلندی که در قطعه قرار دارد، انجام می‌شود. اگر قصد خرید ترانس مایکروفر را دارید، این قطعه را از طریق فروشگاه اینترنتی هرمس پارت تهیه نمائید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در این خصوص می‌توانید با شماره‌های ۲۲۱۱۱۱۵۹-۰۲۱ یا ۲۲۲۲۷۳۷۸-۰۲۱ تماس بگیرید.

مشخصات مهم ترانس مایکروفر

ترانس یک قطعه فلزی، مکعبی است که با استفاده از سیم‌پیچ‌های طولانی که داخل دستگاه وجود دارد، از طریق القای بار الکتریکی، ولتاژ مایکروفر را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. یکی از مشخصه‌های مهم ترانس مایکروفر، توان اسمی این وسیله است که معمولاً بین ۷۰۰ تا ۱۳۵۰ وات است و بالا بودن توان ترانس، نشان دهنده‌ی بالاتر بودن جریان ورودی و خروجی از آن خواهد بود. ترانس مایکروفر، بر خلاف چیزی که در برخی منابع گفته شده است، شاخصه‌ای تحت عنوان ولتاژ ندارد؛ زیرا، این قطعه تنها مبدل ولتاژ است و از خود ولتاژی تولید نمی‌کند که بخواهد تحت آن وتاژ معرفی شود و این که گفته می‌شود این ترانس ماکروفر چند ولت است، یک اشتباه رایج است. کاری که این قطعه در دستگاه می‌کند بدین شکل است که ولتاژ ورودی ۲۲۰ ولتی برق شهری را به ۲۲۰۰ ولت تبدیل نماید. شاخصه‌ی دیگری که ترانس مایکروفر باید داشته باشد، گرید حفاظتی آن است که به صورت یک عدد بیان می‌شود؛ این شماره بر روی ترانس هک می‌شود و معمولاً مقادیر ۲۰۰ تا ۲۵۰ را به خود اختصاص می‌دهد و هر چه این کلاس بیشتر باشد، عوامل عایق و حفاظتی بیشتری بر روی ترانس مایکروفر اعمال شده است.

نکته‌ی دیگر که پیش از خرید ترانس حائز اهمیت است، اندازه‌ی ترانس مایکروفر است. البته اکثر ترانس‌های مایکروفر به همدیگر می‌خوردند ولی گاهاً ممکن است به دلیل اختلاف در برند، یک نوع ترانس مایکروفر، نحوه‌ی قرار گیری مناسبی در نوعی از مایکروفر نداشته باشد. به همین جهت پیش از خرید قطعه، حتماً باید از مدل آن آگاه باشید و سپس برای خرید آن اقدام نمائید. در ادامه در خصوص برخی از نشانه‌های ایراد در ترانس مایکروفر، نکاتی را می‌خوانیم.

خرید ترانس مایکروفر از «هرمس پارت»

نشانه‌های ایراد در ترانس مایکروفر

اگر ترانس مایکروفر شما به ایرادی بر بخورد، احتمالاً اصلاً دستگاه شما روشن نخواهد شد. زیرا ولتاژ لازم برای روشن کردن مگنترون یا همان لامپ اشعه دستگاه وجود ندارد. اما برخی از نشانه‌های ایراد در این قسمت از دستگاه عبارتند از سر و صدا در مایکروفر، بوی سوختگی و سیم سوخته یا دیدن دود در دستگاه، پریدن فیوز و خاموش شدن ناگهانی دستگاه در حین کار و گرم نکردن مایکروفر از دلایل و نشانه‌های خرابی ترانس هستند. اگر این مشکلات را در مایکروفر خود مشاهده کردید، می‌توانید از تکنسین مجاز مایکروفر بخواهید تا دستگاه شما را مورد بررسی قرار دهد. دقت داشته باشید، با توجه به افزایش ولتاژ شدیدی که توسط این قطعه اتفاق می‌افتد، دست زدن به آن بدون تجربه کافی بسیار خطرناک است و می‌تواند خطر مرگ در اثر برق گرفتگی را در پی داشته باشد. اما اگر قصد خرید این قطعه با کیفیت قطعه فابریک دستگاه خود را دارید، از طریق فروشگاه اینترنتی هرمس پارت، اقدام به خرید نمائید. اگر نیاز به کسب اطلاعات بیش‌تر در این خصوص دارید، با شماره‌هایی که در بالای صفحه وجود دارد، تماس بگیرید.

اما اگر با نشانه‌های بالا رو به رو شدید به طریقی که در ادامه می‌آید، ترانس مایکروفر خود را تست نمائید.

خرید ترانس مایکروفر از «هرمس پارت»

تست ترانس مایکروفر با مولتی متر

اگر متوجه ایراد در ترانس شوید، باید از تکنسین متخصص دستگاه بخواهید تا این قطعه را تست نماید. تست ترانس مایکروفر، مراحل مشخصی دارد که در ادامه با این مراحل آشنا می‌شویم:

پیش از هر چیز باید دستگاه را از برق بکشید و نکات ایمنی را رعایت نمائید.

حالا پیچ‌های اتصال دهنده کاور به بدنه مایکروفر را باز کنید.

پس از آن، نوبت به د شارژ کردن یا تخلیه الکتریکی خازن که در بخش پشتی مایکروفر قرار دارد، می‌رسد. این کار یک سر یک سیم را به قسمت فلزی پیچ گوشتی متصل می‌نمائیم و سیم دیگری را به یکی از پایه‌های خازن وصل می‌نمائیم. سپس نوک یک پیچ گوشتی را به پایانه‌ی دیگر می‌زنیم. در این قسمت ممکن است جرقه‌ای ایجاد شود. بدین ترتیب برق خازن تخلیه خواهد شد.

در مرحله بعد با مولتی متر مطمئن شوید که جریانی در مایکروفر وجود ندارد تا کار را برای بررسی ترانس مایکروفر آغاز کنیم.

برای بررسی ترانس مایکروفر ابتدا به وسیله مولتی متر مقاومت پایه‌های خروجی با زمین را چک می‌کنیم. نمایشگر باید عددی مابین ۵۰ تا ۷۰ اهم را مشخص کند. تلورانس بیش از این اعداد نشان دهنده خرابی قطعه است. مقاومت ورودی برق باید عددی نزدیک صفر را نشان دهد.

با استفاده از مولتی متر مقاومت ترمینال‌های ورودی نسبت به زمین را چک کنید. این مقدار باید بی نهایت باشد. مشخص شدن مقاومت به صورت عددی گویای اتصال کوتاه است.

در مرحله بعد در این مرحله مقاومت سیم‌های ورودی (برق شهری) به ترانس ولتاژ بالا مایکروفر نسبت به هم بررسی کنید که باید عددی کمتر از ۱ اهم را نمایش دهد. مقاومت نسبت به زمین باید بی نهایت باشد.

در صورت ایراد در این قسمت ترانس مایکروفر شما ایراد پیدا کرده و باید برای خرید ترانس مایکروفر جدید اقدام نمایید.

خرید ترانس مایکروفر از هرمس پارت

هرمس پارت، سایت ارائه کننده قطعات یدک لوازم منزل از جمله مایکروفر به تمام نقاط کشور است. اگر قصد خرید قطعات مختلف لوازم منزل را دارید، با خرید از این مجموعه شناخته شده، می‌توانید قطعاتی با بهترین کیفیت را با مناسب‌ترین قیمت تهیه نمایید. ارسال فوری قطعات به اقصی نقاط کشور و امکان خرید ترانس مایکروفر در تعداد بالا از هرمس پارت وجود دارد. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیش‌تر در خصوص خرید ترانس مایکروفر یا سایر قطعات دستگاه داشتید، می‌توانید در تمام ایام هفته با شماره‌های ۲۲۱۱۱۱۵۹-۰۲۱ یا ۲۲۲۲۷۳۷۸-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان هرمس پارت، راهنمایی و مشاوره لازم را در این خصوص به شما ارائه نمایند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


11752024
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار ماهانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است که براین اساس ۱۳۰ میلیون قطعه جوابگوی بازار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب با بی‌سابقه دانستن بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۵۰ درصد بارش کل سال آبی استان در ۳ روز اتفاق افتاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس علاوه بر کاهش نرخ‌های اجاره دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بنیاد مسکن روستایی گفت: تمامی واحدهای مسکن روستایی در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی همزمان با پرداخت تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به رفع محدودیت‌های پروازی و بازگشت حالت عادی مسافران حتما از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک گفت: میزان واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ به لحاظ ارزش ۳۲.۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل رشد داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ۲۵ محور شریانی و غیر شریانی در تمامی محور‌های جنوبی کشور همچنان به دلیل سیل و آبگرفتگی مسدود است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت میوه های نوبرانه را اعلام کرد و گفت: مغازه داران برمبنای فاکتور رسمی تنها مجاز به لحاظ حداکثر ۳۵ درصد سود هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر صمت گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه سرمایه‌گذاری انتقال آب به شهرک‌های صنعتی مورد تقاضا در نظر گرفته شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است