استانی 01:49 - 19 اردیبهشت 1400

مطالبات پیمانکاران پرداخت شود/ کشت گیاهان سازگار با اقلیم بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند عصر شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با اشاره به تصویب منطقه آزاد بوشهر بیان کرد: این منطقه یکی از مطالبات مردم طی سال‌های گذشته بوده است که اکنون محقق شده است.

وی با بیان اینکه نباید شاهد تکرار مشکلات و آسیب‌های مناطق آزاد قبلی در منطقه آزاد بوشهر باشیم افزود: با توجه به شرایطی خاصی که در نظر گرفته شده، بندر آزاد بوشهر کانون تولید، صادرات و اشتغال می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بندر آزاد بوشهر در اراضی ملی ایجاد و راه‌اندازی می‌شود اضافه کرد: بندر آزاد بوشهر بار انداز کالای وارداتی نمی‌شود و می‌تواند اثبات کند که کانون تولید، صادرات و اشتغال شود.

وی در ادامه از تخصیص اعتبارات پژوهشی به دانشگاه‌های استان خبر داد و افزود: یک درصد از سرجمع اعتبارات عمرانی به طرح‌های پژوهشی اختصاص دارد که طرح‌های مهم از جمله کشت گیاهان سازگار با اقلیم استان و پروژه‌های دیگر در دستور کار قرار دارد.

گراوند یکی از مسائل و چالش‌های مهم در استان بوشهر را مربوط به حوزه آب دانست و بیان کرد: طرح‌های آبرسانی در بخش آب‌شیرین‌کن‌ها، سد سازی و دیگر حوزه‌ها تسریع یافته که بخشی از این پروژه‌ها امسال افتتاح می‌شود.

وی به برخی از طرح‌های مهم در حوزه آب استان اشاره کرد و ادامه داد: به منظور تسریع در اجرا طرح آبرسانی سیراف - جم ۴۴ میلیارد تومان از اعتبارات و ۵۰ میلیارد تومان هم از محل ماده ۲۸ قانون بودجه برای این طرح تخصیص یافته است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه نیمی از اعتبارات ملی و استانی وابسته به فروش نفت است تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌ها از جمله از محل مولدسازی دارایی در تحقق درآمدها استفاده شود.

وی، با تأکید بر تشکیل کمیته‌های برنامه‌ریزی در شهرستان‌های استان برای توزیع اعتبارات افزود: پرداخت مطالبات پیمانکاران از مکانیزم تهاتر باید مورد توجه قرار بگیرد که سال گذشته شرکت آب منطقه‌ای و راه و شهرسازی استان بوشهر در این عرصه موفق عمل کردند.


11057854
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است