استانی 15:24 - 08 آذر 1400
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی:
ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: ۷۰ درصد سکونت‌گاه‌های استان در مناطق خطرپذیر همچون مجاورت گسل‌ها قرار دارند.

۷۰ درصد سکونت‌گاه‌های خراسان رضوی در مناطق خطرپذیر قرار دارد

 محسن نجات در بیست‌و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس که در دبیرستان دخترانه الزهرا (س) مشهد برگزار شد، اظهار کرد:  ۶۵ درصد پهنه استان خراسان رضوی به صورت ویژه مخاطره زلزله را احساس می‌کند.

وی افزود: در استان ۹۰ گسل فعال وجود دارد. در طول سال‌های گذشته ۲۵ مورد زلزله‌ بالای ۶ ریشتر ایجاد شده است.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه توسعه فرهنگ آموزش همگانی مهمترین پیام این مانور است، تصریح کرد: امروزه مهمترین استراتژی ما توسعه فرهنگ ایمنی پایدار است که سبب تاب‌آوری استان می‌شود.

نجات با بیان اینکه دغدغه ویژه این مانور موضوع محله تاب‌آور و محله آماده است، اظهار کرد: ۷۰ درصد سکونت‌گاه‌های استان  در مناطق خطرپذیر همچون مجاورت گسل‌ها قرار دارند، لذا فراگیری آموزش همگانی در این حوزه امری ضروری است.

در ادامه این مراسم قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: کشور ما با توجه به وجود گسل‌های فراوان از جمله مناطق زلزله‌خیز به شمار می‌رود، لذا تمامی آحاد جامعه باید به منظور کسب آمادگی بیشتر برای مواجهه با آن آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه برگزاری این گونه مانورها نقش موثری در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای حفظ ایمنی خود و انتقال این نکات آموزشی به بدنه جامعه دارد، افزود: در کنار برگزاری اینگونه مانورها مفاهیم و نکات آموزشی در خصوص این حوزه در محتوای آموزشی مقاطع تحصیلی وارد شده است.

خدابنده گفت: دانش‌آموزان در برگزاری این‌گونه مانورها می‌آموزند که ابتدا خودشان را نجات دهند، در مکانی ایمن قرار بگیرند و پس از پایداری شرایط برای نجات جان دیگران اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری این مانور حفظ آمادگی و ارتقاء سطح خدمت‌رسانی دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات از جمله هلال احمر، آتش‌نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی است که بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام


11342423
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است