استانی 20:12 - 01 فروردین 1402

پایان فراق سه ساله/ تازه شدن دیدار نوروزی با رهبر انقلاب

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، سعید خلخالی: سال ۱۴۰۱ با همه اتفاقات تلخ و شیرینش به پایان رسید و سال نو با اتفاقاتی نو به ما سلام کرد اما ۱۴۰۲ با تفاوتی اساسی آغاز شد؛ پس از گذشت سه سال از هجوم ویروس کرونا به کشور که دیدار نوروزی مردم با رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی را از ما سلب کرده بود، با فروکش کردن این بیماری، بار دیگر چشم مردم ولایتمدار به دیدار رهبرشان در جوار مضجع شریف علی بن موسی الرضا (ع) روشن شد.

چند روزیست که تمام نقاط کشور رنگ و بوی بهار به خود گرفته، از فضاسازی‌های شهری گرفته تا شکوفه‌های بهاری و جوانه‌های سبز بر درختان، در کنار همه این‌ها، قاب تصویری خاص در مشهد در معرض دید زائران و مجاوران حرم امام رئوف خودنمایی می‌کرد که نوید بهاری متفاوت می‌داد، بنرهایی که روی آن نوشته بود «عید دیدنی».

عید دیدنی با رهبر انقلاب پس از سه سال

اطلاع‌رسانی وعده دیدار نوروزی با رهبر معظم انقلاب در نقاط مختلف مشهد به چشم می‌خورد پس باید برای این دیدار آماده شد؛ امروز سه‌شنبه اول فرودین‌ماه ۱۴۰۲ روز موعود دیدار با امام خامنه‌ای بود.

حوالی ساعت ۱۳ به سمت حرم مطهر حرکت می‌کنم تا شوق دیدار مردم را به تصویر بکشم، مسیرهای منتهی به حرم رضوی، حضور مردم برای شرکت در این مراسم را به خوبی نشان می‌داد، مردمی که پای پیاده خود را به حرم می‌رساندند تا سخنان راهبردی رهبر انقلاب را از نزدیک بشنوند.

یک ساعتی طول می‌کشد تا به باب‌الهادی برسم، سلامی می‌دهم و از صحن غدیر وارد حرم می‌شوم؛ نمایشگر بزرگ در ضلع جنوبی صحن نظرم را جلب می‌کند که مقابل آن مفروش شده و عده‌ای به همراه خانواده مشغول قرائت زیارتنامه و خواندن نماز هستند.

پایان فراق سه ساله/ تازه شدن دیدار نوروزی با رهبر انقلاب

به مسیر خود ادامه می‌دهم و وارد صحن پیامبر اعظم می‌شوم، اینجا ماجرا قدری متفاوت است؛ جمعیت متراکمی که صفوف طولانی تشکیل داده‌اند، به مردم حاضر در یکی از صف‌ها نزدیک می‌شوم و از او دلیل حضورش را می‌پرسم، می‌گوید برای حضور در مراسم سخنرانی نوروزی رهبری آمده و با لهجه شیرینی اصفهانی ادامه می‌دهد: معمولأ نوروز به مشهد می‌آییم تا تحویل سال را در حرم امام رضا (ع) باشیم.

وی اضافه کرد: امسال مشکلاتی برایم به وجود آمد که ممکن بود سفر به مشهد را به وقت دیگری موکول کنیم اما زمانی که متوجه شدم امسال رهبری در حرم سخنرانی خواهند داشت، تلاش کردم که به مشهد بیایم و به لطف خدا اسباب سفر مهیا شد.

تکمیل زودهنگام ظرفیت محل سخنرانی

دوربین تلفن همراه را به سمت جمعیت گرفتم تا گوشه‌ای از حضور را ثبت کنم و به راه افتادم؛ حوالی ساعت ۱۴ بود که خادمان و راهنمایان اعلام کردند ظرفیت رواق امام خمینی (ع)، محل اصلی سخنرانی رهبر انقلاب تکمیل شده و مردم در صحن‌ها مستقر شوند.

همچون صحن غدیر، در صحن پیامبر اعظم نیز نمایشگرهای بزرگی برای پوشش این مراسم نصب شده بود، با تکمیل شدن ظرفیت رواق، خادمان فرش حریم رضوی به سرعت بخش‌های دیگر صحن‌ها را مفروش کردند تا زائران و مجاوران بتوانند در کنار خانواده خود، دیدار با رهبری را تازه کنند.

پایان فراق سه ساله/ تازه شدن دیدار نوروزی با رهبر انقلاب

حضور مردم از هر قشر و قومی نظر هرکسی را به خود جلب می‌کرد، عده‌ای به همراه دوستان، عده‌ای در کنار خانواده و فرزندان کوچک و بزرگ خود آمده بودند و چند نفری از طریق تماس تصویری با دوستان و خانواده، حال و هوای خود را به انان منتقل کرده و آنان را نیز در این لحظات، همراه خود می‌کردند.

کمی قبل‌تر از ساعت ۱۵ مراسم با تلاوت آیات کلام الله مجید آغاز شد، مجری خیر مقدم گفت و پس از آن گروه سرودی از نوجوانان، چند قطعه سرود اجرا کردند؛ پس از آن صابر خراسانی پشت تریبون قرار گرفت و اشعاری حماسی و انقلابی را برای حاضران خواند.

شروع مراسم و فوران شوق دیدار

برنامه‌های مقدماتی یک به یک اجرا می‌شد و در هر وقفه، مردم شعار «ای پسر فاطمه، منتظر شماییم» را سر می‌دادند و انتظار خود برای دیدار با رهبر انقلاب را یادآور می‌شدند و هربار، مجری نزدیک شدن به لحظه موعود را نوید می‌داد.

حوالی ساعت ۱۶، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی پشت تریبون قرار گرفت و به بیان سخنانی پرداخت؛ تولیت آستان قدس رضوی پس از خیرمقدم و تبریک بهار طبیعت و بهار قرآن، اظهار کرد: امسال سه عید را همزمان با هم درک می‌کنیم، یک عید، بهار طبیعت که خودش از آیات الهی است و دوم، عید بهار قرآن، بندگی و اطاعت و سوم، عید دیدار با رهبر عظیم‌الشأن انقلاب که سه سال از این توفیق بی‌بهره بودیم.

پایان فراق سه ساله/ تازه شدن دیدار نوروزی با رهبر انقلاب

وی با اشاره به شعار سال و با بیان این‌که کسانی که توان دارند و می‌توانند، در عرصه تولید قدم بردارند، ادامه داد: از طرفی دشمن، ملت را تحت فشار قرار داده و به معنی واقعی کلمه جنگ اقتصادی را به راه انداخته، تولیدکنندگان عزیز می‌توانند با تولید روز افزون، تجدید عهد و پیمان خودشان را با امام رضا (ع) در مسیر مبارزه با مستکبرین و ظالمان اعلام کنند.

مروی به گزارش از اقدامات آستان قدس رضوی در مدت اخیر پرداخت و گفت: توجه به نیازمندان، احساس‌پذیران و احسان‌جویان در عرصه‌های آموزشی، معیشتی، اشتغال‌سازی، بهداشتی و آزادی زنان زندانی سرپرست خانوار و توجه به حاشیه شهر مشهد، جزو برنامه‌های اجتماعی آستان قدس است که تلاش کردیم امتدادبخش معین‌الضعفایی امام هشتم (ع) باشیم.

پایان فراق سه ساله/ تازه شدن دیدار نوروزی با رهبر انقلاب

پایان فراق سه ساله

تولیت آستان قدس رضوی در پایان سخنان خود، ضمن ارج نهادن به حضور معنادار مردم در این مراسم، از رهبر انقلاب برای حضور در جایگاه دعوت کرد؛ مردم که فراق سه ساله خود را پایان یافته دیدند، سر از پا نمی‌شناختند، ایستادند و با تمام توان «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» را فریاد می‌زدند.

صحن پیامبر اعظم مملو از جمعیتی بود که چشمشان از شوق دیدار برق می‌زد، کمی آن‌طرف‌تر دختربچه‌ای روی دوش پدرش بود و سربازی خود برای ولایت را تمرین می‌کرد؛ پس از سه سال، رهبر انقلاب راهبردهای یک ساله نظام را در مضجع شریف رضوی برای مردم تبیین کردند.

پایان فراق سه ساله/ تازه شدن دیدار نوروزی با رهبر انقلاب

سکوتی خاص در صحن حاکم بود و حاضران با گوش جان به رهنمودهای رهبری توجه می‌کردند، چند نوجوان مشغول نکته برداری بودند و مادری پیر بر روی ویلچیر، تصویر رهبر انقلاب را در دست گرفته بود؛ ثبت دوباره این لحظات در صحن و سرای علی بن موسی‌الرضا (ع)، این شعر را در ذهنم تداعی کرد، سالی که نکوست از بهارش پیداست ….


11845459
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است