بازار 13:36 - 06 آذر 1401

ساندویچ پانل سردخانه‌ای چیست؟

ساندویچ پانل سردخانه‌ای چیست؟

به طور كل سردخانه به فضای بسته‌ای گفته می‌شود كه لازم است دمای آن از مثبت 5 درجه سانتیگراد به پایین باشد. سردخانه‌ها به دو دسته بالای صفر و زیر صفر تقسیم می‌شوند و لازم است دما و میزان رطوبت آن‌ها به طور مداوم كنترل ‌شود. از سردخانه‌ها معمولا برای نگهداری انواع مواد غذایی، گوشت، مرغ و ماهی، انواع لبنیات، میوه و صیفیجات و همچنین تجهیزات پزشكی، دارویی و شیمیایی استفاده می‌شود. به جهت جلوگیری از هدر رفتن انرژی، تمامی اتاق‌های سردخانه، دیوارها، سقف و كف باید عایق باشند به همین دلیل لازم است در ساخت سردخانه‌ها از مصالح عایق استفاده شود تا از ورود و خروج هوا به داخل سردخانه جلوگیری شود.

ساندویچ پانل سردخانه‌ای دنیای ماموت

پانل‌های سردخانه‌ای ضخامت ۸ تا ۲۰ سانتی متر بنا به کاربری آن تولید می‌گردد و پلی اورتان مورد استفاده در آن ماده ای است کاملا سخت و شکننده, به همین دلیل به تنهایی چندان قابل استفاده نیست. اما با ساندویچ کردن این ماده بین دو لایه ورق فلزی با مقاومت کششی بالا به محصولی دست پیدا می‌کنیم که دارای خواص مکانیکی بسیار مناسبی است.

ساندویچ پانل‌ سردخانه ‌ای تولیدی شرکت ماموت بصورت فاق و زبانه دوبل به هم متصل می‌شوند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پس از چفت شدن در کنار هم به صورت یک دیوار یکپارچه عمل می‌کنند. همچنین درزگیری و چفت شدن هرچه بیشتر پانل‌ها، از قفل‌های پانلی استفاده می‌نماید.

 

این قفل‌ها در دل ساندویچ پانل‌ها به صورت نر و ماده قرار داده شده و در هنگام نصب به هم چفت می‌شوند که این سیستم امکان عبور هوا را به حداقل ممکن می‌رساند. همچنین از ویژگی‌های این پانل‌ها سرعت در مونتاژ و امکان جدا سازی و نصب مجدد در صورت نیاز به افزایش فضا است.

مشخصات ساندویچ پانل سردخانه‌ای

  • فوم عایقی پلی اورتان در سایز و طول مختلف
  • عایق پلی اورتان دانسیته ی ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب
  • پوشش آن ورق‌های رنگی، آلوزینک، گالوانیزه با طول عمر زیادی باشد
  • نصب آسان و بسیار سریع همراه توانایی سر هم بندی و از هم باز کردن مجدد
  • ساندویچ پانل سردخانه‌ای برای حفظ دمای سردخانه به کار می‌رود.
  • بهداشت که از ویژگی‌های خاص ساندویچ پانل‌ها است و مقاومت در مقابل رطوبت و پوسیدگی
  • یک سازه‌ی مستحکم جهت انواع فضای بسته باز

ضخامت ساندویچ پانل سردخانه‌ای

ساندويچ پانل سردخانه‌ای با توجه به ميزان مبادله حرارتی محاسبه شده از ضخامت ۸ الی ۱۵ سانتی‌متر توليد می‌شود كه با دارا بودن لبه‌های نری و مادگی در مقطع عرضی و هم پوشانی پانل‌ها با هم دارای كمترين انتقال حرارت را داشته و بهترين گزينه در توليد سرد خانه‌ها است .

ساختار ساندویچ پانل سردخانه‌ای

ساندویچ پنل یک ساختار سبک و چند لایه است که از دو طرف به دو لایه فلزی محدود شده است و در بین این دو لایه فوم عایق پلی اورتان تزریقی سبک و پایدار با ویژگی های خاص فیزیکی تزریق گردیده است. استفاده از ساندویچ پانل‌های پلی اورتان هزینه‌های برق مصرفی سردخانه‌ها را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

 تولید این محصول بسته به نوع کاربرد سردخانه، از ورق‌های گالوانیزه، آلوزینک، استنلس استیل، آلومینیوم، فایبر گلاس و یا PVC استفاده کرده و لایه فوم پلی اورتان تزریقی با کلاس مقاومت در برابر آتش سوزی B1 و یا B2 در استاندارد dIN4102 و فشردگی (دانسیته) ۴۰kg/ m³ در بین دو ورق تزریق می‌گردد.

کاربرد ساندویچ پانل سردخانه‌ای

برای ساختن و اجرای انواع سردخانه‌های بالای صفر، زیر صفر، و تونل‌های منجمدی در ساختمان‌های صنعتی مانند کارخانه‌های صنعتی، ساختمان‌های عظیم، سوپرمارکت‌ها، انبار و دیگر صنعت‌ها نظیر دامداری و صنایع کشاورزی، فروشگاه‌های مربوط به صنعت سردسازی، مساکن، هتل‌ها، ورزشگاه‌ها، صنایع مواد غذائی، حیوانی، دریایی، بستنی، صنایع تجهیزات پزشکی، آزمایشی، بیمارستانی، دارویی، تولیدی گل و گیاهان استفاده می‌شود .

ویژگی‌های ساندویچ پانل ماموت

  • عایق در برابر حرارت
  • عایق در برابر صوت و کاهش آلودگی صوتی
  • عایق در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر زلــزله
  • وزن سبک
  • کاهش میزان آهن‌آلات مصرفی در ساخت استراکچر
  • تنوع طرح و رنگ‌های مختلف
  • قابلیت باز و بسته شدن (مونتاژ و دمونتاژ)
  • سهولت جابجایی و حمل و نقل سریع
  • توجیه اقتصادی نسبت به مصالح سنتی
  • آب‌بندی ایده‌آل

ساندویچ پانل از دو بخش تشکیل شده :

۱- ورق

۲- فوم عایق

عملیات نصب ساندویچ پانل که به وسیله نصاب ساندویچ پانل صورت می‌گیرد جهت اجرای پوشش دیوار و سقف سالن مرغداری, سالن تولید, ساختمان پیش‌ساخته, کانکس, سردخانه, سردخانه‌های صنعتی, اتاق تمیز و … بسیار حساس است زیرا بحث آب‌بندی و هوا‌بندی و تضیمن کیفیت آن بسیار امر مهمی است.

نصب ساندویچ پانل سردخانه‌ای

دنیای ماموت در صورت نیاز، جهت نصب ساندویچ پانل‌ها تیم‌های آموزش دیده را معرفی می‌نماید. لازم به ذکر است ساندویچ پانل به صورت پیچ بر روی سازه‌ها نصب می‌گردد. دنیای ماموت مفتخر است كه مبتنی بر نیازهای دقیق مشتریان با مشاوره‌های تخصصی و در صورت نیاز بازدید از محل پروژه، به مشتریان خود كمك نماید تا انتخابی صحیح داشته باشند. برای مشاوره تخصصی و سفارش ساندویچ پانل از طریق شماره های درج شده در وبسایت، با کارشناسان دنیای ماموت در ارتباط باشید.

 


11749256
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» بازی‌های "The Walking Zombie 2" و "Alien Shooter" هر دو در سبک اکشن و تیراندازی قرار دارند. این دو بازی، با ویژگی‌های منحصر به فرد و گیم‌پلی متفاوت، تجربه‌های متفاوتی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. "The Walking Zombie 2" شما را در دنیا...
بازار
«پارسی نیوز» خرید آی پی ثابت می‌تواند به شما امکان دسترسی ثابت به اینترنت با سرعت و پایداری بالا بدهد. با خرید آی پی ثابت، می‌توانید ارتباطات آنلاین خود را بهبود ببخشید.
بازار
«پارسی نیوز» در صنعت فولاد، محصولات و فراورده‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که ورق فولادی از جمله آن‌ها است؛ البته به اشتباه به ان‌ها ورق آهن هم می‌گویند. با این حال، کارخانه‌ها انواع مختلفی از ورق را تولید می‌کنند که برخی از آن‌ها پرفروش‌‍‌تر است؛ ...
بازار
«پارسی نیوز» قطع شدن برق بخصوص در فصل تابستان بر اثر ظرفیت کم نیروگاه‌ها موجب می‌شود که در محیط‌های اداری یا در منزل نتوانیم در زمان مناسب رسیدگی کنیم و این معضل بسیاری مهمی است که امروز اغلب سازمان‌ها با آن مواجه هستند. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی نیاز به ...
بازار
«پارسی نیوز» دادسو با تلفیقی از تجربه، دانش و نوآوری، خدمات حقوقی متمایز و قابل اعتمادی را به موکلین خود ارائه می‌دهد. این مؤسسه با تمرکز بر رضایت و منافع موکلین، نقش مهمی در تسهیل و دسترسی به خدمات حقوقی در ایران ایفا می‌کند.
بازار
«پارسی نیوز» اروپا از محبوب‌ترین مقاصد برای سفرهای خارجی محسوب می‌شود که حتما باید به یکی از کشورهای آن سفر کنید. اما این که بدانید بهترین زمان سفر به اروپا چه زمانی هست، در بالا بردن کیفیت مسافرت به شما کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل بهتر است قبل از سفر از ...
بازار
«پارسی نیوز» در عصر دیجیتال امروز، تقاضا برای برنامه‌های کاربردی موبایل به طور تصاعدی در حال افزایش است. این برنامه‌ها به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی روزمره افراد تبدیل شده‌اند و برای انجام طیف گسترده‌ای از وظایف، از برقراری ارتباط و سرگرمی گرفته تا خرید و مدیر...
بازار
«پارسی نیوز» کولر گازی چیست؟ کولر گازی یکی از مهم‌ترین وسایل سرمایشی است که در خانه‌ها و اماکن تجاری به کار می‌رود. در این مقاله قصد داریم تا به طور جامع و مفصل به معرفی و بررسی این وسیله بپردازیم. با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد کولر گازی بدانید. ک...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است