استانی 22:15 - 27 اسفند 1401

راهیان نور فرصتی برای مرور انقلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم حسن سیفی عصر امروز شنبه ضمن بازدید از نمایشگاه آب تیمور جاده اهواز به خرمشهر و یادمان رمضان اظهار کرد: در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که رزمندگان ما از آنجا وارد میدان کارزار می‌شدند، آب تیمور، دژبانی ارتش بوده و یادآور قدم سربازان وطن در راه دفاع از کشور و انقلاب است.

وی اضافه کرد: اکنون اینجا ایستاده‌ایم باید یادآوری کنیم که دشمن آمده بود تا انقلاب را از بین ببرد یا حداقل استان خوزستان را از کشور ما جدا کند. خون شهدا و همت رزمنده‌ها در نیروهای مسلح بود که قدم به قدم دشمن را از این خاک بیرون کرد و باعث شد که حتی یک وجب از این خاک را از دست ندهیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش با بیان اینکه راهیان نور فرصتی برای مرور انقلاب است، گفت: در این فرصت می‌توان چهار دهه عمر انقلاب اسلامی را ارزیابی، نقاط قوت آن را تقویت و برای حرکت به سوی آینده برنامه‌ریزی کرد.

امیر سرتیپ دوم سیفی با اشاره به حمایت همه جانبه برخی کشورها از عراق در جنگ تحمیلی گفت: ۴۱۸ عملیات کوچک و بزرگ از هوا و زمین توسط ارتش و سپاه انجام شد تا این خاک وجب به وجب از دشمن پس گرفته شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش بیان کرد: همه نیروهای ارتش و سپاه قدم به قدم در این راه پیش رفتند تا دشمن از خاک ما بیرون برود. پس از پایان دفاع مقدس از ۳۸ ملیت اسیر در ایران داشتیم و ۴۳ کشور به عراق در جنگ کمک کرده بودند.

وی گفت: در یادمان‌های جنگ تانک‌های سوخته عراقی و میدان‌های مین هنوز دیده می‌شوند و این باید درس عبرتی برای همه باشد. این میدان مین‌ها به سادگی گرفته نشدند. بعد از دفاع مقدس، تشکیل گروه‌های مقاومت برای دفع تهدید شکل گرفت و حالا فرهنگ مقاومت خواب را از نظام استکباری گرفته و راهبرد مقاومت با راهبرد مهدویت عجین شده است.


11843488
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است