بازار 11:09 - 07 بهمن 1400

معرفی انواع روش های برش فلزات توسط پارسا لیزر

به گزارش پارسا لیزر همانطور که می دانید ورق فلزات در صنایع مختلف بسیار پر کاربرد است و از آن برای تزیین کردن دیوار ها، سقف ها، ماکت سازی، برج سازی، مجسمه سازی و ... استفاده می شود. از آنجایی که ورق فلزات انعطاف پذیر هستند، میتوان از آن ها در صنایع گوناگون استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که با توجه به ابعاد بالای آن، باید قبل از استفاده برش داده شوند. برش فلزات به روش های گوناگونی انجام می شود. در ادامه مقاله توضیحات بیش تری در مورد برش فلزات و روش های برش فلزات ارائه خواهیم داد.

برش لیزری

لیزر در موارد گوناگون کاربرد های بسیاری دارد. یکی از کاربرد های لیزر، برش فلزات با استفاده از آن است. برش فلزات با لیزر یکی از روش های مرسوم در برش فلزات است. در برش فلزات با لیزر، ورق فلز با سوزاندن مواد توسط لیزر بریده می شود. در این روش برش فلزات به صورت دقیق انجام می شود. برش فلزات با این روش مزیت های بسیاری دارد. به عنوان مثال به دلیل اینکه ورق فلز در معرض هیچ گونه تماسی قرار ندارد، امکان آلودگی برای آن وجود نخواهد داشت. همچنین با این روش فلز دچار تاب خوردگی نخواهد شد. برش فلزات به روش لیزری به تمیز ترین حالت ممکن امکان پذیر است زیرا در آن از تیغ فرسوده استفاده نمی شود. از دیگر مزیت های این روش میتوان به سریع بودن و کم مصرف بودن آن از نظر انرژی اشاره کرد. 

https://parsalaser.com/services/metals-laser

برش پلاسما

از دیگر روش های برش فلزات، برش پلاسما می باشد. در این روش از یک گاز متمرکز یونیزه یا پلاسما استفاده می شود. در روش برش فلزات با پلاسما، پلاسما در حرارت و سرعت بالایی جریان پیدا می کند و سپس به سمت محل برش هدایت می شود. از آنجایی که این پلاسما در دمای بالایی جریان پیدا می کند، در هنگام تماس با سطح زیرین موجب ذوب شدن فلز می شود. این فلز مذاب به وسیله گاز یونیزه از برش دور می شود. در این روش جایگاه جریان پلاسما به طور صحیح کنترل می شود تا در نتیجه برش بتواند مسیر صحیح را طی کند. 

ویژگی های برش فلزات با پلاسما نسبت به روش لیزری متفاوت می باشد. در این دو روش میتوان فلزات را به هر شکلی که می خواهید برش دهید اما از نظر دقت برش با هم متفاوت می باشند. برش فلزات با پلاسما نسبت به روش لیزری دقت کم تری دارد. در روش برش با پلاسما ممکن است لبه های فلز مورد نظر با دقت کم تر برش داده شوند. از مزیت های برش فلز با پلاسما این است که می تواند لایه های ضخیم را ببرد و بهتر از لیزر قادر به انجام این کار است. برش فلزات با پلاسما نیز از سرعت خوبی برخوردار است اما سرعت آن ها از روش لیزری کم تر است. 

برش واتر جت

از دیگر روش های برش فلزات، برش فلزات با واتر جت است. در روش برش با واتر جت از یک جت آب پر قدرت استفاده می شود. در حقیقت میتوان گفت جت آب پر قدرت جایگزین گرما در این روش است. این روش بجای اینکه تحت تاثیر گرما باشد، تحت تاثیر آب است و همچنین بسیار دقیق می باشد. در روش برش فلزات با واتر جت، فلزات به صورت کاملا تمیز بریده می شوند و همچنین مواد تمیز باقی خواهند ماند. 

در برش فلزات با واتر جت، این کار به دو گونه انجام می شود. این دو روش عبارتند از: جت ساینده و واتر جت خالص یا برش تنها به وسیله آب. در روش اول که برش با استفاده از جت ساینده است، به آب ماده ای ساینده اضافه می کنند. این ماده می تواند گرانیت یا فلز یا هر ماده دیگری باشد. در روش دوم که برش تنها توسط آب انجام می شود، فقط از آب و توان جت برای برش فلزات استفاده می شود. براش برش فلزات بهتر است از روش جت ساینده استفاده شود زیرا روش جت با آب بیش تر برای مواد نرمی مانند پلاستیک قابل استفاده است. 

برش هوا گاز

برش فلزات در این روش به وسیله حرارت انجام می شود. مثلا در برش هواگاز سوخت اکسیژن، اکسیژن و سوخت هایی مانند استیلن شعله ای ایجاد می شود که موجب ذوب شدن فلز می شود. 

https://parsalaser.com/blog/42-

قیچی کردن

این روش نسبت به روش های گفته شده دقت بسیار پایین تری دارد و برای ظریف کاری فلزات اصلا مناسب نیست. بهتر است از قیچی کردن فلزات برای برش های ضخیم استفاده کنید. برای برش فلزات با قیچی از یک تیغ استفاده می شود که توسط آن رول های فلز بریده خواهد شد. با این روش میتوان برش را در یک زاویه زد. 

سنگ زنی 

از دیگر روش های برش فلزات میتوان به این روش اشاره کرد. اینکار نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد. این کار در مراحل پایانی انجام می شود زیرا در این مرحله قطعه فلز می تواند کمی بیش تر از مقدار تحملش ماشین کاری شود. 

برش اره ای

این روش نیز در بریدن فلزات تقریبا مرسوم می باشد. این کار توسط یک اره نواری انجام می شود که قادر می باشد برش های افقی یا عمودی ایجاد کند. برش اره ای بسیار آهسته انجام می شود اما فلزات بریده شده در این روش مقاوم هستند. با استفاده از این روش می توانید اشکالی به شکل های مختلف برش دهید. برای اینکه از گرمای حاصل از اصطکاک برش فلز کم کنید، از یک خنک کننده در آن استفاده می شود.

فرز کاری 

این روش نیز برای برش فلزات مرسوم است. در این روش فلز به وسیله دستگاهی که بر روی فلز می چرخد، بریده می شود. در این روش قسمت های لبه با قطع کار تماس پیدا می کنند اما سایر قسمت ها در نواحی دیگر آزادانه حرکت می کنند. میتوان گفت این روش، یک روش استاندارد برای برش فلزات است. 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به روش های بریدن به فلزات به دو صورت سنتی و مدرن شیوه هایی را بیان کنیم. همچنین مزایا و معایب هر کدام از این روش ها مطالبی را بیان کردیم. امیدواریم که این مقاله توضیحات جامعی در مورد انواع روش های برش فلزات به شما داده باشد. 

 


11428803
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» بهترین زمان مصرف قرص کلاژن: برای دریافت نتیجه بهتر چه زمانی است؟ انسان‌ها همواره در طول تاریخ به دنبال راهی برای بازگردانی جوانی و فرار از پیری و علائم آن بوده‌اند؛ به همین دلیل انواع روش‌ها را برای رسیدن به این هدف امتحان کرده‌ا‌ند. یکی از بهتری...
بازار
«پارسی نیوز» اکستروفی مثانه یک بیماری نادر است که به صورت تولید شکاف ‌های بزرگ در دیوار جلویی مثانه در ناحیه پایین شکم و ناحیه زیر شکم اتفاق می ‌افتد، این بیماری معمولاً از بدو تولد مشخص می ‌شود، در این حالت قسمتی از مثانه بیرون از بدن قرار دارد و ممکن است همر...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است