بازار 15:18 - 15 مهر 1402

ایمپلنت دیجیتال چیست و چه کسانی واجد شرایط ایمپلنت هستند؟

ایمپلنت بهترین و موثرترین روش برای پرکردن جالی خالی دندان‌ها در دهان است. با ایمپلنت دندان دیگر خبری از عوارض بی‌دندانی همچون تحلیل استخوان فک نیست. تقریبا همه افراد می‌توانند از روش ایمپلنت دندان برای پرکردن جای خالی دندان‌های خود استفاده کنند. ایمپلنت دیجیتال، جدیدترین روش اجرای ایمپلنت دندان است که به نسبت روش‌های قدیمی، مزایای متعددی دارد. در ادامه این مطلب راجع به مزایای ایمپلنت دیجیتال و تفاوت آن با روش ایمپلنت سنتی توضیح خواهیم داد.

ایمپلنت دندان چیست و چه انواعی دارد؟

ایمپلنت دندان نوعی پروتز دائمی است که با آن می‌توان جای خالی دندان‌های از دست رفته را برای همیشه به بهترین شکل ممکن پر کرد. همان طور که می‌دانید جای خالی دندان‌هایی که در اثر پوسیدگی، عفونت و یا آسیب‌دیدگی می‌افتند علاوه بر چهره زشتی که دارد، سلامت دهان و دندان را نیز به خطر می‌اندازد.

برای پرکردن جالی خالی دندان‌ها می‌توان از روش‌های موقتی، نیمه موقتی و دائمی کمک گرفت. در بین این روش‌ها، روش کاشت دندان با ایمپلنت بهترین روش بوده و اکنون به عنوان درمان استاندارد شناخته می‌شود. ایمپلنت دندان به روش سنتی و مدرن یا دیجیتال انجام می‌شود.

عکس ایمپلنت دیجیتال

چه کسانی واجد دریافت ایمپلنت هستند؟

تقریبا تمام افراد می‌توانند برای پرکردن جالی خالی دندان‌های از دست رفته خود از روش کاشت ایمپلنت دندان استفاده کنند. اما برای اینکه بتوانید ایمپلنت دندان انجام دهید، وجود شرایط زیر لازم است:

  • سلامت لثه‌ها
  • رعایت نکات بهداشتی مربوط به دهان و دندان
  • داشتن تراکم کافی استخوان فک برای قرارگیری ایمپلنت
  • سلامت جسمی و فیزیکی

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با علائم بارز آبسه و روش درمان آبسه دندان

چه کسانی نمی‌توانند کاشت ایمپلنت انجام دهند؟

ایمپلنت دندان، یک درمان فوق العاده حساس و البته طولانی محسوب می‌شود. قبل از انجام ایمپلنت، دندانپزشک شرایط کلی شما را از لحاظ دریافت یا عدم دریافت ایمپلنت دندان بررسی می‌کند. افراد زیر واجد شرایط دریافت ایمپلنت دندان نیستند:

  • جوانان قبل از سن بلوغ به دلیل عدم تکامل استخوان فک نمی‌توانند ایمپلنت دندان انجام دهند.
  • زنانی که در دوران حاملگی و شیردهی به سر می‌برند
  • افرادی که نکات بهداشتی دهان و دندان را رعایت نمی‌کنند
  • انجام پرتودرمانی برای درمان سرطان
  • ابتلا به بیماری‌های مزمنی چون دیابت درمان نشده، هموفیلی، نقص سیستم ایمنی و ...
  • داشتن دندان قروچه
  • تراکم پایین استخوان فک
  • مصرف بالای الکل و مشروبات الکلی
  • افرادی که به شدت و به میزان زیادی سیگار می‌ کشند

خبر خوب این است که این محدودیت‌ها بیشتر مربوط به روش ایمپلنت سنتی هستند و در روش ایمپلنت دیجیتال خبری از این محدودیت‌ها نیست. با روش کاشت ایمپلنت دیجیتال تمام افراد حتی افراد سیگاری، افراد مبتلا به دیابت ، افرادی که ترس زیادی از جراحی دارند، افرادی که استخوان فک کوتاهی دارند و همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های دهان و دندان می‌توانند جای خالی دندان‌های خود را با استفاده از این روش پر کنند.

عکس سه بعدی در ایمپلنت دیجیتال

تفاوت بین ایمپلنت معمولی و ایمپلنت دیجیتال در چیست؟

بزرگ ترین تفاوتی که بین ایمپلنت معمولی و ایمپلنت دیجیتال وجود دارد، نحوه جراحی آن‌ها است. در روش کاشت ایمپلنت دندان دیجیتال، دیگر نیازی به جراحی سنگین و سخت لثه و آماده سازی فلپ نیست. همچنین موارد زیر را می‌توان از مهم‌ترین تفاوت‌های بین ایمپلنت معمولی و ایمپلنت دیجیتال دانست:

  • در ایمپلنت دیجیتال سرعت بهبودی بعد از درمان افزایش و دوره نقاهت کاهش می یابد.
  • جاگذاری ایمپلنت دیجیتال تنها با ایجاد دو حفره در استخوان فک انجام می‌شود.
  • در ایمپلنت دیجیتال پروسه جراحی بسیار کوتاه است.
  • ایمپلنت دیجیتال در مقایسه با ایمپلنت معمولی، گران‌تر است.
  • عوارض بعد از جراحی در روش ایمپلنت دیجیتال به طور چشم گیری کاهش می‌یابد.
  • دقت و ظرافت در روش کاشت ایمپلنت دیجیتال بیشتر است.

مزایای ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  1. کاهش درد و خونریزی حین و بعد از درمان
  2. کاهش پروسه درمان و کوتاه کردن دوره نقاهت
  3. قابل استفاده برای تمام افراد، حتی کسانی که محدودیت دارند!
  4. تهاجم بسیار کمتر در مقایسه با روش ایمپلنت معمولی
  5. بدون محدودیت در مصرف خوراکی‌ها بعد از درمان
  6. استحکام و ماندگاری بالا
  7. افزایش دقت و سرعت دندانپزشک
  8. کاهش احتمال بروز خطا در روند درمان
  9. کاهش تعداد جلسات درمانی
  10. آرامش روانی بیشتر بیمار در حین درمان
  11. ظاهر کاملا طبیعی دندان
  12. کاهش تحریک استخوان فک
  13. بدون نیاز به مراقبت‌های خاص و ویژه

وجود این مزایای باعث شده تا بسیاری از افراد به جای کاشت دندان به روش ایمپلنت سنتی، به سمت ایمپلنت دیجیتال روی آورند. کاشت ایمپلنت دیجیتال دندان به دستگاه‌ها و فناوری‌های پیشرفته‌ای نیاز دارد که تنها در برخی از کلینیک‌های دندانپزشکی نظیر کلینیک دکتر نصیری وجود دارند. بنابراین اگر می‌خواهید با استفاده از روش ایمپلنت دیجیتال مشکل بی دندانی خود را حل کنید، توصیه می‌کنیم به کلینیک‌های با تجربه و با سابقه در حوزه دندانپزشکی دیجیتال مراجعه کنید. 

از خدمات مجموعه دکتر نصیری می‌توان به کاشت دندان دیجیتال، اصلاح طرح لبخند، دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی، کامپوزیت دندان، لمینت سرامیکی، کامپوزیت ونیر، خدمات درمان ریشه و عصب کشی اشاره کرد. 

مزایای ایمپلنت دیجیتال دندان

هزینه ایمپلنت دیجیتال چقدر است؟

ایمپلنت دندان چه به روش سنتی و چه به صورت دیجیتال، یکی از گران‌ترین درمان‌ها در حوزه دندانپزشکی محسوب می‌شود. در تعیین هزینه ایمپلنت دیجیتال برند ایمپلنت، تجربه و مهارت دندانپزشک، تعرفه خدمات کلینیک دندانپزشکی، هزینه‌های جانبی نظیر هزینه گرفتن عکس، قالبگیری دندان و ... همگی موثر هستند. همچنین در روش ایمپلنت دیجیتال از دستگاه‌های فوق العاده پیشرفته استفاده می‌شود که همین باعث افزایش هزینه ایمپلنت دیجیتال می‌شود. برخی از متداول‌ترین دستگاه‌ها و فناوری‌های مورد استفاده در کاشت ایمپلنت دیجیتال عبارتند از:

  • اسکنر داخل دهانی دیجیتالی برای تهیه قالب از دندان
  • عکسبرداری دیجیتالی بدون نیاز به فیلم رادیوگرافی
  • دوربین داخل دهانی و بررسی دقیق وضعیت دندان‌ها
  • فناوری CAD/CAM
  • طراحی سه بعدی کامپیوتری

موفقیت ایمپلنت دندان

‌برای ایمپلنت دیجیتال به کدام کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنیم؟

با روش ایمپلنت دندان دیجیتال، دیگر نیازی نیست از درمان ایمپلنت، درد و خونریزی بعد از آن ترسی داشته باشید. انتخاب بهترین جراح دندانپزشک برای ایمپلنت دیجیتال، اهمیت زیادی دارد. روش ایمپلنت دیجیتال هنوز در ایران درمان جدیدی محسوب شده و تمام کلینیک‌های دندانپزشکی خدمات مربوط به آن را ارائه نمی‌دهند.

یکی از کلینیک‌های معتبر و با تجربه در زمینه بهترین دکتر ایمپلنت دیجیتال تهران، کلینیک دندانپزشکی دکتر نوشین نصیری است. در کلینیک دکتر نصیری خدمات دندانپزشکی با استفاده از تجهیزات و فناوری‌های به روز به شما ارائه می‌شوند. در این کلینیک با استفاده از تکنولوژی (CAD/CAM) تمامی خدمات دندانپزشکی نظیر کامپوزیت دندان، لمینت دندان، پروتز و روکش دندان به شیوه‌ای مدرن انجام می‌شوند. برای رزرو نوبت و دریافت مشاوره می‌توانید به سایت https://dr-nassiriclinic.com/ مراجعه کنید.

 


11998673
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» بازی‌های "The Walking Zombie 2" و "Alien Shooter" هر دو در سبک اکشن و تیراندازی قرار دارند. این دو بازی، با ویژگی‌های منحصر به فرد و گیم‌پلی متفاوت، تجربه‌های متفاوتی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. "The Walking Zombie 2" شما را در دنیا...
بازار
«پارسی نیوز» خرید آی پی ثابت می‌تواند به شما امکان دسترسی ثابت به اینترنت با سرعت و پایداری بالا بدهد. با خرید آی پی ثابت، می‌توانید ارتباطات آنلاین خود را بهبود ببخشید.
بازار
«پارسی نیوز» در صنعت فولاد، محصولات و فراورده‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که ورق فولادی از جمله آن‌ها است؛ البته به اشتباه به ان‌ها ورق آهن هم می‌گویند. با این حال، کارخانه‌ها انواع مختلفی از ورق را تولید می‌کنند که برخی از آن‌ها پرفروش‌‍‌تر است؛ ...
بازار
«پارسی نیوز» قطع شدن برق بخصوص در فصل تابستان بر اثر ظرفیت کم نیروگاه‌ها موجب می‌شود که در محیط‌های اداری یا در منزل نتوانیم در زمان مناسب رسیدگی کنیم و این معضل بسیاری مهمی است که امروز اغلب سازمان‌ها با آن مواجه هستند. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی نیاز به ...
بازار
«پارسی نیوز» دادسو با تلفیقی از تجربه، دانش و نوآوری، خدمات حقوقی متمایز و قابل اعتمادی را به موکلین خود ارائه می‌دهد. این مؤسسه با تمرکز بر رضایت و منافع موکلین، نقش مهمی در تسهیل و دسترسی به خدمات حقوقی در ایران ایفا می‌کند.
بازار
«پارسی نیوز» اروپا از محبوب‌ترین مقاصد برای سفرهای خارجی محسوب می‌شود که حتما باید به یکی از کشورهای آن سفر کنید. اما این که بدانید بهترین زمان سفر به اروپا چه زمانی هست، در بالا بردن کیفیت مسافرت به شما کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل بهتر است قبل از سفر از ...
بازار
«پارسی نیوز» در عصر دیجیتال امروز، تقاضا برای برنامه‌های کاربردی موبایل به طور تصاعدی در حال افزایش است. این برنامه‌ها به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی روزمره افراد تبدیل شده‌اند و برای انجام طیف گسترده‌ای از وظایف، از برقراری ارتباط و سرگرمی گرفته تا خرید و مدیر...
بازار
«پارسی نیوز» کولر گازی چیست؟ کولر گازی یکی از مهم‌ترین وسایل سرمایشی است که در خانه‌ها و اماکن تجاری به کار می‌رود. در این مقاله قصد داریم تا به طور جامع و مفصل به معرفی و بررسی این وسیله بپردازیم. با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد کولر گازی بدانید. ک...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است