بازار 20:34 - 16 بهمن 1400

خرید سیم و کابل با کیفیت و مرغوب با قیمت مناسب همواره از دغدغه های انبوه سازان، ساختمان سازان و پیمانکاران می باشد. کسب اطلاعات درست درباره نوع و کیفیت سیم و کابل یکی از مشکلاتی هست که در بازار کالای برق ایران از قدیم الایام وجود داشته و خریداران سیم و کابل هنگام خرید اطمینان خاطر نداشته و حتی گاهی سردر گم می شوند.

در هنگام خرید سیم و کابل به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

در هنگام خرید سیم و کابل اولین نکته ای که باید به آن بسیار توجه کرد استاندارد بودن سیم و کابل و اطلاع از اصالت علامت استاندارد می باشد. طبق قوانین و مقررات ملی ساختمان، کلیه تجهیزات برقی مورد استفاده در ساختمان ها از قبیل سیم و کابل و .. باید دارای علامت استاندارد ایران باشند. این علامت استاندارد همراه با یک شماره ده رقمی می باشد که شما می توانید با ارسال این شماره ده رقمی به سرشماره 10001517 از اصالت علامت استاندارد حک شده بر روی سیم و کابل مطمئن شوید. چرا که متاسفانه دیده شده که بعضی از شرکت های سودجو سیم و کابل تقلبی خود را با علامت استاندارد به بازار عرضه می کنند.

نکته بعدی در هنگام خرید، توجه به خلوص مس استفاده شده در سیم و کابل شرکت های تولیدی می باشد و دقیقا همین موضوع هست که باعث ایجاد تفاوت قیمت بین سیم و کابل ها در شرکت های تولیدی می شود. شاید بیشترین خلوص مس استفاده شده در بین شرکت های تولیدی سیم و کابل در ایران مربوط به صنایع سیم و کابل همدان باشد که به کابل همدان معروف است و متاسفانه تولیدی های مختلف با برند همدان و با پسوند و پیشوندهای مختلف به تولید سیم و کابل می پردازند و سعی در تقلب و فریب خریداران دارند.

نکته سوم در هنگام خرید سیم و کابل اطلاع از تعداد رشته های مس در سایزهای ختلف می باشد. مثلا سیم افشان همدان سایز 1.5 دارای 30 رشته سیم با قطر 25/0 میلی متر می باشد که نشان از کیفیت بالای سیم این تولید کننده می دهد. شما برای اطلاع از حداقل تعداد رشته و قطر سیم مسی باید به استانداردهای بین‌المللی و ایرانی سیم وکابل مراجعه کنید.

اما نکته آخر و بسیار مهم در هنگام خرید سیم و کابل این است که از چه کسی شما محصول را خریداری می نمایید. بهترین کار برای خرید سیم و کابل، خرید از نمایندگی ها و فروشگاه های اینترنتی معتبر سیم و کابل می باشد. پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی فازنول هست که بزرگترین مرجع صنعت برق ایران بوده و نمایندگی سیم و کابل های معتبر از قیبل صنایع سیم و کابل همدان، افشارنژاد خراسان، البرز الکتریک نور، تک سیم البرز، سیم و کابل آمل و .... را دارد، که شما برای اطلاع از قیمت سیم و کابل می توانید به آدرس سایت فروشگاه اینترنتی فازنول به نشانی Faznol.com  مراجعه نمایید.


11442888
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است