اقتصادی 12:59 - 08 خرداد 1402
الجزیره در گزارشی اعلام کرد که تورم و گرانی در انگلیس خانواده‌های نیازمند مسلمان را در دسترسی به غذای حلال با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

تورم در انگلیس و تشدید بحران خانواده های نیازمند مسلمان در دسترسی به غذای حلال

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، بحران اقتصادی در بریتانیا چالش‌های جدیدی را برای اقلیت‌های مسلمانان در دسترسی به غذای حلال نشان می‌دهد، به‌ویژه که سال گذشته هشدارهای زیادی در مورد ورشکستگی بانک‌های مواد غذایی در بریتانیا داده شده بود.

با افزایش نیاز جامعه انگلیس به بانک‌های غذایی، نیازهای خاص مانند غذای حلال، غذای دیابتی بدون لاکتوز یا گلوتن و سایر رژیم‌های غذایی خاص نیز افزایش می‌یابد که همین امر فشار بر بانک‌های مواد غذایی را تشدید می‌کند.

این در شرایطی است که هزینه قبوض گاز در انگلیس حدود 130 درصد افزایش یافته، در حالی که تورم قیمت مواد غذایی در این کشور نیز به طور کلی به 16.7 درصد رسیده است و هزینه مواد غذایی که جزو رژیم غذایی ویژه طبقه بندی می‌شوند، بیش از پیش افزایش یافته است.

کیت کورتوس، مسئول بانک غذای Love Works در منطقه ساری در جنوب شرقی لندن تاکید کرد که وضعیت کمبود غذا طی یک سال اخیر از کنترل خارج شده است.

تعداد دریافت کنندگان بسته‌های غذایی از 741 نفر در سال 2019 به 2590 نفر در سال 2022  رسیده است  و تقاضا برای بسته‌های غذایی در فصل زمستان به دلیل قبوض بالای گرمایش افزایش می یابد، بنابراین بسیاری از خانواده ها حق انتخاب قبض گرمایش یا غذا را دارند. .

*افزایش مراجعات به بانک‌های غذایی

بانک غذایی Love Works در مقطع اخیر تماس‌های متعددی در خصوص تهیه غذاهای ویژه از جمله غذاهای دیابتی و غذاهای بیماران مبتلا به عدم تحمل گلوتن علاوه بر نیاز به غذای حلال دریافت کرده است.

این بانک غذایی متکی به کمک‌های غیرنقدی است و باوجود تماس‌های مستمر مسئولان آن برای دریافت انواع کمک‌ها از طرف‌های دولتی و غیردولتی اما کمک‌هایی که بانک دریافت می‌کند، پاسخگوی درخواست‌های ویژه از سوی گروه‌های خاص و استثنایی نیست.

چیزی که بحران فقر نیازمندان در انگلیس را تشدید کرده این است  که درخواست‌ها شامل مواردی خارج از چارچوب غذا می‌شود به نحوی که بانک‌های مواد غذایی به ناچار به تامین کمک‌های بهداشتی نظیر صابون، مسواک، پوشک بچه و نوار بهداشتی نیز روی آورده‌اند.

بر اساس این گزارش با وجود اینکه بانک غذایی Love Works همه محصولات ارسال شده در بسته‌ها را به شدت مورد بررسی قرار می‌دهد تا با نیازهای ویژه خانواده مسلمان و افراد مبتلا به آلرژی و دیابت مطابقت داشته باشد. با این حال، گوشت حلال چالشی بی سابقه برای خانواده‌های مسلمان ایجاد کرده است، زیرا بانک‌های رسمی مواد غذایی، بسته‌هایی از غذای خشک و کنسرو، مواد شوینده، سبزیجات و میوه جات و شیرینی‌های تازه که توسط رستوران های منطقه تهیه می شود، ارائه می‌دهند.

بانک لاو ورکز سعی کرده راه حل‌های جایگزین برای خانواده‌های مسلمان نیازمند بیابد و مقداری کنسرو حلال به آنها ارائه می‌دهد، اما هزینه سوسیس حلال نیز به 10 پوند استرلینگ رسید که 10 برابر هزینه سوسیس غیر حلال در منطقه است.

برخی از خانواده‌های مسلمان متقاضی پناهندگی که در خانه های موقت اقامت دارند و از بانک‌های مواد غذایی در منطقه رد هیل ساری کمک هزینه اقامت دریافت می‌کنند، می‌گویند که بیش از دو سال یا بیش‌تر است که گوشت نخورده اند و بانک‌های مواد غذایی فقط هر از گاهی به آنها کنسرو می‌دهند.

برخی از این خانواده‌ها بیش از سه سال است که در این اردوگاه‌ها ساکن هستند و هنوز تقاضای پناهندگی آنها معلق است.

 تعداد مسلمانان در بریتانیا در حال افزایش است و بسیاری از جوامع مسلمان در شهرهای خاصی مانند منچستر و بیرمنگام متمرکز شده‌اند، در حالی که بسیاری از خانواده‌های مسلمان که در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که اقلیت نادری را تشکیل می‌دهند، با کمبود شدید خدمات ارائه‌شده به مسلمانان به ویژه غذای حلال مواجه هستند.

در استان‌هایی از بریتانیا که جوامع مسلمان در آن‌ها به طور گسترده‌تر وجود دارد، امکان افتتاح بانک‌های غذای حلال وجود داشته که نه تنها نیازهای مسلمانان منطقه را پوشش می‌دهد، بلکه درهایشان به روی هر متقاضی صرف‌نظر از پیشینه مذهبی او، باز است. موسسه ((muslim hands)(دستان مسلمان) روزانه در مناطق مختلف بریتانیا غذای حلال ارائه می‌کند.

عمران خان، مسئول آشپزخانه این موسسه می‌گوید که روزانه صدها وعده غذایی گرم ارائه می دهد، بدون اینکه غذا را فقط به مسلمانان اختصاص دهد، اما تمام غذاهای پخته شده از گوشت حلال است.

با این حال، نزدیکترین بانک مواد غذایی که گوشت حلال پخته شده را به خانواده‌های آسیب دیده در شهرستان ساری در جنوب ارائه می‌دهد، حدود یک ساعت و نیم با ساری فاصله دارد، زیرا در شهر هنسلو در شمال ساری واقع شده است.و رساندن آن به ساری به هزینه حمل و نقلی نیاز دارد که برابر با هزینه بیش از 10 وعده غذایی است، در نتیجه هزینه دسترسی به غذا از غذا بیشتر می‌شود.

پایان پیام/


11902778
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس علاوه بر کاهش نرخ‌های اجاره دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بنیاد مسکن روستایی گفت: تمامی واحدهای مسکن روستایی در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی همزمان با پرداخت تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به رفع محدودیت‌های پروازی و بازگشت حالت عادی مسافران حتما از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک گفت: میزان واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ به لحاظ ارزش ۳۲.۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل رشد داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ۲۵ محور شریانی و غیر شریانی در تمامی محور‌های جنوبی کشور همچنان به دلیل سیل و آبگرفتگی مسدود است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت میوه های نوبرانه را اعلام کرد و گفت: مغازه داران برمبنای فاکتور رسمی تنها مجاز به لحاظ حداکثر ۳۵ درصد سود هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر صمت گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه سرمایه‌گذاری انتقال آب به شهرک‌های صنعتی مورد تقاضا در نظر گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد گفت: با توجه به عدم تغییر حقوق و عوارض گمرکی و تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، تغییر قیمت کالا‌های اساسی تخلف است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران گفت: هر شانه تخم‌مرغ برای مصرف کننده به ۶۵ هزار تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است