بازار 20:51 - 01 آبان 1398

هر آنچه که در مورد سفربه آنتالیا باید بدانید

 

معرفی شهر آنتالیا

 آنتالیا، استانبول، ازمیر از معروف ترین شهرهای گردشگری کشور ترکیه هستند که در این میان تورآنتالیا به دلیل ساحل زیبا، دریایی زمردین و اقامتگاه های مناسب برای اقشار مختلف جامعه از طرفداران زیادی برخوردار است. شهر آنتالیا را می توان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری خارج از کشور برای ایرانیان دانست. در ادامه سعی می کنیم جنبه های متفاوت این شهر را بررسی کنیم و به معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحات موجود برای گردشگران بپردازیم.

شهر آنتالیا در مرکز استان آنتالیا واقع شده است. این استان در جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد و جنوب آن را عمدتا سواحل دریای مدیترانه تشکیل می دهد. مساحت این شهر حدود 20 کیلومتر مربع می باشد و حدود 1.000.000 نفر جمعیت دارد. جمعیت این شهر به دلیل امکانات رفاهی مناسب و اقتصاد و امنیت آن روز به روز در حال رشد و افزایش است به طوری که جمعیت این شهر در چهار دهه گذشته حدود 10 برابر افزایش یافته است. از طرفی جمعیت این شهر در فصل های مناسب گردشگری به طور قابل توجهی افزایش می یابد به همین دلیل اقتصاد شهر و استان آنتالیا بر گردشگری استوار است. در ادامه بیشتر با جاذبه های گردشگری این شهر آشنا خواهید شد.

 

 

 

جاذبه های طبیعی شهر آنتالیا

آبشار دودن: این آبشار معروف ترین و محبوب ترین آبشار شهر می باشد که در شمال شرقی آنتالیا قرار گرفته است. در اطراف این آبشار سایبان ها و اماکن اقامتی برای گردشگران وجود دارد که با پرداخت هزینه قادر به استفاده از آنها خواهید بود.

ساحل کنیالتی: شهر آنتالیا دارای سواحل متعددی است اما سواحل لارا و به خصوص کنیالتی دو ساحل پرطرفدار بین گردشگران می باشند. ساحل کنیالتی دارای امکانات رفاهی مناسب و همچنین فضای سبز زیبا و امن است و به خاطر نزدیک بودن به مرکز شهر پیشنهادی ویژه برای دوستداران دریا به حساب می آید.

غار کارائین: غار کارائین می تواند یکی از شگفت انگیز ترین مکان ها برای گردشگران باشد. این غار به دوران پارینه سنگی تعلق دارد و شامل موزه ای با اشیایی متعلق به 160.000 سال پیش می باشد. این غار در کوه چان واقع شده است که پس از بازدید از آن می توانید به گشت و گذار در اطراف کوه بپردازید

 

بهترین زمان سفر به آنتالیا

سفر به شهر آنتالیا در هر فصلی طرفداران خاص خود را دارد و در اکثر ماه های سال شما شاهد گردشگرانی از مناطق مختلف خواهید بود، به صورت کلی می توان گفت این شهر به دلیل قرارگیری بین دریا و کوه ها دارای آب و هوایی مطلوب و معتدل است اما بهترین زمان خرید بلیط هواپیما آنتالیا و  سفرها به این شهر در فصل های بهار و تابستان می باشد . دلیل این امر را می توان در تمایل گردشگران برای استفاده از تفریحات آبی و سواحل جستجو کرد، در فصل تابستان دمای هوا طاقت فرسا نبوده و اغلب بین 30 تا 35 درجه متغیر است، فصل های پاییز و زمستان نیز طرفداران خاص خود را دارند اما باید توجه داشت که هوا در این ماه ها از سال بارانی است و ممکن است دریا برای روزهای متمادی مواج و طوفانی باشد. از طرفی دمای هوا در این ماه ها خیلی سرد نیست و در حدود 15 تا 20 درجه می باشد، بنابراین اگر در این فصل ها به آنتالیا سفر می کنید می توانید از سایر جاذبه های گردشگری شهر استفاده کنید.

 

 

پارک های شهر آنتالیا

پارک آبی لند آف لجندز: پارک های آبی در شهر آنتالیا بسیار زیاد هستند اما چند مورد از آنها از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند. از جمله پارک های آبی آکوا، ددمان و لند آف لجندز که به دلیل معروفیت هتل آن از طرفداران بیشتری برخوردار است. بنابراین اگر از طرفداران تفریحات آبی هستید این پارک یک پیشنهاد ویژه برای شما به حساب می آید.

پارک کارالیوگلو: اگر به گل و گیاه و درختان علاقه مند هستید حتما بازدید از این پارک را در برنامه خود بگنجانید. فضای سبز و پوشش گیاهی و گل های زیبای این پارک فضایی رویایی به منظور پیاده روی و عکاسی برای شما فراهم می کند.

پارک کوپرولو کانیون: این پارک با مساحتی بالغ بر 360 کیلومتر مربع دارای جاذبه های بسیار زیبایی همچون سواحل، جنگل های دیدنی و پارک های گوناگون می باشد. یکی از ویژگی های ممتاز پارک ملی کوپرولو کانیون رود زیبایی است که در آن جریان داشته و منظره فوق العاده ای را پدید آورده است. بنابراین توصیه می شود به هیچ وجه بازدید و گردش در این پارک را از دست ندهید.

 

خرید بلیط هواپیما آنتالیا

خرید بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل آنتالیا از آژانس مسافرتی می تواند به نفعتان باشد! زیرا آژانس مسافرتی به صورت مستقیم با شرکت هواپیمایی و هتل ها در ارتباط است. شما می توانید از طریق آژانس مسافرتی گلفام سفر بلیط و هتل به اقصی نقاط دنیا خریداری کنید. این بلیط ها به دو صورت چارتری و سیستمی در دسترس شما عزیزان قرار می گیرند. آژانس گلفام سفر چارترکننده مستقیم بلیط های هواپیما در بسیاری از مسیرهای محبوب ایرانیان است و شما با خرید از این آژانس می توانید از پرداخت هزینه بالا جلوگیری کنید. همچنین تیم مجرب بند الف در گلفام سفر می توانند برای شما عزیزان بلیط پرواز بیش از 900 ایرلاین به مقصد بیش از 70 کشور جهان رزرو کنند

 

 

اماکن تاریخی آنتالیا

شهر آسپندوس: به گفته تاریخ شناسان این شهر در گذشته به عنوان مرکز تجاری شهر شناخته می شده و به تجارت اسب معروف است. در صورت بازدید از این شهر باستانی شاهد باقی مانده معابد، سالن های نمایش، میدان اصلی شهر و کلیسا و دیگر اماکن شهر خواهید بود.

ترمسوس: ترمسوس یکی از جاذبه های تاریخی شهر آنتالیا است که در شمال غربی آنتالیا و در پارک ملی گولوک دگی واقع شده است. اگر تور آنتالیا را برای تعطیلات خود انتخاب کرده اید و از دیدن مناظر تاریخی لذت می برید حتما از این مکان تاریخی دیدن کنید چرا که به دلیل واقع شدن در بالای کوه و حفظ بخش اعظمی از آن تجربه متفاوتی را بدست خواهید آورد.

شهر قدیمی آنتالیا: شهری قدیمی متشکل از خانه هایی قدیمی با سقف های قرمز رنگ و معماری زیبا، این موارد چیزهایی است که با خرید بلیط آنتالیا و بازدید از شهر قدیمی آنتالیا می توانید، ببینید و لذت ببرید. شهر علاوه بر خانه های قدیمی شهر دارای هتل ها، رستوران ها و فروشگاه های سوغاتی و صنایع دستی می باشد که می تواند لحظات لذت بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد .

 

اماکن و امکانات تفریحی شهر

کوه تاختالی: کوه های تاختالی با ارتفاع 2300  متری در امتداد دریا قرار گرفته اند، با استفاده از تله کابین می توانید به بالای کوه رفته و علاوه بر لذت بردن از مناظر فوق العاده و عکاسی از امکانات رفاهی شامل رستوران و کافه ها استفاده کنید در صورتی که طرفدار ورزش های پرهیجان هستید و خرید تور آنتالیا را دارید پاراگلایدر سواری و چتر بازی در ارتفاعات ساحل و کوه می تواند یک تجربه شگفت انگیز باشد.

آکواریوم آنتالیا: زمانی که به شهر آنتالیا سفر کنید مسلما نام آکواریوم آنتالیا را از سایر توریست ها و تور لیدرها خواهید شنید. این آکواریوم شامل 40 آکواریوم تم دار و یک آکواریوم تونلی به طول 131 متر است که گفته می شود بزرگترین آکواریوم تونلی دنیا از این حیث می باشد. اگر از حیوانات آبزی و یا قدم زدن در یک تونل آبی برای شما جذاب است حتما بازدید از این مکان را در برنامه خود بگنجانید.

تفریحات آبی: همانطور که گفته شد بخش قابل توجهی از شهر آنتالیا را سواحل تشکیل می دهند پس تفریحات آبی را می توان در هر نقطه از سواحل این شهر تجربه کرد فرقی نمی کند در هتل های مجاور ساحل مستقر هستید و یا با تورهای گردشگری در حال سفر هستید، تفریحات آبی برای تمام گردشگران مهیا می باشد، پس زمانی که تورهای آنتالیا را انتخاب کردید تفریحات آبی مثل غواصی، شنا و پاراسیلینگ را فراموش نکنید.

پارک دلفین و باغ وحش آنتالیا: دلفین ها حیوانات جذاب و باهوشی هستند اگر دیدن نمایش دلفین ها و فوک ها را دوست دارید، پارک دلفین را فراموش نکنید، باغ وحش آنتالیا نیز برای دوستداران حیوانات بسیار جذاب است و با بازدید از این مکان می توانید حیوانات گوناگون را ببینید.

لذت خرید اینترنتی بلیط با گلفام سفر 

آژانس گلفام سفر برای آسایش شما عزیزان نحوه خرید بلیط را به راحت ترین حالت ارائه می دهد. برای خرید بلیط اینترنتی کافیست وارد سایت گلفام سفر بشوید و در صفحه نخست، شهر مبدا، شهر مقصد، تاریخ سفر، تعداد مسافران و کلاس پروازی را انتخاب کرده و روی دکمه ی جستجو کلیک کنید. سپس لیست پرواز های موجود بر حسب ارزان ترین به گرانترین نمایش می دهد. شما می توانید با همراه داشتن کارت بانکی و کارت ملی برای خرید بلیط های پرواز داخلی و همراه داشتن کارت بانکی و پاسپورت برای خرید بلیط های پرواز خارجی اقدام کنید.

 

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر به آدرس اینترنتی https://www.golfamsafar.com


10274343
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است