بازار 08:05 - 05 دی 1402

راهنمای خرید مناسب ترین وبهترین نوع بلوک سبک

استفاده از انواع بلوک و سفال یا آجر و دیگر مصالح ساختمانی نظیر بلوک لیکا و هبلکس و ... در تیغه چینی ساختمان های در دست احداث ایرانی کاملا مرسوم می باشد. اما بهترین مصالح جهت اجرای دیواروتیغه چینی کدام می تواند باشد؟

 

امروزه علاوه بر روش های مختلفی که برای ساخت و ساز استفاده می شود و کارایی زیادی دارد، سعی می شود تا مصالح جدید و در عین حال کاربردی نیز تولید و روانه بازار شود تا برای هر نوع ساختمان یا ساختمان سازی به کار برده شود؛با توجه به منطقه ی جغرافیایی و لرزه پذیر بودن آن استفاده از مصالح سبک و کاهش بارهای مرده ساختمان کاملا ضروری می باشد تا آسیب ناشی از نیروی زلزله را به حداقل برساند. اما بهترین نوع مصالح سبک چه مصالحی است؟ بلوک سبک به عنوان جدیدترین نواع بلوک سیمانی یکی از همان مصالح نوین است که به دلیل وزن پایین و مقاومت بالا توانسته در بین افراد مختلف و ساختمان سازان نیز جایگاه ویژه برای خود بوجود آورد و اکنون با گذر زمان به‌عنوان یکی از مصالح کاربردی شناخته می شود. بلوک های سبک خود در انواع مختلف و با اسم های تجاری مختلف تولید می شوند که در ادامه آن ها را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد

بلوک سبک چیست؟

به صورت کلی بلوک سبک به بلوک های متخلخلی گفته می شود که در اغلب موارد در بتن آماده شده برای این بلوک هوا تزریق می شود، مواد تشکیل دهنده این بلوک عبارت‌اند از، آب، پوکه های معدنی و یا صنعتی و سیمان؛ که میزان مواد اشاره شده بر طبق نوع بلوک متفاوت است.

همچنین در ترکیب کلی بلوک از حباب های هوا استفاده می شود و نقش این حباب های هوا ایجاد قابلیت سبک بودن در مصالح ساختمانی می باشد. بلوک های سبک با نام های تجاری لیکا، لیپر، هبلکس، سیپورکس و ... تولید می شوند. عبارت کلی بلوک پوکه ای را می توان به این بلوک های سبک ساختمانی نسبت داد. معمولا این بلوک ها در نوع پوکه ی مورد استفاده در تولید با یکدیگر و البته قیمت با یکدیگر تفاوت دارند اما به لحاظ خواص فیزیکی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

بافت بلوک های سبک به دلیل وجود حباب های هوا بافت اسفنجی و متخلخل است، به همین دلیل نه تنها این بلوک جایگزین آجر و دیگر مصالح ساختمانی می شود بلکه به عنوان عایق گرما و سرما نیز کاربردی است و نکته مهم و قابل توجه در این نوع بلوک ها کاهش تلفات و خسارت های جانی و مالی هنگام زلزله به دلیل استفاده از این نوع بلوک ها می باشد.

شرکت کارا بلوک یکی از شرکت های با سابقه در زمینه تولید انواع بلوک سبک می باشد که توانسته است تاییدیه مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی و همچنین سازمان ملی استاندارد ایران و ... را به دست آورد.

جهت مشاهده ی قیمت و لیست محصولات این شرکت کارا بلوک (karablock.ir)را در اینترنت جست و جو کنید.

نحوه ساخت بلوک سبک

بلوک های سبک در اغلب موارد در کارخانه های اتوماتیک و با استفاده از دستگاه های پیشرفته و اتوماتیک تولید می شود، در کارخانه های این چنینی انسان در تولید بلوک هیچ دخالتی ندارد؛ سیمان همراه با پوکه معدنی بر روی تسمه های نقاله ریخته می شود.

اپراتور دستگاه میزان نهایی پوکه و سیمان را تنظیم کرده و مواد بلوک سبک با یکدیگر مخلوط شده تا کاملاً یکدست و یکنواخت شود آنگاه به سمت دستگاه های تمام اتوماتیک تزریق خواهد شد.

پس از انجام مراحل پرس و ویبره بلوک ها به سالن بخار یا نتظار منتقل می شوند که در این سالن بلوک ها طی مدت 12 دقیقه در مجاورت بخار قرار می گیرند. این بلوک ها در مدت طولانی تر در مجاورت هوا نیز می تواند عمل آوری شود.

سپس بلوک های سفت شده توسط دستگاه های پالت چین به‌صورت خودکار پالت می شود، سپس نوبت به کنترل کیفی محصول می رسد که پس از بررسی دقیق محصول نهایی، برگه تولید محصول برای مقدار مشخصی از این محصول تائید و تکمیل می شود و در نهایت فرآیند تولید به مرحله نهایی خود می رسد.

بلوک سبک در ساختمان سازی

امروزه بلوک سبک یکی از مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی به شمار می آید، این بلوک ها اغلب برای دیوارچینی، کف سازه، ساخت سقف و ایجاد شیب در بخش های مختلف ساختمان کاربردی است. با توجه به کیفیت و نوع هر بلوک سبک می توان در قسمت های مختلف یک سازه یا ساختمان استفاده کرد.

مزایای بلوک سبک ساختمانی

از مزایای استفاده از بلوک سبک در ساخت و ساز می توان به صرفه جویی در زمان، هزینه ها و انرژی اشاره کرد، همچنین با توجه به اینکه بلوک ها هوادهی شده وزن آن بسیار پایین است و در برابر هرگونه سرما و گرما عایق است، در نهایت می توان گفت سرعت نصب و اجرای این مصالح نیز بسیار بالا است و در عین حال هزینه حمل و نقل آن به صورت قابل توجهی پایین تر از دیگر مصالح سنگین است که در نهایت هزینه ساخت و ساز را نیز پایین می آورد.

آنچیز که در تهیه ی انواع بلوک ساختمانی اهمیت دارد، استاندارد بودن است. توجه داشته باشید هنگام خرید بلوک حتما از بلوک استاندارد تهیه بفرمایید

مزایای استفاده از بلوک سبک ساختمانی به صورت خلاصه به شرح زیر است:

  • عایق صدا، حرارت و رطوبت است
  • در برابر آتش و حرارت مقاوم است
  • مقاومت بالا در برابر زلزله
  • وزن سبک بلوک
  • پایین آورده بار مرده ساختمان
  • پایین آوردن هزینه های ساخت و ساز
  • مقرون به صرفه و اقتصادی
  • و غیره

فواید استفاده از بلوک سبک دیواری

  1. حذف لایه گچ و خاک که به عنوان لایه نازک کاری به آن اشاره می شود.
  2. حذف هزینه های عایق بندی، زیرا بلوک سبک در برابر صوت، رطوبت و حرارت عایق است.
  3. کاهش وزن دیوار با بلوک سبک گازی همچنین کاهش وزن مرده ساختمان
  4. سالم ماندن بلوک سبک هبلکس در برابر تغییر شکل یا نشست ساختمان
  5. و…

انواع بلوک

بلوک سبک ساختمانی یا بلوک های سبک دیواری در انواع گوناگونی از جمله، بلوک هبلکس، بلوک گازی، بلوک سه جداره، بلوک سیمانی و… است که در ادامه به بررسی ویژگی های هریک از انواع بلوک سبک دیواری می پردازیم.

بلوک سبک گازی

این بلوک که با نام های هبلکس، سیپورکس، AAC و ... نیز در بازار ایران شناخته می شود از سیمان و آهک و سیلیس ساخته شده است و همچنین یکی از ویژگی های مهم آن قابلیت بازیافت این بلوک است، همچنین وزن سبک و استحکام این بلوک نیز از دیگر ویژگی های مهم آن ها به شمار می آید.

بلوک گازی مقاومت بسیار بالایی دارد و برای استفاده در هر موقعیت جغرافیایی مناسب است زیرا با هر آب و هوایی سازگار است؛ این بلوک با دو نوع اتوکلاو و غیر اتوکلاو موجود است که نوع اتوکلاو آن بلوک سبک aac یا بلوک هبلکس است که از بلوک هبلکس به نوع خود یکی از پرکاربردترین انواع بلوک سبک است. ضعف عمده و ایراد اساسی وارد به این بلوک ها نشست، جذب آب، ترک خوردگی و قیمت آنهاست.

بلوک سبک صنعتی

این بلوک ساختمانی نیز از ترکیب اصلی آب و سیمان بوجود می آید، وجود حفره های هوایی نیز در این نوع بلوک به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر است، از موارد کاربرد آن می توان به ساخت دیوارهای بیرونی، سقف و نمای بیرونی ساختمان اشاره کرد که ساخت آن با استفاده از بلوک سبک صنعتی امکان پذیر است.

بلوک سبک سه جداره

بلوک های سه جداره اغلب در ساخت دیوارهای بیرونی کاربردی است و همچنین از ترکیب انواع پوکه های همراه با آب و حباب تشکیل می شود.

بلوک سبک سیمانی

مواد تشکیل دهنده بلوک سیمانی سنگین ، آب، سیمان و ماسه است که به صورت متخلخل ساخته می شود، این بلوک ها مقاومت فشاری کمتری نسبت به بلوک های باربر دارند.در بلوک سیمانی سبک از سبکدانه هایی نظیر پومیس به عنوان جایگزین ماسه و شن استفاده می شود.

در ساخت و تولید این نوع بلوک میتوان از دانه های صنعتی پرلیت، لیکا و پوکه اسکوریا و پومیس نیز استفاده کرد که در نهایت به تولید یک بلوک سبک منجر می شود؛ از این نوع بلوک در ساخت تیغه های جدا کننده در فضا، تیغه های داخلی فضا و همچنین تمامی دیوارهای غیر سازه ای استفاده می شود. نکته مهم و قابل توجه در این نوع بلوک مقاومت بالا در برابر حرارت و حریق است که یک مزیت به شمار می آید. این بلوک ها جذب آب و مقامت فشاری مناسبی نیز دارند.

بهترین انتخاب بلوک ساختمانی

با بررسی بلوک های مختلف شاید برای شما سؤال باشد که کدام بلوک برای مصرف ساختمان کاربرد بیشتری دارد؟ در مقایسه با تمام بلوک های اشاره شده، بلوک سبک پوکه ای یکی از بهترین و پرطرفدار ترین بلوک ها است که مزیت ها و ویژگی های زیادی دارد که آن ها اشاره کردیم.

جهت مشاوره و خرید انواع بلوک ساختمانی می توانید با شماره ی 09121074537 تماس بگیرید

قیمت بلوک سبک

با توجه به اینکه بلوک های ساختمانی در انواع مختلفی وجود دارد بنابراین در ترکیب هریک از این بلوک ها نیز مواد گوناگونی استفاده شده است، از این رو تفاوت مواد به کار رفته در ساخت این بلوک ها یکی از دلایل عمده تفاوت قیمت آن ها می باشد.

در نظر داشته باشید هنگام ساخت بلوک ها مواد اولیه آن ممکن است درجه یک یا دو باشد که در قیمت نهایی آن نیز مؤثر است، بنابراین هرچقدر کیفیت مواد به کار رفته در آن بالاتر رود در نهایت قیمت بلوک نیز افزایش می یابد امــا نمی توانیم برای همه ی بلوک ها یک قیمت ثابت اعلام کنیم.

در صورت تمایل برای خرید انواع بلوک سبک می توانید از طریق وبسایت کارا بلوک اقدام نمایید و یا با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و از جزئیات و قیمت انواع بلوک ها مطلع شوید.

نتیجه گیری

در دنیای امروزه انواع مختلفی از بلوک های سبک ساختمانی وجود دارد که هر یک نیز با توجه به مصالح به کاربرده شده در آن دارای ویژگی های مختلفی است و کاربردهای گوناگونی دارند، بلوک سبک بتنی، بلوک سبک سیمانی و… از بلوک های ساختمانی مدرن هستند که به دلیل وزن پایین و دیگر ویژگی هایی که دارد در ساخت و سازهای مختلف کاربرد ویژه ای دارد.

در این مقاله سعی شد انواع مختلف بلوک سبک و کاربرد آن در ساختمان سازی، مزایای بلوک سبک و… به صورت کامل توضیح داده شود، در صورت هرگونه سؤال یا ابهامی در این رابطه می توانید پاسخ سؤالات خود را از کارشناسان مجموعه کارا بلوک دریافت نمایید.


12019277
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» بازی‌های "The Walking Zombie 2" و "Alien Shooter" هر دو در سبک اکشن و تیراندازی قرار دارند. این دو بازی، با ویژگی‌های منحصر به فرد و گیم‌پلی متفاوت، تجربه‌های متفاوتی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. "The Walking Zombie 2" شما را در دنیا...
بازار
«پارسی نیوز» خرید آی پی ثابت می‌تواند به شما امکان دسترسی ثابت به اینترنت با سرعت و پایداری بالا بدهد. با خرید آی پی ثابت، می‌توانید ارتباطات آنلاین خود را بهبود ببخشید.
بازار
«پارسی نیوز» در صنعت فولاد، محصولات و فراورده‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که ورق فولادی از جمله آن‌ها است؛ البته به اشتباه به ان‌ها ورق آهن هم می‌گویند. با این حال، کارخانه‌ها انواع مختلفی از ورق را تولید می‌کنند که برخی از آن‌ها پرفروش‌‍‌تر است؛ ...
بازار
«پارسی نیوز» قطع شدن برق بخصوص در فصل تابستان بر اثر ظرفیت کم نیروگاه‌ها موجب می‌شود که در محیط‌های اداری یا در منزل نتوانیم در زمان مناسب رسیدگی کنیم و این معضل بسیاری مهمی است که امروز اغلب سازمان‌ها با آن مواجه هستند. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی نیاز به ...
بازار
«پارسی نیوز» دادسو با تلفیقی از تجربه، دانش و نوآوری، خدمات حقوقی متمایز و قابل اعتمادی را به موکلین خود ارائه می‌دهد. این مؤسسه با تمرکز بر رضایت و منافع موکلین، نقش مهمی در تسهیل و دسترسی به خدمات حقوقی در ایران ایفا می‌کند.
بازار
«پارسی نیوز» اروپا از محبوب‌ترین مقاصد برای سفرهای خارجی محسوب می‌شود که حتما باید به یکی از کشورهای آن سفر کنید. اما این که بدانید بهترین زمان سفر به اروپا چه زمانی هست، در بالا بردن کیفیت مسافرت به شما کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل بهتر است قبل از سفر از ...
بازار
«پارسی نیوز» در عصر دیجیتال امروز، تقاضا برای برنامه‌های کاربردی موبایل به طور تصاعدی در حال افزایش است. این برنامه‌ها به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی روزمره افراد تبدیل شده‌اند و برای انجام طیف گسترده‌ای از وظایف، از برقراری ارتباط و سرگرمی گرفته تا خرید و مدیر...
بازار
«پارسی نیوز» کولر گازی چیست؟ کولر گازی یکی از مهم‌ترین وسایل سرمایشی است که در خانه‌ها و اماکن تجاری به کار می‌رود. در این مقاله قصد داریم تا به طور جامع و مفصل به معرفی و بررسی این وسیله بپردازیم. با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد کولر گازی بدانید. ک...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است