ورزشی 00:28 - 26 خرداد 1393
لیگ جهانی والیبال 2014؛
در ادامه رقابت های هفته چهارم لیگ جهانی، تیم ملی والیبال مردان ایران برای چهارمین بار مقابل برزیل به میدان رفت که این بار برزیلی ها موفق شدند در یک بازی تماشایی و در حضور 12 هزار تماشاگر با نتیجه 3بر 2 و امتیازهای (19- 25، 17-25- 25-23، 25-23 و 10-15 ) ایران را شکست دهند.

رجانیوز - گروه ورزش: در ادامه رقابت های هفته چهارم لیگ جهانی، تیم ملی والیبال مردان ایران برای چهارمین بار مقابل برزیل به میدان رفت که این بار برزیلی ها موفق شدند در یک بازی تماشایی و در حضور 12 هزار تماشاگر با نتیجه 3بر 2 و امتیازهای (19- 25، 17-25- 25-23، 25-23 و 10-15 ) ایران را شکست دهند.

البته ایران از این بازی یک امتیاز گرفت و دو امتیاز هم نصیب برزیل شد.

پیش از این برزیلی ها یک برد 3 بر 2 و یک باخت 3 بر صفر را در خانه خود مقابل ایران تجربه کرده بودند. برزیلی ها در نخستین بازی خود در ایران هم با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شدند. آن ها انگیزه زیادی داشتند تا در آخرین مصاف خود مقابل قدرت نوپای آسیا پیروز شوند.

از حدود یک ساعت قبل از شروع این مسابقه گوش تا گوش سالن 12 هزار نفری آزادی پر شده بود. ورزشگاه آزادی شاهد حضور علاقه مندانی بود که از ساعت ها قبل پشت درب سالن صف کشیده بودند، هر چند تعداد قابل توجهی از آن ها نتوانستند به سالن راه پیدا کنند. همچنین حدود 500 نفر از خانم های علاقه مند به والیبال پشت درب اصلی ورزشگاه آزادی تجمع کرده بودند. در این میان چند تن از دختران والیبال‌ دوست که اکثرا ورزشکار نیز بوده‌اند با هماهنگی برخی از خانواده‌های برزیلی در سیل جمعیت وارد سالن شدند تا مسابقه ملی‌پوشان والیبال ایران را از نزدیک تماشا کنند.

مثل بازی قبل تعدادی قابل توجهی از پیشکسوتان و مربیان و بازیکنان والیبال هم در سالن حضور داشتند. بهروز عطایی، محمد وکیلی، ناصر شهنازی، بهنام محمودی، رضا قرا و بسیاری دیگر از نزدیک شاهد این مسابقه بودند.

همچنین حمزه زرینی، سامان فائزی، فرهاد ظریف و سعید مصطفی وند نیز از کنار زمین عملکرد هم تیمی های خود را مشاهده می کردند.

لوکارلی، برنو ، سانتوز، والاس، موریلو به همراه ماریو( لیبرو) با هدایت برناردو رزنده ترکیب تیم سورمه ای پوش برزیل را در این دیدار تشکیل می دادند.

 

همچنین سرخ پوشان ایران هم با ترکیب عادل غلامی، فرهاد قائمی، محمد موسوی، شهرام محمودی، سعید معروف و عبدالرضا علیزاده ترکیب تیم والیبال ایران را تشکیل می دادند.

ست اول

ملی‌پوشان کشورمان ست‌ اول را با نتیجه 25 بر 19 به برزیل واگذار کردند و در ست دوم هم با نتیجه 25 بر 17 مغلوب حریف قدرتمند خود شدند، اما ست‌ سوم این دیدار را با نتیجه 25 بر 23 به سود خود به پایان رساندند تا امیدوارانه‌تر مسابقه را پیگیری کنند. ست چهارم این مسابقه هم با نتیجه 25 بر 23 به سود ملی‌پوشان کشورمان به پایان رسید تا این ماراتن نفس‌گیر به ست پنجم کشیده شود. ست پایانی این دیدار حساس با نتیجه 15 بر 10 به سود برزیل به پایان رسید تا 2 امتیاز این مسابقه به برزیل و یک امتیاز به ایران تعلق گیرد. 

ست دوم: 25- 17 برزیل

دفاع خوب برزیلی ها موجب شد تا آن ها رالی تماشایی آغاز ست دوم را بدست آورند. اما بلافاصله اسپک قدرتی شهرام محمودی هیاهو را به تماشاگران باز آورد. برناردو رزنده بالا و پایین می پرید. لورکارلی اگرچه می توانست سرویس های خوب قائمی را دریافت کند اما در اسپک توفیق نداشت. یک دفاع خوب ازر بازیکنان ایران موجب شد تا برزیلی ها به شدت اعتراض کنند. آنها خواستار بازبینی تصویر مسابقه شدند اما در نهایت داور به سود ایران رای داد. برونو رزنده اما همچنان معتقد بود که این امتیاز به سود آنها بوده است.

موسوی حالا با آمادگی تمام از دریافت های ناقص برزیل امتیاز می ساخت. دو تیم در امتیاز 5 برابر بودند. قائمی و لوکارلی در دریافت با هم رقابت داشتند. سرویس های پرسرعت لورکارلی به سختی توسط قائمی جمع می شد و حتی او را از زمین خارج می کرد. دسوزا همچنان در اسپک دفاع نشدنی بود. تیم ایران در دفاع کناری ضعف داشت. سعید معروف در ست دوم این مسابقه هم توپ دوم را رد کرد تا یکبار دیگر دفاع روی تور برزیل زانو بزند. از ابتدای ست دوم سعید معروف کارش را از منطقه 2 آغاز کرده بود. این تغییر تاکتیکی روند بازی تیم ایران را بهتر کرده بود.

8 بر 7 برزیل وقت استراحت فنی نخست را برد. هنوز تیم ایران نتوانسته بود از برزیل جلو بیفتد. دسوزا با پرش های در جای خود همچنان امتیاز می گرفت. سعید معروف با از خودگذشتگی سعی داشت در بی تعادلی توپ را رد کند اما این امتیاز هم به سود برزیل تمام شد. برزیل چهار امتیاز جلو افتاده بود. تیم ایران نیاز به تعویض داشت. حضور مهدی مهدوی می توانست آنالیز حریف را برهم بریزد. برزیلی ها برای پیروزی در این مسابقه مصمم بودند. برزیل کاملا تیم ایران را آنالیز کرده بود. آن ها روی دست میرزاجانپور و قائمی سرویس می زدند. سرانجام میلاد عبادی پور جانشین قائمی شد. امیر غفور هم به جای محمودی به میدان رفت.

برزیل هر لحظه جلو می افتاد. تماشاگران ساکت شده بودند. ایران وقت استراحت فنی دوم را با اختلاف 7 امتیاز واگذار کرد. لوکاس با 4 دفاع موفق اسپکرهای ایران را ناامید کرده بود. بازیکنان ایران باید به خودشان می آمدند. تیم ایران نیاز به سرویس های خوب داشت اما عبادی پور در حساسیت زیاد سرویس را خراب کرد. برونو هم جای خالی انداخت تا امتیازی را که معروف گرفته بود جبران کند. این دو بازیکن با هم کری داشتند. برزیلی ها با برتری 8 امتیازی خود را در حاشیه امنیت می دیدند و راحت بازی می کردند.

میرزاجانپور در حرکتی تماشایی از پاس امیر غفور امتیاز ساخت. میلاد عبادی پور با اسپک تماشایی خود یکبار دیگر تماشاگران را از خواب بیدار کرد. موریلو یکی از بهترین های میدان بود. میرزاجانپور از تماشاگران می خواست که به تشویق ادامه دهند. آرمین تشکری هم در این ست به میدان رفت تا مگر سرویس هایش چاره کار تیم ایران باشد. با این حال او هم توفیق چندانی نداشت. سعید معروف به عنوان طراح تیم ایران بار سنگینی را به دوش می کشید.

او همچنان سعی می کرد تا هم بازی هایش را تهییج کند. کواچ خیلی دیر وقت استراحت گرفت. 23 بر 15 دیگر بازی تمام شده بود. برناردو رزنده حالا با آرامش کار را دنبال می کرد. بازبینی تصاویر ویدیویی موجب شد که 25 بر 17 ست دوم مسابقه به سود برزیل تمام شود.

ست سوم

در ست سوم همچنان بازی برابری را در امتیازات ابتدایی شاهد بودیم. اگرچه دفاع برزیل همچنان مثل دژِی مستحکم بود ولی بازیکنان کشورمان با تلاش فراوان برتری 5 بر 3 را روی تابلو ثبت کردند. برزیل روی دفاع روی تور خود چندین امتیاز گرفت و 7 بر 6 پیش افتاد. یک دفاع خوب از عادل غلامی باعث شد تیم ایران در نخسین وقت استراحت فنی ست سوم 8 بر 7 از برزیل پیش بیفتد.

تیم ایران روی اشتباهات برزیل 11 بر 8 پیش افتاد اما رزنده خیلی زود تایم اوت گرفت تا اجازه پیشروی بیشتر را به تیم کشورمان ندهد. خطای تور از والاس دسوزا باعث شد ایران 13 بر 9 برتری خود را ثبت کند و متعاقب آن دفاع شهرام محمودی تیم ایران را 14 بر 9 پیش انداخت. تیم کشورمان در وقت دوم استراحت فنی 16 بر 12 از برزیل پیش افتاد.

GetImage (3).jpg

رزنده برای اینکه کار دو تیم به ست چهارم نکشد ویسوتو را به زمین فرستاد و همین بازیکن با امتیازگیری در منطقه دو برزیل را به امتیاز 14 رساند. حساسیت بازی در ادامه کار به گونه‌ای بود که بازیکنان کشورمان تمام تلاش خود را به کار گرفته بودند تا از میزان اشتباهات خود کم کنند.

یک خطای تور نابهنگام از شهرام محمودی باعث شد برزیل به یک امتیازی ایران برسد تا کواچ تقاضای تایم اوت کند. در حالی که تیم کشورمان یک امتیاز از حریف پیش بود شهرام محمودی اسپک خود را مستقیما به خارج زد تا دو تیم در امتیاز 23 برابر شوند اما تقاضای کواچ باعث شد تا داور از طریق ویدیو چک امتیاز را به سود ایران بازگرداند تا تیم ایران 24 بر 22 پیش بیفتد. رزنده در این لحظه پس از اعتراض فراوان تقاضای تایم اوت کرد. دفاع خوب فرهاد قائمی باعث شد در نهایت تیم ایران 25 بر 23 این ست را به سود خاتمه دهد.

بازیکنان کشورمان در شروع ست چهارم کاملا مصمم به نظر می رسیدند. دفاع روی تور خوب آنها و برتری 3 بر یک نشان از انگیزه‌های بالای آنها داشت با این حال برزیل با کسب دو امتیاز در عدد 3 به ایران رسید. پس از آن روی سرویس خوب غلامی ایران 5 بر 3 پیش افتاد. امتیازی که با اسپک فرهاد قائمی در منطقه چهار به دست آمد باعث شد تا ایران در وقت نخست استراحت فنی این ست برتری 8 بر 6 خود را ثبت کند.

سرویس‌های متوالی که بازیکنان تیم کشورمان در ادامه کار از دست می‌دادند اجازه نمی‌داد اختلاف دو تیم بیشتر شود و سرانجام در امتیاز 10 برزیل به تیم ایران رسید. یک خطای تور از بازیکنان برزیل و متعاقب آن تک دفاع شهرام محودی از لوکارلی برتری 13 بر 10 ایران را ثبت کرد تا رزنده چاره‌ای جز تقاضای تایم اوت نداشته باشد.

امتیاز سرویس برزیلی‌ها با کمک تور اختلاف دو تیم را به یک امتیاز رساند ولی پس از آن میرزاجانپور سرویس را تغییر داد و محمودی هم با تیزهوشی امتیاز سرویس گرفت. تیم کشورمان 16 بر 13 برتری خود را ثبت کرد تا دو تیم به استقبال استراحت دوم فنی این ست بروند.

بازگشت دو تیم به میدان با کسب دو امتیاز متوالی توسط برزیل همراه شد. کواچ برای دریافت‌های بهتر اول مباشری را جایگزین میرزاجانپور کرد. برزیل روی تک دفاع سیدائو در امتیاز 18 با ایران برابر شد و این بار نوبت به کواچ رسید تا تقاضای تایم اوت کند. پس از آن محمودی اسپک خود را به خارج زد تا برزیل 19 بر 18 از ایران پیش بیفتد.

حساسیت بازی در این لحظات کاملا بازی یاران تیم کشورمان را تحت تاثیر قرار داده بود تا جایی که میرزاجانپور به راحتی اسپک خود را به خارج بزند و اختلاف برزیلی‌ها را به دو امتیاز برساند. میرزاجانپور در ادامه یک توپ عالی دیگر را به خارج زد تا برزیل 23 بر 21 پیشی بگیرد. اما پس از آن اعتراض ایران به خطای تور جو بازی را به هم ریخت و پس از بازبینی فیلم دو تیم در امتیاز 22 برابر شدند. رزنده بلافاصله بعد از آن تقاضای تایم اوت کرد.

مورییلیو در بازگشت به زمین توپ را به خارج زمین فرستاد تا ایران یک امتیاز پیش بیفتد. ایران با اسپک میرزاجانپور به امتیاز 24 رسید ولی برزیل با اشتباه میرزاجانپور امتیاز بیست و سوم را کسب کرد. ایران با اسپک میرزاجانپور به امتیاز 25 رسید تا با برتری 25 بر 23 کار را به ست پنجم بکشاند.

در ست پنجم نخستین امتیاز را تیم برزیل گرفت ولی تیم ایران کار را برابر  کرد و پس از آن دفاع عالی معروف دومین امتیاز تیم کشورمان را به دنبال داشت. برزیلی‌ها که تمام تجربه خود را به کار گرفته بودند 4 بر 2 پیش افتادند. در این لحظات سرویس‌های والاس دسوزا دریافت‌های اول ایران را تحت فشار قرار داده بود.

برتری 6 بر 4 برزیل تا حدی تماشاگران را هم از تب و تاب انداخته بود و در ادامه برزیل به امتیاز 7 رسید. برزیل که با برتری 8 بر 5 خود زمین بازی را تغییر داد به امتیاز نهم هم رسید و کواچ در این لحظه تقاضای تایم اوت کرد.

با تغییر زمین بار دیگر این تیم برزیل بود که به روند خوب خود ادامه داد و امتیازات متوالی را کسب کرد. کواچ برای تغییر شرایط غفور را به خط حمله کشورمان اضافه کرد اما برتری 12 بر 9 برزیل نشان از فاصله خوب این تیم را داشت.

امیر غفور در بدترین زمان ممکن سرویس خود را خراب کرد تا برزیل سیزدهمین امتیاز خود را هم کسب کند. برزیل با اسپک لوکارلی به امتیاز 14 رسید و در نهایت روی تک دفاع ویسوتو این ست را 15 بر 10 برنده شود.

بدین ترتیب تیم ملی برزیل بعد از دو باخت متوالی برابر کشورمان یک برد کسب کرد. اما در مجموع دو بازی رو در رو ایران 7 بر 5 برزیل را پشت سر گذاشت. تیم ایران که دو بازی متوالی قبلی برابر این تیم را برنده شده بود فرصت کسب سومین پیروزی متوالی و هت تریک برابر پرافتخارترین تیم لیگ جهانی را از دست داد.

تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال 2014 روزهای جمعه و یکشنبه (30 خرداد و اول تیرماه) در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران میزبان ایتالیا خواهد بود. 

لیگ جهانی والیبال 2014 گروه A



لیگ جهانی والیبال گروه A  
  تیم امتیاز مسابقات جزئیات نتایج ست پوئن
بازی برد باخت 3

0
3

1
3

2
2

3
1

3
0

3
برده باخته معدل برده باخته معدل
1 ایتالیا 19 8 6 2 2 4   1 1   21 10 2.100 730 691 1.056
2 لهستان 8 6 3 3 1 1 1   2 1 11 12 0.917 534 530 1.008
3 برزیل 8 8 3 5 1   2 1 2 2 13 19 0.684 718 739 0.972
4 ایران 7 6 2 4 1   1 2   2 10 14 0.714 522 544 0.960



4002826
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پنجره نقل و انتقالاتی جنجالی تابستان ۱۴۰۳ فوتبال ایران رسما بسته شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های منچسترسیتی و اینتر به تساوی رضایت و دورتموند و پاری سن ژرمن رقبای خود را شکست دادند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های منچسترسیتی و اینتر به تساوی رضایت و دورتموند و پاری سن ژرمن رقبای خود را شکست دادند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دور هفتم چهل و پنجمین المپیاد جهانی شطرنج در حالی برگزار شد که امروز نمایندگان کشورمان در بخش آقایان توانستند تیم ویتنام را شکست دهند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بولونیا مقابل شاختار به تساوی رضایت داد و اسپارتاپراگ از سد سالزبورگ گذشت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دور دوم مسابقات جام جهانی فوتسال با پیروزی سخت آرژانتین و برد پرگل اسپانیا همراه بود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شباب الاهلی امارات در شب گلزنی عزت اللهی و آزمون حریفش را در سطح ۲ لیگ قهرمانان آسیا شکست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال شباب الاهلی امارات در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا، با گلزنی ۲ بازیکن ایرانی‌اش برابر الحسین اردن به پیروزی رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ترکیب تیم‌های منچسترسیتی و اینتر در دیدار امشب اعلام شد و مهدی طارمی در ترکیب ثابت نراتزوری قرار گرفته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم تراکتور موفق شد در نخستین دیدارش در لیگ قهرمانان آسیا ۲ در قطر به پیروزی قاطع دست یابد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است