فرهنگی‌هنری 16:50 - 07 خرداد 1402

۹۳هزار جلد کتاب در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان یافتن سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آمار فروش انتشارات چاپ و نشر بین الملل، انتشارات امیرکبیر، انتشارات سوره مهر و انتشارات صاد اعلام شد که نشان می‌دهد در مجموع نزدیک به ۹۳ هزار جلد کتاب با رقمی معادل ۸ میلیارد تومان در بخش‌های حضوری و مجازی به فروش رسیده که حکایت از افزایش ۴۸ درصدی فروش تعداد نسخه‌های کتاب دارد؛ فروش ریالی نیز از دو برابر بیشتر شده و افزایش ۱۱۶ درصدی داشته است.

در بخش فروش مجازی نمایشگاه، بیش از ۳۴ هزار جلد در مجموع این ۴ انتشارات به فروش رسیده است که نسبت به نمایشگاه سال گذشته ۲۷.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد؛ از نظر قیمت نیز فروش مجازی امسال این ۴ نشر ۱۲۰ درصد افزایش نسبت به نمایشگاه کتاب سال پیش داشته است.

همچنین طبق اعلام علی رمضانی، قائم مقام و سخنگوی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۲۷۰۰ ناشر داخلی، ۱۰۰ ناشر خارجی و ۲۰۰ کتابفروشی شرکت کردند و یک میلیون و ۳۶۹ هزار و ۶۰۶ جلد در بخش مجازی فروش داشته اند که سهم نشرهای سازمان تبلیغات از این ۳ هزار عرضه کننده، ۲.۵ درصد فروش در تعداد نسخه کتاب و حدود ۵.۳ درصد از کل رقم فروش ریالی می‌شود.

در بخش حضوری که استقبال بیشتر بوده و قریب به ۵۹ هزار نسخه کتاب از این ۴ انتشارات فروش داشته‌اند، نزدیک به ۶۳ درصد تعداد کتاب بیشتری نسبت به سال گذشته به فروش رسیده که از نظر ریالی ۱۱۴ درصد افزایش داشته است. این میزان فروش، بنا بر تخمین‌هایی که از فروش کل نمایشگاه کتاب امسال در بخش حضوری انجام شده، نیز سهم ۲.۵ درصدی در تعداد نسخه کتاب و ۲ درصدی این ۴ انتشارات از نظر ریالی را نشان می‌دهد. بنا به اعلام علی رمضانی، نزدیک به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نسخه کتاب با رقمی معادل ۲۵۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان در نمایشگاه امسال به فروش رسیده است. بدین ترتیب در این دوره از نمایشگاه کتاب، سهم ۴ انتشارات سازمان تبلیغات، نزدیک به یک چهلم کل فروش تعداد نسخه‌های کتاب در نمایشگاه برآورد می‌شود.


11902136
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هشتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» با عنوان «لال باید بشوم از تو اگر دم نزنم» با استناد به آیات قرآن به معرفی خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شاعر و داور مسابقه سرزمین شعر گفت: سرزمین شعر برنامه‌ای است که در ادامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر تعریف شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به حضرت علی (ع) فرمودند: یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت قرار داده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه بنا‌های تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بنا‌های تاریخی در عمارت مسعودیه گشایش یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: سندتحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است