بازار 07:42 - 10 مهر 1403

عمل پروتز گونه چیست؟ بررسی روش های مختلف عمل

 

هدف از انجام پروتز گونه افزایش حجم یا بالابردن گونه‌ها است و با عمل پروتز گونه از راه تزریق چربی و کاشت پروتز انجام می‌شود. برخی از افراد از کاهش حجم گونه‌ها یا حتی افتادگی آن‌ها با افزایش سن ناراضی‌اند. برخی هم مایل‌اند که با بالابردن یا افزایش حجم گونه در ظاهر خود، تغییراتی مثبت ایجاد کنند. در این مقاله از جراحی پروتز گونه و روش‌های رفع افتادگی گونه برایتان می‌گوییم. شما را با مواد پروتز گونه آشنا می‌کنیم و اطلاعات کافی را درباره این فرایند در اختیارتان می‌گذاریم. برای انجام تمام این اقدامات باید به جراح پلاستیک مراجعه کنید. در ادامه، نکات لازم را می‌خوانید.

 

عمل پروتز گونه چیست؟

برای عمل پروتز گونه از موادی جامد و مصنوعی استفاده می‌شود. با اضافه‌کردن این مواد به خط گونه، شکل آن تغییر می‌کند و حالت پُرتری به‌دست می‌آورد. جراح پلاستیک، ایمپلنت‌های گونه را در بالا یا روی استخوان گونه قرار می‌دهد. پروتز گونه معمولاً از جنس سیلیکون مخصوص پزشکی یا پلی‌اتیلن متخلخل ساخته می‌شود. این‌ها موادی مصنوعی هستند که برای دهه‌ها وجود داشته‌اند و بی‌خطربودنشان اثبات شده است. با اصلاح فرم گونه با این مواد، نتایج گونه‌گذاری به طور دائمی روی صورت فرد دیده می‌شود.

با افزایش سن، بافت‌های صورت نازک‌تر و سفت‌تر می‌شوند. افزودن حجم به نواحی گونه یا وسط صورت و زیر چشم با پروتزگذاری، باعث بهبود خطوط صورت می‌شود و ظاهری جوان‌تر به چهره می‌دهد. کاشت گونه می‌تواند ظاهری طبیعی و زیبا به صورت بدهد و در مواردی مانند جراحی ترمیمی پس از سرطان یا سایر بیماری‌ها هم کاربرد داشته باشد. نتیجه عمل پروتز گونه هم کارکردهای زیبایی و بهبود چهره را دارد و هم در مواقع دفرمه‌شدن یا همان از بین‌رفتن شکل صورت، کاربرد پیدا می‌کند. با این عمل امکان افزایش اعتماد به نفس و بهبود ظاهر صورت به وجود می‌آید. روش‌های انجام عمل گونه و مواد مناسب برای انجام آن‌ها متنوع‌اند.

انواع مواد پروتز گونه شامل چیست؟

برای ساخت پروتز گونه و لب از مواد متنوعی استفاده می‌شود، که هریک ویژگی‌های مربوط به خود را دارند. انتخاب نوع پروتز وابسته به عوامل گوناگونی است، پزشک در مشورت با بیمار، اقدام به انتخاب گزینه بهتر می‌کند. از موادی که در این زمینه استفاده می‌شوند، باید به گزینه‌های زیر اشاره کنیم:

  • پلی اتیلن: ماده‌ای سخت‌تر از موارد دیگر است و تراکم بیشتری هم دارد. این ماده در مقابل تغییر شکل استحکام خوبی نشان می‌دهد.
  • هیدروکسی آپاتیت: این مورد ماده‌ای طبیعی است که در استخوان‌ها هم یافت می‌شود. سازگاری بسیار بالا با بافت بدن و هزینه زیاد از ویژگی‌های شاخصش به‌ شمار می‌روند.
  • سیلیکون: انعطاف‌پذیری بالا، سازگاری با بافت بدن و ماندگاری طولانی مدت از مزایای این ماده هستند. سیلیکون شکل‌پذیری بالا دارد و در برابر تغییر شکل و جابه جایی پروتز هم مقاوم است.
  • گورتکس (Gore-Tex): گورتکس نوعی ماده تفلونی است که بافتی متخلخل دارد و با بافت بدن بسیار سازگار است. هزینه آن نسبت به سیلیکون بالاتر اس و عمل با آن، حالت پیچیده‌تری دارد.

پزشک با توجه به آناتومی صورت بیمار، نوع پوست، و انتظاراتش، بهترین نوع ماده را پیشنهاد خواهد داد.

مزایای پروتز گونه چیست؟

کاشت گونه و پروتزگذاری در این ناحیه از صورت می‌تواند ظاهر هر فردی را جذاب‌تر کند و باعث زیبایی و رفع آثار پیری شود. با وجود گونه‌ای پر و برجسته، چهره‌تان شاداب‌تر جلوه می‌کند. از مزایای دیگر پروتز گونه باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ایجاد تعادل در ساختار صورت و به وجود آوردن تقارن
  • نیازمند به دوره نقاهت اندک و زمان بهبودی کم
  • راه حلی دائمی (اما قابل خارج‌کردن)

کاشت گونه روش بی‌خطری است، اما مانند هر روش زیبایی، جراحی کاشت گونه هم خطرات بالقوه‌ای دارد. یافتن جراح پلاستیکی که تجربه زیادی در انجام ایمپلنت گونه داشته باشد، بسیار مهم است. در این صورت، خطر عوارض کاهش پیدا می‌کند.

معایب و عوارض پروتز گونه چیست؟

زمانی که قصد انجام عمل‌های زیبایی مختلف دارید و هدفتان انجام عملیات بالابردن و حجم‌دهی به گونه است، عوارض و چالش‌هایی پیش رویتان قرار می‌گیرند. بهتر است که از پیش، درباره معایب و عوارض احتمالی، اطلاعات کسب کنید. از جمله ایرادات و عیوب پروتز گونه باید به موارد زیر اشاره شود:

  • خونریزی
  • عفونت
  • بی‌حسی

امکان ایجاد دردی مزمن هم بعد از عمل پروتز گونه وجود دارد. چنین عارضه‌ای بسیار ناراحت‌کننده است. ضمناً جابجایی ایمپلنت می‌تواند باعث برآمدگی یا ظاهر نامتقارن صورت شود.

یک پزشک با تخصص جراح پلاستیک اکثر عمل های زیبایی صورت و بدن را انجام می دهد. همچنین این جراح می‌تواند ناهنجاری‌های پوستی یا مادرزادی، استخوانی و نقص عضو را هم درمان کند. این ناهنجاری‌ها به‌دلیل ایجاد مشکلات ظاهری، به اعتمادبه‌نفس افراد آسیب می‌زنند. انواع جراحی پلاستیک صورت و بدن مانند بلفاروپلاستی، واژینوپلاستی، لیپوساکشن، اتوپلاستی، ماموپلاستی، رینوپلاستی (جراحی بینی) و ... را می‌توان نزد دکتر جراح پلاستیک انجام داد.

عمل‌هایی همچون اتوپلاستی (جراحی گوش)، ابدومینوپلاستی (جراحی شکم)، ماموپلاستی (کاهش سایز سینه)، از انواع مختلف جراحی پلاستیک بدن محسوب می‌شوند.

این در حالیست که لیفت صورت، لیفت ابرو، ژل لب، لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست و مزوتراپی، باعث اصلاح نقص‌های ظاهری می‌شوند.

از طریق نوبت دهی متخصص جراحی پلاستیک (https://drdr.ir/search/expertise-55/) ، می‌توانید خدماتی همچون فالوپلاستی، بلفاروپلاستی (جراحی پلک)، بزرگ‌تر کردن سینه (پروتز)، لیفت گردن، ایمپلنت چانه و بسیاری از جراحی های زیبایی را انجام دهید.

هزینه عمل پروتز گونه چقدر است؟

برای انجام اقدامات زیبایی مختلف، عوامل متنوعی در قیمت‌گذاری تأثیر دارند. از جمله موارد اثرگذاری که باعث می‌شوند، هزینه‌ انجام عملیات در نقاط مختلف با هم متفاوت باشد، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • موقعیت مکانی مطب و کلینیک
  • تبحر و سابقه پزشک معالج
  • نوع و سطح عمل زیبایی

با این حال، در حوالی پاییز سال ۱۴۰۳، هزینه عمل پروتز گونه از حدود ۱۵ میلیون تومان شروع می‌شود. پیش از انجام عمل باید درباره قیمت و تعرفه‌ها، تحقیقات لازم را انجام دهید.

چه دکتری عمل جراحی پروتز گونه را انجام می‌دهد؟

برای انجام جراحی زیبایی صورت باید به جراح پلاستیک مراجعه کنید. این جراح می‌داند که تخصص جراحی پلاستیک چیست و با در نظرگرفتن شرایط و خواسته‌های هر بیمار، اقدام به رفع افتادگی گونه با پروتز سیلیکونی، پروتز گورتکس یا موارد در دسترسِ دیگر می‌کند. جراحان پیش از عمل پروتز گونه، عوارض احتمالی مانند کبودی و تورم را به مراجعان خود گوشزد می‌کنند. با جدی‌گرفتن مراقبت‌های بعد از عمل جراحی پروتز گونه و استراحت کافی، نتایج دل‌چسبی برای بیشتر مراجعان انجام این عمل‌ها حاصل می‌شود. برای گونه‌گذاری و اصلاح فرم گونه می‌توانید به سامانه دکتردکتر https://drdr.ir/))مراجعه کنید. در این پلتفرم آنلاین، اطلاعات و سوابق پزشکان مختلف درج و ثبت شده است.

تخصص جراحی پلاستیک یک تخصص پزشکی است که بر اصلاح، بازسازی، ترمیم یا بهبود فرم و عملکرد صورت یا بدن تمرکز دارد. در این تخصص، نقایص ناشی از ناهنجاری‌های مادرزادی، سوختگی و آثار برجای‌مانده از بیماری را بازسازی می‌کنند. در تخصص جراحی پلاستیک، برای جراحی با هدف بهبود ظاهر و زیبایی هم آموزش‌های لازم داده می‌شود.

البته پزشکان این تخصص، با هدف زیبایی صورت و تغییر فرم بدن، جراحی‌های زیبایی هم انجام می‌دهند. تغییر سایز سینه و باسن در خانم‌ها، برداشیتن سینه آقایان، از بین بردن چین و چروک یا زائده‌هایب پوستی، از جمله این جراحی‌ها هستند.


12099003
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» انگل‌های روده‌ای شامل کرم‌ روده و ارگانیسم‌های تک‌سلولی هستند که برای بیرون‌آمدن، رشد و نمو به میزبان‌های انسان (به‌ویژه روده‌های آن‌ها) متکی هستند. زمانی که یک میزبان ناآگاه تخم‌ میکروسکوپی کرم را می‌بلعد، انگل روده پخش و تکثیر می‌شود. با مشاهده ...
بازار
«پارسی نیوز» عفونت روده چیست ؟ نحوه پیشگیری و درمان آن چگونه است؟ روده بخشی از سیستم گوارش است. عفونت روده، معمولاً توسط میکروارگانیسم‌هایی که به روده راه پیدا کرده‌اند، ایجاد می‌شود. حالت تهوع و استفراغ، تب و از دست دادن اشتها از جمله علائم عفونت روده محسوب می‌...
بازار
«پارسی نیوز» فشار بیش از حد به رحم، عفونت رحم و عفونت واژینال در دوران بارداری از عوامل پارگی کیسه آب جنین هستند. پارگی زودرس کیسه آب جنین، باعث نشت مایع آمنیوتیک و خونریزی رحم و در نتیجه زایمان زودرس می‌شود. از سایر علائم پارگی کیسه آب جنین می‌توان به تغییر د...
بازار
«پارسی نیوز» هدف از انجام پروتز گونه افزایش حجم یا بالابردن گونه‌ها است و با عمل پروتز گونه از راه تزریق چربی و کاشت پروتز انجام می‌شود. برخی از افراد از کاهش حجم گونه‌ها یا حتی افتادگی آن‌ها با افزایش سن ناراضی‌اند. برخی هم مایل‌اند که با بالابردن یا افزایش ح...
بازار
«پارسی نیوز» در دنیای امروز، خرید و اجاره املاک صنعتی به دلیل اهمیت بالای این نوع املاک در تجارت و صنعت، به یکی از اصلی‌ترین نیازهای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان تبدیل شده است. به همین دلیل، پلتفرم‌های آنلاین تخصصی برای خرید و اجاره این نوع املاک در سطح جهانی توسعه...
بازار
«پارسی نیوز» ضعیف شدن بافت‌های اطراف چشم و افزایش سن افراد، از مهم‌ترین دلایل پف زیر چشم هستند. این موضوع برای برخی از افراد به عنوان یک معضل آزاردهنده خواهد بود که گاهی برای خلاصی از آن و درمان پف زیر چشم، دست به جراحی می‌زنند. اما جراحی‌های سنگین و غیر اصولی...
بازار
«پارسی نیوز» دکتر مهران زارعی قنواتی یکی از برجسته‌ترین چهره‌های چشم‌پزشکی در ایران و دنیا به شمار می‌آید. او متخصص چشم‌پزشکی و فوق تخصص قرنیه است که با بهره‌مندی از دانش و تجربه فراوان، به پیشبرد این حوزه در سطح بین‌المللی کمک شایانی کرده است. یکی از افتخارات بز...
بازار
«پارسی نیوز» تجربه چروک شدن بهترین و خوش جنس‌ترین لباس‌هایمان در کمد وقتی که آماده‌ی پوشیدنشان هستیم برای همه‌ی ما آشناست و حس پشیمانی از زمانی که صرف اتو کردنشان کرده‌ایم هم بسیار ناراحت کننده است. مشابه همین صحنه هنگام باز کردن چمدان و بیرون آوردن لباس‌ها در مس...
بازار
«پارسی نیوز» نیوجرسی جاده، که به عنوان مانع ترافیکی یا جداکننده جاده‌ای نیز شناخته می‌شود، یکی از عناصر حیاتی در طراحی و مدیریت ترافیک جاده‌ای است. این موانع معمولاً به منظور جداسازی خطوط ترافیکی در جاده‌ها و بزرگراه‌ها استفاده می‌شوند و به کاهش تصادفات...
بازار
«پارسی نیوز» به وضعیتی که باعث تجمع مایع اضافی در حفره شکمی می‌شود، آب آوردن شکم می‌گویند. آسیت می‌تواند با ورم و شکم درد، افزایش وزن، احساس سنگینی در شکم، تنگی نفس و … همراه باشد. علت آب آوردن شکم شامل اغلب شامل بیماری‌های کبدی مانند سیروز، نارسایی قلبی، بیما...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است