اقتصادی 13:55 - 12 تیر 1403
مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: براساس آخرین آمار ۶۶ هزارتن برگ سبز چای با ارزش ۱۱۲۲ میلیارد تومان از چایکاران‌خریداری شده است.

خرید تضمینی برگ سبز چای به ۶۶ هزارتن رسید

صادق حسنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت ۶۶ هزارتن برگ سبز چای با ارزش ۱۱۲۲ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

به گفته او، ۶۸ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۳۲ درصد درجه دو است.

حسنی از پرداخت ۳۷ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: بنابر آمار قدرالسهم کارخانه ها از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده ۸۴۲ میلیارد تومان و قدرالسهم دولت ۴۱۵ میلیاردتومان است که ۵۰ درصد قدرالسهم کارخانجات پرداخت شده و تاکنون ریالی از قدرالسهم دولت واریز نشده است.

مدیراجرایی سندیکای چای ادامه داد: بنابر آمار تاکنون ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن چای خشک استحصال شده است و پیش بینی می شود که حداکثر تا پایان فصل برداشت به ۲۶ تا ۲۸ هزارتن برسد.

او گفت: چین دوم برگ سبز چای طی ۱۰ تا ۱۵ روز گذشته آغاز شده است که در صورت شرایط مساعد آب و هوایی، کسری برداشت های اخیر جبران شود.

خبرنگار: آزاده محبی


12069336
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از امروز کارت های پر‌واز های داخلی فارسی سازی شدند و این اقدام در کارت های پرواز فرودگاه هاشمی نژاد کلید خورد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر ترافیک سنگین در محور‌های شمالی و آزادراه تهران _ کرج گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب دمای هوا در بسیاری از مناطق کشور افزایشی خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فرزین گفت: اتحادیه پایاپای آسیایی (ACU) فرصت بسیار خوبی برای حذف دلار از معاملات میان کشور‌های عضو بریکس است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر با اشاره به تصمیمات وزارت نیرو و توانیر برای مقابله با رمزارز‌های غیرمجاز گفت: اشخاصی که اقدام به استخراج غیرمجاز رمز ارز می‌کنند، باید بهای برق مورد استفاده برای استخراج رمزارز را با بالاترین قیمت...
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته داود منظور، مبلغ سه میلیون تومان به صورت علی الحساب به هر یک از ۲/۶ میلیون بازنشسته صندوق‌های لشگری و کشوری و ۴/۲ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی در مجموع با ۲۰ ه. م. ت اعتبار پرداخت شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفت: نیمی از قبوض برق تهرانی که حدود ۵۸۰ هزار مشترک می‌شود پاداش کم مصرفی دریافت کرده و حدود ۱۵۰ هزار مشترک هم قبوض برق صفر دریافت کردند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رضوانی‌فر گفت: میزان صادرات غیر نفتی کشور در سه ماهه امسال با افزایش ۷.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۱۳.۵ میلیارد دلار رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده است که متوسط سن ناوگان هوایی کشور را به ۲۶ سال کاهش داده است در صورتی که طبق ارزیابی‌های انجام شده این کاهش سن ناوگان هوایی از سال ۱۴۰۰ به ۲۶ سال با ۱۶۲ فروند رسیده بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: دستکاری بشر بر روی زمین و ساخت سد و چاه‌های زیرزمینی بر تشدید پدیده تغییر اقلیم اثر گذار بوده که طبق اعلام رئیس مرکز ملی اقلیم ۲۳ درصد زمین براثر تغیر اقلیم غیرقابل بهره برداری شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است