گوناگون 13:10 - 08 خرداد 1402

سعی در بزرگ سازی افراد کم اهمیت از طریق موج فرهنگی اینترنتی

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در عراق در دیدار با وحید الداموک الاعرجی، رئیس سادات الاعرجیه در کربلای مقدس و هیئت همراه وی، نسبت به خطر موج فرهنگی که از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به فرزندان ما می‌رسد که سعی در بزرگ سازی افراد کم اهمیت و الگو قرار دادن برای جوانان ما دارند، هشدار داد.

وی این تلاش‌ها را بیل‌های مکانیکی برای نابودی جامعه اسلامی توصیف کرد که با تخریب خانواده و سپس طایفه شروع شد و با تهاجم فرهنگی و ترویج فرهنگ‌های انحرافی که هیچ ربطی به جامعه ما ندارد به نابودی کشور منجر شد.

آیت الله مدرسی افزود: اسلام به خانواده عنایت داشت و توجه زیادی به آن داشت و نظام مشخصی برای آن قرار داد که آن را از شر فتنه‌ها مصون می‌دارد، زیرا آن تصویر کوچکی از جامعه و رکن اول آن است و آن اساس و زمینه ساز ثبات جامعه و دژی از دژهای ایمان است. اگر خانواده اصلاح شود کل جامعه اصلاح می‌شود و اگر آن فاسد شود کل جامعه فاسد می‌شود.

وی ادامه داد: خانواده در اسلام به معنای کوچک پدر، مادر و فرزند و همچنین به معنای وسیع‌تر آن یعنی طایفه، در جامعه و زندگی یک نهاد مقدس است، بنابراین دشمنان و صاحبان فتنه در درون و بیرون بر آن آمدند تا بنای آن را ویران کنند و هستی آن را نابود کنند و پایه‌ها و ستون‌هایش را تضعیف کنند و به آن ضربه بزنند.

صاحب تفسیر من هدی القرآن به پاسداری و دفاع از خانواده با ساختن آن بر اساس اصول و ارکان و مبانی اسلام و دوری از افکار انحرافی که سعی در تضعیف آن دارند، دعوت کرد.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه خانواده ظرف ارزش‌های دینی و اخلاق حسنه است، پس هر چه بیشتر این ارزش‌ها را در آن بکاریم برای جامعه بهتر است، تاکید کرد: پاسخ به زندگی و بهره مندی از آن به خانواده مصونیت می بخشد، آن را تقویت می‌کند و باعث پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر می‌شود.

ایشان در پایان شیوخ عشایر را علاوه بر دانش و آشنایی با آداب و سنن عشایری، به فهم دین و شناخت احکام شرعی و کوشش در جهت یادگیری فنون تعلیم و تربیت فراخواند، زیرا این امر توانایی مقابله با موج خشونت آمیز ایده‌های انحرافی و فرهنگ‌های بیگانه و پرورش نسلی قوی که می‌تواند با چالش‌های مختلف روبرو شود را به شیخ عشیره می‌دهد.


11902781
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است