استانی 14:22 - 27 اردیبهشت 1400
حجت‌الاسلام و المسلمین شفیعی:
ایسنا/خوزستان رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان این که کسی که به عنوان مدیر جمهوری اسلامی انتخاب می‌شود بار سنگینی دارد، گفت:  اگر شخصی در مسائل مالی و اداری انضباط ندارد برای رضای خدا از مدیریت فاصله بگیرد.

اگر شخصی در مسائل مالی و اداری انضباط ندارد برای رضای خدا از مدیریت فاصله بگیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی امروز (۲۷ اردیبهشت)  در مراسم تقدیر از مدرسان برتر دانشگاه علمی کاربردی در سطح ملی و استانی که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن خود را متولی هدایت معرفی می‌کند؛ متولی هدایت و انتقال تاریکی از نور خداوند است. این کار که تولیت الهی دارد با ارسال انبیاء و نزول کتب آسمانی صورت می‌گیرد. لذا وقتی که به پیامبری ماموریتی داده می‌شود برای خارج کردن انسان‌ها از تاریکی و انتقال به روشنی است که خداوند می‌فرماید ما این کار را توسط پیامبران انجام می‌دهیم. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: پیامبر خدا در یک ماموریتی به امام علی(ع) می‌فرماید که "اگر در مسیر ماموریتی که حرکت کردی خداوند یک نفر را به دست تو هدایت کند از هر آن چه که خورشید بر آن می‌تابد برای تو ارزشمندتر و مفیدتر است". بخشی از این هدایت بر عهده معلمان است. معلم کسی است که در امتداد کار انبیاء یعنی انتقال از تاریکی به روشنی حرکت می کند. این که مسیر زندگی یک انسان به وسیله معلم جهت پیدا کند بسیار مهم و با ارزش است. البته این هدایت تنها سخنرانی و القاء مطلب نیست، بلکه بخشی از سلوک و رفتار معلم هدایت‌آفرین است و این گونه نیست که تنها تریبونی باشد و گفتارها بتوانند هدایت‌آفرین باشند.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: خداوند متعال نیز به ما نمی‌گوید که تنها شنونده کلام پیامبر باشید. تنها وظیفه ما استماع کلام پیامبر نیست، بلکه باید رفتار پیامبر را نیز دید. این به آن معنا است که از نظر سلوک و رفتار پیامبر اطمینان خاطر وجود دارد. وقتی خداوند می‌فرماید سیره و سلوک پیامبر برای شما راهگشا است، یعنی سلوک پیامبر تایید شده است. اگر خدا به ما می‌گوید به پیامبر مراجعه کنید، معنایش این است که پیامبر تایید شده‌ مطلق است. 

وی با بیان این که امروز که نظام اسلامی حاکم است، همه ما زیر چتر یک نظام دینی زندگی می‌کنیم، گفت: در حوزه مدیریت نیز رفتار تعیین کننده است. مدیری که در نظام اسلامی با رفتار خود باورها را مردد می‌کند و مدیری که از نظر مالی ناسالم است، نقش تخریبی او در نگاه مردم به نظام اسلامی قابل محاسبه نیست. مدیری که با رفتار خود یک جوان را به نظام جمهوری اسلامی مردد می‌کند، در حوزه مدیریت خود فاصله‌ رفتار مالی و عملکردش با مجموعه اداری غیرقابل محاسبه است. 

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی افزود: در نظام الهی نیز بین رفتار، عملکرد و جزا، کاملا تناسب برقرار است. انسان‌های بزرگ بسیاری دیده‌ایم که ادعا می‌کنند عامل انتخاب مسیرشان یک معلم بوده است. به عقیده بنده سلوک و رفتار معلمی شهید مطهری کمتر از جلسات درس و کلاس سازنده نبوده است. اگر مطهری، مطهری شده به این دلیل است که بین گفتار و عملکردش تناسب وجود داشت.

وی با بیان این که کسی که به عنوان مدیر جمهوری اسلامی انتخاب می‌شود بار سنگینی دارد، گفت:  اگر شخصی در مسائل مالی و اداری انضباط ندارد برای رضای خدا از مدیریت فاصله بگیرد. امروزه مردم تنها به گفتار و صحبت گوش نمی‌کنند، بلکه به سلوک و رفتار نگاه می‌کنند. معلم نیز این گونه است. تنها به گفتار او توجه نمی‌کنند، بلکه به عدالت، رفتار و سلوک او نیز توجه می‌شود. معلم بودن تنها به حرف و گفتار نیست، بلکه به عملکرد است. 

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان همچنین با بیان این که چون مسیر هدایت به خداوند مرتبط است باید نورانیت داشته باشد و معلم و مدیر هم باید نورانی باشند، افزود:  کسی که در نظام اسلامی مسئولیت دارد، حق ندارد تخلف کند. چون اگر تخلف کرد تنها به یک مجموعه لطمه وارد نمی‌کند، بلکه به اعتقادات و باورهای دینی مردم نیز لطمه وارد می‌کند. همه کسانی که مسئولیت دارند چه در حوزه آموزش، چه اجرا و چه تصمیم‌گیری باید به این نکات توجه کنند. عقوبت الهی تخلف در نظام اسلامی دو برابر است چون به باور و اصول اعتقادی مردم لطمه وارد می‌شود و در نقطه مقابل نیز این گونه است. 

وی در پایان یادآور شد: در جریان سیل خوزستان اشخاصی بودند که حتی کفش شان نیز خیس نشد اما در مقابل  شهید حاج قاسم که ماموریت دیگری داشت در خوزستان حضور پیدا کرد و این نشان دهنده این است که دفاع از حرم و حریم،  دفاع از خانه یک مسلمان نیز است. 

انتهای پیام


11070323
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است