بازار 20:50 - 23 دی 1398

محصولات بر پایه شیشه، انقلابی در دکوراسیون داخلی

با پیشرفت تکنولوژی محصولات جدیدی در تمام زمینه‌های زندگی طراحی و ساخته می‌شوند. از جمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین این محصولات، لوازمی هستند که در ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی بکار گرفته می‌شود. خانه ها، مکانی امن و پر از آرامش برای گذراندن بیشتر زمان روزانه شما هستند. بعلاوه شرکت، اداره یا سایر مکان های کاری، می‌تواند دومین یا برای برخی از افراد اولین مکان برای زندگی باشد که در آن برای رسیدن به اهداف و برنامه‌ریزی های آینده تصمیم گیری می‌کنند. با این وجود شکل ظاهری و ترکیبات به کار برده شده در طراحی و ساخت این مکان ها می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی در روحیه افراد داشته باشد.

شیشه رنگی، یک انقلاب بزرگ در دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها است که در زمینه‌های متفاوتی استفاده می شود. شیشه‌های رنگی در انواع متفاوت با نام‌های متنوعی طراحی و ساخته می‌شوند که دنیای دکور را دگرگون کرده‌اند. امروزه استفاده از شیشه رنگی در صنعت دکوراسیون داخلی بسیار رواج پیدا کرده است. از جمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین شیشه‌های رنگی می توان به شیشه لاکوبل اشاره کرد. با ما همراه باشید تا  با کاربرد شیشه‌های رنگی و اهمیت آنها در دکوراسیون داخلی به طور کامل آشنا شوید.

شیشه رنگی و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

شیشه رنگی در کشور ما از زمان‌های خیلی دور در دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می شد. حال می‌توان نقش‌های بسیار زیادی از آن را در ساختمان‌های مختلف اداری و تجاری و همچنین منازل مشاهده کرد. اکثر خانه های شخصی مدرن از شیشه رنگی برای طرح دهی و زیباسازی دکوراسیون داخلیشان استفاده می‌کنند. با اینکه همه شما با شیشه رنگی آشنایی دارید، برای تعریف این نوع شیشه باید بگوییم که شیشه رنگی همان شیشه معمولی ولی با رنگ‌های گرم و سرد متفاوت است که به دلیل داشتن رفلکس نور بالا و بازتاب تصاویر می‌تواند نقش بسیار موثری در زیباتر جلوه دادن اجسام و لوازم مختلف داشته باشد. در زمان‌های قدیم از شیشه رنگی برای معماری و دکور خارجی ساختمان‌ها که اغلب پنجره یا درب های خانه ها بودند استفاده می‌کردند. شیشه رنگی سنتی معمولا در ابعاد بسیار کوچکی برای استفاده در دکوراسیون خارجی بکار برده می شد.

شیشه رنگی

در حال حاضر از شیشه های رنگی با ابعاد بزرگ‌تر و در نوع براق‌تر استفاده می‌شود. این نوع استفاده فقط برای نمای داخلی نبوده و می‌توان در سرتاسر خانه ها و ساختمان های تجاری کاربرد آنها را مشاهده کرد. شیشه رنگی با توجه به نحوه ساخت و ویژگی‌های آن به چند دسته تقسیم می‌شود که از جمله آنها می‌توان به شیشه لاکوبل، شیشه مات، متالیک، شیشه لمینیت رنگی، شیشه فوتولمینیت و... اشاره کرد که چند نوع اول کاربرد بیشتری نسبت به بقیه دارند.

شیشه لاکوبل و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

شیشه لاکوبل یکی از انواع محبوب شیشه رنگی است که به آن شیشه رنگی براق نیز گفته می‌شود. این نوع شیشه کنتراست بیشتری نسبت به شیشه های دیگر رنگی دارد و همچنین دارای شارپنس بالاتری است. شیشه لاکوبل در ضخامت های متفاوتی طراحی و تولید می‌شود. میزان مقاومت آنها با افزایش ضخامت بیشتر می‌شود. بعلاوه این شیشه‌ها به خاطر داشتن تنوع رنگی بسیار زیاد محبوبیت بیشتری در میان مصرف کنندگان دارند. از این نوع شیشه رنگی می توان در قسمت‌های مختلف دکوراسیون از جمله دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده کرد. همین امر میزان محبوبیت آن را بیشتر کرده است. ذکر این نکته لازم است که شیشه‌های لاکوبل در زمینه‌های بسیار زیادی قابلیت استفاده دارند. از جمله این زمینه ها می‌توان به دیوار های پارکینگ، آشپزخانه، درب های کابینت، شیشه میز نهار خوری، پارتیشن اداری و.... اشاره کرد.

 

شیشه لاکوبل

پارتیشن شیشه‌ای و موارد استفاده

پارتیشن شیشه‌ای یک ایده جدید و مدرن برای استفاده در سایر ساختمان های شخصی و تجاری است که زیبایی خاصی را به نمای داخلی ساختمان ها می بخشد. با توجه به نوع استفاده و طراحی این نوع پارتیشن ها، می‌توان خلاقیت بسیار زیادی را در ساخت آنها اعمال کرد که همین امر میزان محبوبیت آنها را چندین برابر کرده است. ساخت پارتیشن شیشه‌ای در تمام قسمت‌های داخلی امکان‌پذیر است. این می‌تواند یکی از ویژگی‌های مثبت و موثر برای این پارتیشن ها باشد. پارتیشن شیشه‌ای به طور کلی به جدا کردن قسمتی از منزل با استفاده از دیوار های شیشه‌ای است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی منازل دارد. این نوع پارتیشن ها برای کاربرد های فراوانی قابلیت استفاده دارد. برای مثال با استفاده از آنها می توان یک گلخانه زیبا و قابل مشاهده در قسمت مرکزی خانه ایجاد کرد.

از جمله محبوب‌ترین و بروز‌ترین استفاده ها از شیشه در طراحی و ساخت خانه ها می‌توان به پارتیشن شیشه‌ای اشاره کرد. این نوع پارتیشن را می‌توان با استفاده از انواع شیشه طراحی کرده و ساخت. همچنین استفاده از این پارتیشن ها در طراحی ساختمان های اداری می‌تواند زیبایی و نمای خاصی در این نوع ساختمان‌ها بوجود آورد. از جمله کاربرد‌های پارتیشن شیشه‌ای در اداره ها می توان به ساخت اتاق کنفرانس اشاره کرد.

پارتیشن شیشه‌ای


10344787
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است