اقتصادی 15:17 - 23 مهر 1393
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت:
زاهدان- ایرنا- مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خروج از رکود اقتصادی مهمترین اولویت این وزارتخانه است.

به گزارش روز چهارشنبه سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان،'بهروز ریاحی' در دیدار با روسای هم بخش این سازمان و تشکل های اقتصادی استان در زاهدان افزود: برای خروج از رکود اقتصادی مجلس شورای اسلامی مصوبه 177 بندی دارد که با تلاش این وزراتخانه در صورت تصویب این لایحه اتفاق مهمی در این زمینه خواهد افتاد که آثارش نمایان خواهد شد.



وی ادامه داد: بر اساس گزارشات و آمار این وزراتخانه هم اینک برخی واحدهای مهم صنعتی با استفاده از اعتبارت صندوق توسعه ملی در حال رونق گرفتن هستند.



وی به اعتبار 12 هزار میلیارد تومانی برای حمایت از صنعت کشور اشاره کرد و گفت: با نگاه ویژه به سیستان و بلوچستان باید حداکثر استفاده از این اعتبارات برای ایجاد طرح های بزرگ در این استان انجام شود.



مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت به مصوبه هیات دولت در زمینه واردات گندم از منطقه آزاد چابهار اشاره کرد و افزود: تاکنون سه کشتی از ابتدای سالجاری در این بندر تخلیه شده که بر اساس مصوبه هیات دولت در سال باید 10 کشتی در این بندر تخلیه شود تا بر این اساس، ظرفیت تولید کارخانه ها افزایش یابد و بعد از فرآوری، برای صادرات آرد برنامه ریزی شود.



ریاحی اظهار داشت: پتروشیمی چابهار 12 پالایشگاه دارد که برآورد ما این است که یک مرحله آن تا پایان سال 95 ایجاد و در یک دوره پنج و شش ساله زمینه اشتغال 20 هزار نفر فراهم شود.



وی به طرح های معدنی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: صنایع معدنی همچون مس، تیتانیوم، آنتیموان و فولاد در این استان در حال احداث است که با پیگیری های لازم و مصوبات دولت آهنگ احداث آنها سرعت می گیرد.



وی با اشاره به رونق گذشته مجتمع بافت بلوچ ایرانشهر گفت: هم اینک در تلاش و بررسی هستیم تا با بکارگیری مدیر توانمند بومی دوباره شاهد رونق این مجتمع باشیم.



وی با بیان اینکه تشکل های اقتصادی نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارند افزود: باید کمک کنیم صنعت، معدن و تجارت و مبادلات تجاری رونق گیرد و در این زمینه سیستان و بلوچستان با توجه به مرزهای طولانی می تواند راهکارهای مناسبی را برای استفاده از مزیت مرز ارائه دهد.



'نادر میرشکار' رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: طرح های زیربنایی بسیار مناسبی از جمله توسعه اسکله ها، راه ها، راه آهن و گاز در استان در حال اجرا است که به برخی از این طرح ها به صورت ملی توجه بیشتری شده است که راه اندازی آنها می تواند کمک قابل توجه به توسعه صنعت، معدن و تجارت استان کند.ک/1



7312 / 653

انتهای پیام /*


4953651
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از اواسط هفته در نواحی شمال و شمال غرب کشور شاهد برقراری جوی آرام و افزایش نسبی دما خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال ۷ تا ۸ میلیون تن مرکبات در کشور تولید شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از لغو پرواز‌ها از ساعت ۲۱ امشب تا ۶ صبح فردا (دوشنبه، ۱۶ مهر) خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: براساس آمار، سطح کنونی باغات چای کشور ۱۸ هزار هکتار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی حدود بیش از ۲ میلیون متقاضی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد تنها ۶۰۰ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: اکنون مطالبات دامداران با تاخیر ۲ تا ۳ ماهه پرداخت می‌شود که این امر تولیدکنندگان را با چالش‌های متعدد روبرو می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیات علمی توسعه پژوهش‌های اقتصادی کشاورزی و توسعه روستایی گفت: اگر بخواهیم کشاورزی در کشور ما به نتیجه درستی برسد باید بالای ۸ درصد سرمایه‌گذاری در آن صورت بگیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش معاملات خرد بازار سهام ۷۸۸ میلیارد تومان بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه وشهرسازی گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن تمامی اقساط تسهیلات نوسازی مسکن بعد از اتمام پروژه آغاز می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معان مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: با آغاز ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن حمایتی با همکاری دستگاه‌ها تسهیلات ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی بلاعوض پرداخت خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است