گوناگون 10:32 - 24 اردیبهشت 1401

ثبت نام در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن آغاز شد

حمید مجیدی مهر مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۴۰۱ هجری شمسی همچون سنوات گذشته، به برگزاری «چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران» در رشته‌های مختلف قرآن کریم و نغمات دینی برای برادران و خواهرانِ بالای ۱۸ سال اقدام کرد.

وی با تاکید بر تدوین شیوه‌نامه حاضر در دو بخش اجرایی و فنی افزود: بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این دوره برای اولین بار رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مدیحه‌سرایی و همخوانی در دو بخش بانوان و آقایان به مسابقات اضافه شده است.

مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برپایی این دوره از مسابقات در ۱۲ رشته گفت: این دوره از مسابقات شامل رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جز، حفظ ۱۰ جز (مرحله شهرستانی و استانی)، حفظ پنج جز (مرحله شهرستانی و استانی)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر عمومی قرآن کریم، اذان، ‌ دعاخوانی، مدیحه‌سرایی، ترجمه نهج‌البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه است.

وی ادامه داد: متقاضیان به‌طور هم‌زمان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی (قرائت تحقیق و ترتیل، تمام رشته‌های حفظ، اذان و دعاخوانی) و یک رشته گروهی (مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم) اقدام کنند.

مجیدی مهر گفت: همچنین به‌منظور ترویج معارف عمومی قرآن کریم و آشنایی با آن، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر رشته‌های فوق، در یکی از رشته‌های معارفی (تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه) از طریق سامانه www.quraniran.ir ثبت نام کنند.

علاقه مندان برای دریافت فراخوان شیوه نامه می‌توانند از اینجا اقدام کنند.


11560216
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است